2007-03-27, 02:19
Bannlyst
under den tid jag varit med här har jag fått en enda tillsägelse (för trams), jag vill inte få fler men jag undrar hur många tillsägelser man kan få innan man blir avstängd? Och vad ger tillsägelse förutom trams? Är tillsägelse och varning samma sak? Det är ju en del användare som blivit bannlysta permanent, vad har alla dom gjort, eller jag menar, när bedömer ni att en användare inte förtjänar att vara kvar? Samlas ens tillsägelser på rad, och när det blivit ett visst antal (tak alltså) så ryker kontot? Eller?
Citera
2007-03-27, 02:23
Medlem
Snövits avatar
Flera tillsägelser kan leda till en varning som innebär en veckas avstängning. Efter den varningen så räknas inte de tillsägeslserna längre utan man börjar skaffa sig nya för att samla ihop till en till varning som då leder till en månads avstängning.

Sen finns det ju även regler som leder till varning direkt som leder till en veckas avstängning. Det finns även regler som direkt leder till permanet avstängning.
Citera
2007-03-27, 10:58
Medlem
StefanHeterJags avatar
Tillägg

Detta står att läsa i reglerna, så förutom att flera tillsägelser kan leda till en varning så gäller detta för varningar:

Den som bryter mot reglerna riskerar en varning.
En varning plockas bort efter sex månader.

En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Helt avstängd från forumet.
Citera
2007-03-27, 11:16
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
under den tid jag varit med här har jag fått en enda tillsägelse (för trams), jag vill inte få fler men jag undrar hur många tillsägelser man kan få innan man blir avstängd? Och vad ger tillsägelse förutom trams? Är tillsägelse och varning samma sak? Det är ju en del användare som blivit bannlysta permanent, vad har alla dom gjort, eller jag menar, när bedömer ni att en användare inte förtjänar att vara kvar? Samlas ens tillsägelser på rad, och när det blivit ett visst antal (tak alltså) så ryker kontot? Eller?
Akumulerade tillsägelser ger som sagt varning. Antal tillsägelser för varning varierar beroende på tillsägelsernas natur/allvar, men 3 tillsägelser inom säg ett halvår innebär risk. När tillsägelser ska omvandlas till varning så krävs omröstning eftersom varning är värre.
Citera
2007-03-27, 14:20
Medlem
jrosens avatar
Ovidkommande inlägg har raderats.
cnash får ta sina funderingar via pm
/moderator
Citera
2007-03-27, 22:17
Medlem
kalabalikens avatar
En fråga på samma ämne. Jag drog på mig min första tillsägelse häromdagen, vilket jag mer eller mindre av en slump märkte eftersom jag inte fick nåt PM, utan att det bara presenterades i tråden. Var det bara en miss eller får man aldrig PM vid tillsägningar och varningar?
Citera
2007-03-28, 08:21
Bannlyst
Har ni en egen tråd för tillsägelser i Outlaw, eller hur vet ni om en användare fått en tillsägelse? Särskilt med dagens sökfunktion...
Citera
2007-03-28, 08:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Har ni en egen tråd för tillsägelser i Outlaw, eller hur vet ni om en användare fått en tillsägelse? Särskilt med dagens sökfunktion...

Vi har en møjlighet att notera detta i användarprofilen på en användare som får tillsägelse eller varning så det är inte så svårt att hålla ordning.
Citera
2007-03-28, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vi har en møjlighet att notera detta i användarprofilen på en användare som får tillsägelse eller varning så det är inte så svårt att hålla ordning.
Tack, då vet jag. Finns det något mer som ni ser i profilen?
Citera
2007-03-28, 09:15
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Tack, då vet jag. Finns det något mer som ni ser i profilen?

Annars är det helt likt det du ser när du tittar på en profil.
Citera
2007-03-28, 09:20
Medlem
johnny-62s avatar
Hur länge sitter en tillsägelse i, menar blir den raderad efter ett visst antal veckor..??
Råkade av nån anledning dra på mig 2 högst ofärtjänta tillsägelser i höstas.
Och man vill ju gärna vara fläckfri..
Citera
2007-03-28, 13:07
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
En fråga på samma ämne. Jag drog på mig min första tillsägelse häromdagen, vilket jag mer eller mindre av en slump märkte eftersom jag inte fick nåt PM, utan att det bara presenterades i tråden. Var det bara en miss eller får man aldrig PM vid tillsägningar och varningar?
Den tillsägelsen fick du av mig. Jag har iofs för mig att jag skickade till dig, men har inget att bevisa det med och kommer ärligt talat inte ihåg eftersom det blev lite hektiskt i samband med outningsuppmaningar och liknande i den tråden. Det är alltså fullt möjligt att jag söp bort PMet till dig. Mods ska dock skicka ut PM vid tillsägelser.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Hur länge sitter en tillsägelse i, menar blir den raderad efter ett visst antal veckor..??
Varningar och tillsägelser anses belasta dig 6 månader bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in