Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-29, 14:57
Medlem
Som rubriken säger.
Just nu har jag bara en 40 och en 60gb. Jag ska köpa en 200gb till, det jag tänkte göra då är att ha windows på 40gig och kanske lite program och ett och annat spel. När den blir full så installerar jag spel på 60gb hd istället. Får jag sämre prestanda i spelen om jag gör så? 200gb hd ska jag ha till filmer osv.

Lite kortfattat: blir det sämre prestanda i spelen om jag har de på en annan hårddisk än windows?
Citera
2007-03-29, 14:59
Medlem
Flärps avatar
Nej, det blir nog snarare bättre prestanda skulle jag tro.
Citera
2007-03-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benji_wh
Lite kortfattat: blir det sämre prestanda i spelen om jag har de på en annan hårddisk än windows?

Lite kortfattat svar: Nej.
Citera
2007-03-29, 15:43
Moderator
Falukropps avatar
Både ja och nej. Du kan kallt räkna med att den större (nyare) hårddisken är snabbare. Så lägger du windows på den gamla disken kommer de ta längre tid att boota upp och sånt, men när systemet väl är igång kommer du nog inte märka mkt skillnad.

Se bara till att du flyttar windows swapfil till den nya hårddisken efter du installerat om, den kommer hamna på samma disk som du installerar windows som default.
Citera
2007-03-29, 19:00
Medlem
midnighttrains avatar
du kommer inte märka någon negativ skillnad åtminstone.. snarare positiv efter som datorn kan söka efter windows filer och spelets filer samtidigt.
Citera
2007-03-29, 19:50
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji_wh
Som rubriken säger.
Just nu har jag bara en 40 och en 60gb. Jag ska köpa en 200gb till, det jag tänkte göra då är att ha windows på 40gig och kanske lite program och ett och annat spel. När den blir full så installerar jag spel på 60gb hd istället. Får jag sämre prestanda i spelen om jag gör så? 200gb hd ska jag ha till filmer osv.

Som det sagts tidigare (typ), skapa en 40 giggs-partition på den nya disken och lägg windows där istället eftersom den disken med 100% säkerhet är den absolut snabbaste du har vilket kommer att förbättra prestandan på din burk. Lägg sedan spel, filmer och musik på de två andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in