Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-04-05, 15:20
Medlem
Jag har tidigare upplevt min dator som något instabil, blåskärm, allvarligt fel etc. som allt varit kopplat till grafikkortet eller ...Driver_IRQ... någonting. Så jag laddade ned andra drivrutiner dvs. 7.1 DNA och 7.3 Catalyst, men ingen av dessa fungerade att ens starta, visst, filerna extraheras till sin rätta mapp, men när installation startar krashar det och jag får ett felmeddelande som säger att det är fel, och "Åtkomst Nekad". Vad ska jag göra?
Citera
2007-04-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag har tidigare upplevt min dator som något instabil, blåskärm, allvarligt fel etc. som allt varit kopplat till grafikkortet eller ...Driver_IRQ... någonting. Så jag laddade ned andra drivrutiner dvs. 7.1 DNA och 7.3 Catalyst, men ingen av dessa fungerade att ens starta, visst, filerna extraheras till sin rätta mapp, men när installation startar krashar det och jag får ett felmeddelande som säger att det är fel, och "Åtkomst Nekad". Vad ska jag göra?
För att utveckla lite är det 7-3_xp_dd_ccc_wdm_enu_43737 som jag försöker installera på Svenska Windows XP Professional, men har även försökt att installera DNA-ATi 5.0.7.1, men det gick att installera allting utan drivrutinen, så jag fick avinstallera DNA 5.0.7.1.
Citera
2007-04-05, 22:41
Medlem
Jag kan inte klicka ändra längre, så jag skriver ett nytt inlägg istället. Det är så att det verkar röra sig om ett allvarligt fel, då jag inte har åtkomst till funktionen "Sök...", det händer alltså ingenting när jag klickar på ikonen i Startmenyn. Ett annat fel är att många filtyper inte laddar (liksom Sök...) och även vissa .exe såsom Windows Update, men detta råkade jag skapa en egen tråd om, eftersom att det låter långsökt att det vore relaterat till att min installation inte vill starta.

HijackThis logg:

Citera
2007-04-06, 02:07
Medlem
Klassen har inte registrerats

Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag kan inte klicka ändra längre, så jag skriver ett nytt inlägg istället. Det är så att det verkar röra sig om ett allvarligt fel, då jag inte har åtkomst till funktionen "Sök...", det händer alltså ingenting när jag klickar på ikonen i Startmenyn. Ett annat fel är att många filtyper inte laddar (liksom Sök...) och även vissa .exe såsom Windows Update, men detta råkade jag skapa en egen tråd om, eftersom att det låter långsökt att det vore relaterat till att min installation inte vill starta.

HijackThis logg:

Jaha, nu får man göra en till självcitering. Varför kan man inte bara redigera sitt inlägg som i andra forum? Jaja, lite hjälp skulle väl inte vara så fel heller?! Jag fattar ingenting här, innan sade datorn:

Det gick inte starta installationsmotorn:

Åtkomst Nekad

Nu säger datorn:

Det gick inte starta installationsmotorn:

Klassen har inte registrerats

Jag har försökt följande:

001: Installerat om Internet Explorer 7
002: Installerat om iKernel (misslyckade det gick inte...)
003: Stängt ned brandvägg och andra bakgrundsaktiviteter.
004: Startat datorn i felsäkertläge, och kört Driver Cleaner Professional.
005: Kört Windows och Microsoft -Update, men utan framgång. Får ett fel som säger att jag måst aktivera sparning av användardata, vilket konstigt nog är aktiverat.

006: Updaterat Microsoft Installer 3.0 till MSI 3.0 (v.2)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in