Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-28, 12:59
Medlem
Hej på er,, jag skulle behöva excel till min dator hur skaffar jag det lättast??
Citera
2007-03-28, 13:03
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik olofsson98
Hej på er,, jag skulle behöva excel till min dator hur skaffar jag det lättast??

ehm, köper office eller så laddar du hem openoffice som är gratis...!
Citera
2007-03-28, 21:26
Medlem
Lätt laddar du OpenOffice. Jag sitter varje dag och svär på jobbet att jag måste jobba i Excel, när Calc är lika bra, gratis och på svenska.

Dessutom är det från början inbyggt stöd för att spara i PDF-format istället för att man ska installera någon "PDF-skrivare". (Jag använder det ganska mycket och innan IT-avdelningen berättade att det visst var möjligt att få Adobe Acrobat installerat var jag tvungen att be en kollega fixa mina dokument hela tiden.)
Citera
2007-03-28, 21:38
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Lätt laddar du OpenOffice. Jag sitter varje dag och svär på jobbet att jag måste jobba i Excel, när Calc är lika bra, gratis och på svenska.

Dessutom är det från början inbyggt stöd för att spara i PDF-format istället för att man ska installera någon "PDF-skrivare". (Jag använder det ganska mycket och innan IT-avdelningen berättade att det visst var möjligt att få Adobe Acrobat installerat var jag tvungen att be en kollega fixa mina dokument hela tiden.)

OT: Jag skulle aldrig i livet välja svenskt språk över engelska. Översättningarna är oftast så usla att man bara vill gråta.

OnT: Jag rekommenderar också att du laddar ner Open Office, istället för att köpa eller "köpa" Office paketet, Open har fler funktioner, ser nästan ut som vanliga office och är dessutom gratis. Kör det från min linux box.
Citera
2008-12-01, 23:25
Medlem
Johan_kalys avatar
Någon som sitter på en guide till kalkylsystemet i OpenOffice?

Vet att de fanns en grundläggande guide på svenska skriven av en student eller liknande. Men länken till den sidan funkar inte längre. Så nu undrar jag om någon känner till den guiden och har den sparad eller känner till någon likvärdig guide? Uppskattar all hjälp jag kan få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in