Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-30, 08:59
Awaiting Email Confirmation
Hej!

Jag tror jag håller på att bli galen. Anledningen till detta är att min anslutning bråkar med mej som bara fan. Det finns inga fel på nätverkskortet, anslutningen eller inställningarna som jag kan hitta, onlinespel som WoW och Stalker funkar utmärkt, men Limewire och Firefox kan inte ansluta! Det funkar ibland men inom en halv minut så lägger skiten ner helt och hållet. Kan det lösa sej om jag updaterar mitt moderkort eller har det inget med det att göra?

Jag funderar även på om det kan vara min Net BIOS som spökar, problemet är att jag inte är helt säker på vad en Net BIOS är. När jag försöker reparera min anslutning automatiskt så säger den att den inte kan tömma NetBT, finns det något sätt att göra detta manuellt? Någon som har några funderingar eller idéer på vad som kan vara fel? Jag håller på att bli spritt språngande vansinnig här borta så jag skulle vara mycket tacksam för svar.

MvH
/Nidob
Citera
2007-03-30, 09:17
Medlem
Rizados avatar
Netbios är till för att kommunicera med andra datorer på ditt lokala nätverk. Om du inte har några andra datorer med Windows 9x kan du inaktivera det.

Jag kan lova att det inte är netbios som är problemet. Har du kanske nån brandvägg igång (norton?)
Citera
2007-03-30, 11:20
Ok, då blir det till att inaktivera NetBT. Grejen är att burken är helt ny, och allt funkade prima innan jag installerade Service pack 1 och 2 för att få igång drivrutinerna till mitt ljudkort.

Jag har inga brandväggar förutom Windows egen, och den har jag stängt av för att den är så förbannat jobbig. Jag har även redigerat undantagen för att den inte ska bråka, så jag tror inte att det är den som är problemet.

Saken är ju att om jag bara lyckas logga in på tex. Wow så är uppkopplingen hur stabil som helst, men när jag fösöker köra Firefox eller Limewire så totalvägrar den.

Jag har kollat med min internetleverantör och dom har inga driftstörningar.

Jaja, om någon får en snilleblixt om vad som kan tänkas vara knas så skriv gärna ner dina tankar här.
Citera
2007-03-30, 11:35
Medlem
micaeles avatar
Liknande problem har i mitt (och en bunt andras) fall varit en felande router mellan dator och telefonuttag.
Vad har du för maskinvara inkopplad?
Citera
2007-03-30, 11:54
Jag har ingen router. Jag har sladd direkt från nätverkskortet in i väggen. Jag har ett ASUS nätverks/moderkort. Jag är inte helt säker på modellen, eftersom jag sitter på jobbet nu, och jag har ju inte internet hemma så att jag kan sköta det därifrån...

Det som är skummast av allt är ju att det funkar, men ändå inte. Jag har 1 Gig upp och ner, men bandbredden utnyttjas inte alls, om jag inte spelar spel. Jättekonstigt. Jag vill ju liksom bara spela BF2142 men jag får nöja mej med att sitta och känna mej ensam och spela Stalker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in