2007-04-08, 14:02
Medlem
Tackar för svaren och har tagit till mig av dom... Har "dissat" henne nu och inte hört av mig sen 4dar tillbaka, så vi får se hur det går, om allt rinner ut i sanden eller om sundvallen har rätt... Det var iofs hon som skickade ett mail sist, men det var så kort så jag svarade inte.
Och blommor kommer jag inte att skicka efter Sundvallens bossande.

Jaha, det känns ju lite sjukt att behöva hålla på såhär, men vad gör man inte för att förhoppningsvis få fortsätta träffa en underbar tjej...
Tackar för hjälpen iaf.
Citera
2007-04-14, 18:52
Medlem
SalmonOfKills avatar
Så. Hur har det gått?
Citera
2007-04-14, 19:01
Medlem
Lilla Millas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Som tjej rekommenderar jag dig att följa detta tips! Ge henne nån dag att tänka igenom daten, skicka sen ett mail eller ring henne och tacka för en trevlig kväll. Be om ursäkt för att du pladdrade lite mycket, och förklara det med att du var nervös och ville att ni skulle ha en trevlig kväll. Sen kan du ju skämta och fråga om ni ska se en film nästa date, för då måste du ju vara tyst!

Håller oxå med om detta! o lika så med "Grandesporres"; visa inte FÖR mycke intresse... det är bara avtändande, specillet om hon visat tendenser till att vara mindre intresserad nu.
Citera
2007-04-14, 21:48
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Giggis vidareutveckling av storm79 utomordentliga tips!

Var lite forsiktig med att visa for mkt intresse bara.
Chilla och ge henne hintar om att du er intresserad, inte mer.
Om hon fortsetter vara lite sader halvintresserad sa venta tills hon hor av sig och sett in en diss, detta gar de flesta tjejer igang pa, even om de fornekar det. Sen far du ju sjelvklart bjuda tillbaka samtal/invit vid senare tillfelle.

Lycka till.

Jag kan inte förstå varför killar tror att en avdissning skulle göra att tjejerna blir mer intresserade ?? Förbannad/ledsen möjligtvis beroende på hur dissningen utförs men mer intresserad? knappast... Om man inte får något svar tillbaka på tex sms/mail/telefonsamtal så är det bara arrogant och oförskämt och skapar inte ett dugg mer intresse utan först blir man arg sedan blir man ledsen och sedan glömmer man bort (förhoppningsvis )och går vidare.
Citera
2007-04-14, 21:53
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petersykora81
Tackar för svaren och har tagit till mig av dom... Har "dissat" henne nu och inte hört av mig sen 4dar tillbaka, så vi får se hur det går, om allt rinner ut i sanden eller om sundvallen har rätt... Det var iofs hon som skickade ett mail sist, men det var så kort så jag svarade inte.
Och blommor kommer jag inte att skicka efter Sundvallens bossande.

Jaha, det känns ju lite sjukt att behöva hålla på såhär, men vad gör man inte för att förhoppningsvis få fortsätta träffa en underbar tjej...
Tackar för hjälpen iaf.

Jag hoppas tjejen har vett nog i skallen att hon skiter i dig nu och så har du gått miste om en underbara tjej pga något jäkla spel du måste spela
Citera
2007-04-14, 21:57
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundvallen
Helt ärligt så är du mer korkad än en man kan bli om du nu börjar skicka blommor och grejjer. Attraktion är inget val, du kan inte få henne attraherad av dig genom att sända henne blommor eller liknande, hon kommer enbart glida ännu längre ifrån dig, TRO MIG. Det enda, ja och verkligen det ENDA rätta och mest kloka du kan göra nu är att DISSA HENNE, låt henne vara, hör inte av dig ett jävla dugg, när hon sen väl tar kontakt (tro mig, det kommer hon att göra, när du helt plötsligt slutar höra av dig så kommer hon undra varför) och då ska du enbart vara kall, då kommer du vända detta underläge till ett överläge och hon kommer till slut föreslå att ni skall träffas, tro mig...

