2008-04-06, 03:01
Medlem
Running_mans avatar
Oj oj oj...

Väldigt intressant tråd!

Känner till 3 Drakar som ingen av er nämnt.

Hittade två av dem via Eniro men den tredje syns inte på någon satelit/flygbild... väldigt intressant rackare som är i bra skick, "renoveringsbar".

Citera
2008-04-06, 11:05
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Väldigt intressant tråd!

Hittade två av dem via Eniro men den tredje syns inte på någon satelit/flygbild... väldigt intressant rackare som är i bra skick, "renoveringsbar".

Du dör inte om du länkar.
Citera
2008-04-06, 15:27
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Väldigt intressant tråd!

Har man sagt A får man säga B. Väldigt intressant med flygplan
Citera
2008-04-07, 15:52
Medlem
Fanjunkarens avatar
Citat:
Väldigt intressant tråd!

Väldigt ointressant inlägg
. Säger som i tidigare skribenter, har man sagt A får man säga B.
Citera
2008-04-08, 07:08
Medlem
Running_mans avatar
Ha ha...

Visste att ni ville veta mer! Därav den fula smilisen...

Var ute en runda och kunde konstatera att det inte rörde sig om 3 st. Drakar, utan 4...
Hade ingen kamera med mig.

Vill inte avslöja deras placering ännu, ska ut igen någon dag. Då ska det fotas!
Citera
2008-04-08, 08:22
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ha ha...

Visste att ni ville veta mer! Därav den fula smilisen...

Var ute en runda och kunde konstatera att det inte rörde sig om 3 st. Drakar, utan 4...
Hade ingen kamera med mig.

Vill inte avslöja deras placering ännu, ska ut igen någon dag. Då ska det fotas!

Du kan inte skicka ett PM med platsen? Det skulle vara underbart att få beskåda lite Drakar igen.
Citera
2008-04-08, 14:13
Medlem
Farbror Sallads avatar
Jag förstår att trams är lockande, men försök låta bli det. Tre inlägg raderade. /Mod
Citera
2008-04-08, 16:07
Medlem
Det finns på någon UE-sida en S 35E Draken fotograferad. Denna individ är den allra första serietillverkade S 35E och det pågår räddningsaktion för att kunna restaurera maskinen till utställningsskick. Jag vet inte än om man har lyckats rädda kärran än men det står högt upp på dagordningen för den får inte hamna i Stena Metalls händer.
Citera
2008-04-08, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Öglan
..
Öglan, så här ser din blog ut i Safari på Mac.
Du kanske bör göra något åt det.

�vergivet i V�sterg�tland
�vergivet och f�rfallet i V�stsverige
Citera
2008-04-08, 17:38
Medlem
Grishnacs avatar
Öglans blog ser ut så i alla webläsare, det har nog med språkinställningarna på bloggen att göra.
Citera
2008-04-08, 18:54
Medlem
Ninjakossans avatar
Citat:
Det finns på någon UE-sida en S 35E Draken fotograferad. Denna individ är den allra första serietillverkade S 35E och det pågår räddningsaktion för att kunna restaurera maskinen till utställningsskick.

http://web1.fbab.net/~hoffe/ninjakossan/index.php?extf=Forgotten_airplanes&s=small&exti=A0 30_IMG_9491.jpg

Vilka håller i räddningsaktionen?
Citera
2008-04-08, 19:19
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Det finns på någon UE-sida en S 35E Draken fotograferad. Denna individ är den allra första serietillverkade S 35E och det pågår räddningsaktion för att kunna restaurera maskinen till utställningsskick. Jag vet inte än om man har lyckats rädda kärran än men det står högt upp på dagordningen för den får inte hamna i Stena Metalls händer.

Den kommer inte nära Stena Metall på många år. Den kommer att hamna på F17:s brandövningsplats och eldas på, därefter så kommer Stena Metall att sätta klorna (bokstavligt talat) i den. Jag har aldrig hört något om någon räddningsaktion, men blir väldigt glad om det finns någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in