Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-29, 22:31
Medlem
interassists avatar
Tjabba, jag har en fråga till er data kunniga.
När jag stoppar in en skiva i cd-läsaren så känner han inte av skivan, dvs att det inte kommer upp någonting på skärmen och att datorn inte arbetar. Någon som vet vad problemet är? Det är säkert något jätte simpelt som inte jag kan, menmen... Skulle vara jätte tacksam vid snabba svar då jag måste installera ett program till videokemran. Tack på förhand.
Citera
2007-03-29, 22:36
Medlem
micaeles avatar
Gissningsvis är skivan av sådant format (tillverkare, filsystem) att din cd-läsare inte kan tolka den. Hur gammal är spelaren?
Citera
2007-03-30, 12:30
Medlem
interassists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Gissningsvis är skivan av sådant format (tillverkare, filsystem) att din cd-läsare inte kan tolka den. Hur gammal är spelaren?
Hmm, svårt att säga, men den är ganska gammal, men det som är konstigt är ju att den alltid har funkat förrut, och nu när jag stoppar i en skiva som den har kunnat läsa för ett år sedan så funkar det inte..
Citera
2007-03-30, 15:47
Medlem
interassists avatar
Ska tilläggas att det står att datorn inte hittar cd enhet :G alltså den hittar inte ens att den finns installerad :S
Citera
2007-03-30, 16:25
Medlem
FlyingMachines avatar
IDE-kabeln som hoppat ur kanske?
Citera
2007-03-30, 16:57
Medlem
micaeles avatar
Eller så är det helt enkelt CD-läsaren som har lagt ner sitt leverne. Det måste hända någon gång.
Citera
2007-03-30, 17:05
Medlem
interassists avatar
Ja det kanske är kabeln, får kolla.. japp det kan ju vara att den bara har lagt av, som sagt måste hände nån gång tyvärr..,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in