Om inte tjejen är intresserad så blir hon väl förfan bara glad över att han inte hör av sig mer, eller??? Om man inte är attraherad av någon så blir man inte det bara för att dom slutar höra av sig..grrrr

Skulle hon vara intresserad av honom har jag svårt att tänka mig att hon ens skulle bete sig på det här viset om jag skall vara ärlig.
Citera
2007-04-14, 22:03
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag kan inte förstå varför killar tror att en avdissning skulle göra att tjejerna blir mer intresserade ?? Förbannad/ledsen möjligtvis beroende på hur dissningen utförs men mer intresserad? knappast...

Precis! Alla killar tänker att det är det mest korkade man kan göra, det visar ju att man inte är intresserad, och det är ju inte den signalen man vill skicka ut när man är intresserad av någon.

Sedan kommer verkligheten in i bilden...

Säg den killen som inte blivit klassad som totalt ointressant av en tjej han försökt vara snäll och trevlig mot. Då blir han alldeles för lätt att få och tjejerna tappar intresset direkt..
Citera
2007-04-14, 22:15
Medlem
Banned.s avatar
Jag kan säga en mängd killar som inte blivit totalt ointressanta bara för att dom råkade visade lite intresse

Hur blir folk tillsammans idag då?? Om alla bara går runt och visar totalt ointresse för varandra, eller är det bara tjejernas uppgift att visa intresse hela tiden ??

Säg den tjej då som inte blivit klassad som totalt ointressant av en kille hon försökt vara snäll och trevlig mot. Då blir hon alldeles för lätt att få och killarna tappar intresset direkt..

and so on, and so on.... Jag undrar om det kommer bli fortplanterings problem på jorden snart framöver om alla skall resonera på det här sättet
Citera
2007-04-14, 22:19
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Precis! Alla killar tänker att det är det mest korkade man kan göra, det visar ju att man inte är intresserad, och det är ju inte den signalen man vill skicka ut när man är intresserad av någon.

Och om det nu gör det då alltså sänder ut den signalen och tjejen backar och tar det på allvar, vad händer då? THE END
Citera
2007-04-15, 01:55
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Jag kan inte förstå varför killar tror att en avdissning skulle göra att tjejerna blir mer intresserade ?? Förbannad/ledsen möjligtvis beroende på hur dissningen utförs men mer intresserad? knappast... Om man inte får något svar tillbaka på tex sms/mail/telefonsamtal så är det bara arrogant och oförskämt och skapar inte ett dugg mer intresse utan först blir man arg sedan blir man ledsen och sedan glömmer man bort (förhoppningsvis )och går vidare.

Jag håller med. Skickar man ett mail eller sms förväntar man sig svar. Kanske inte med detsamma, men det får inte heller dröja allt för länge. Får man inget svar skiter man i det och går vidare.

Man får inte vara för avvaktande då tappar vi tjejer intresset. Vi vill ju trots allt känna oss lite uppvaktade.

Skicka blommor och annat kan man göra när man är säker på hur den andra känner, annars är risken att tjejen ifråga blir ivägskrämd. Man får alltså inte vara för "på".

Det är en svår balansgång, men jag rekommenderar dig att höra av dig och inte dissa hennes mail, även om det var kort!
Citera
2007-04-15, 02:20
Medlem
Citat:

Killar tror inte det heller men omogna fjollor utan självförtroende tycks tro det, det är därför dom hänger här för att få bekräftelse från andra omogna fjollor att dom gör rätt. En man står över sådant trams och sveper iväg kvinnan med sin charm istället för att försöka få henne osäker och ledsen.
Citera
2007-04-15, 20:36
Medlem
Nu såhär efteråt när jag analyserar hela händelseförloppet gällande min dejt, så känner jag att man ska göra mera det som man själv känner är bäst.

Det som jag alltid tyckt och försökt följa är att inte vara alltför på, utan visa en trygghet i sig själv och ett självförtroende och det har vi ju diskuterat här också. Men man ska även komma ihåg att samtidigt inte vara alldeles för kall och absolut inte otrevlig. Just dissandet tror jag inte funkar särskilt bra, för när man inte svarar på personens sms eller mail så är man just otrevlig och arrogant.

Nu gjorde jag ju precis det och det verkade inte gå något vidare. Fick inte något nytt mail på 7dar. Sen när jag kände mig så dum att jag inte svarade, så skickade jag iväg ett kort mail... Nu har jag iofs inte fått något svar på det, men har iaf avslutat det hela mer trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in