2007-04-03, 22:31
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Tama har en pedal som heter Iron Cobra som sägs vara riktigt nice!
http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_sweden.html
Klicka; Products/Hardware/Drum Pedals
Lär kosta rejält, närmare 5.000 kr.

Den är riktigt nice !

Har en sån och är helnöjd med den.
Man kan säkert hitta den begagnad billigare om man inte vill kasta ut runt 6000 kr.

Enda problemet med att skaffa dubbelpedal när man är van att chippa är att man vill göra både och. Då får man skaffa 2 hihats och hålla en öppen och en stängd

Men en dubbelpedal är värt det alla gånger. Kul att kunna göra lite roligare fills och takter eller bara mangla på
Citera
2007-04-03, 22:47
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Tama har en pedal som heter Iron Cobra som sägs vara riktigt nice!
http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_sweden.html
Klicka; Products/Hardware/Drum Pedals
Lär kosta rejält, närmare 5.000 kr.

DW 9000 serien är ju uppskattad också. Ligger nog närmare 7.000 kr...

Kika lite här:
http://www.slagverkskompaniet.se/
Klicka; Hardware/pedaler

Personligen vill jag ha bottenplatta på mina pedaler. Det ger en stabilare känsla och pedalen stannar kvar på plats och vandrar inte iväg.

Har inte testat pedalen iofs, men med tanke på att de kostar 5000 orginal så borde detta vara rätt sjysst pris:
http://www.blocket.se/vi/11039769.htm?ca=10_s
Citera
2007-04-03, 23:02
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Har inte testat pedalen iofs, men med tanke på att de kostar 5000 orginal så borde detta vara rätt sjysst pris:
http://www.blocket.se/vi/11039769.htm?ca=10_s

Det är ett riktigt bra pris.... tror faktiskt de ligger på strax över 6000 kr nya.
Köpte min begagnad med för 2500 kr om jag inte minns fel.
Citera
2007-04-04, 06:38
Medlem
Köp en bra, stabil och rejäl pedal (läs Iron Cobra). Sen öva öva öva, tänk på att du med största säkerhet är mycket starkare i den foten du normalt använder till kuckelspel, så det lär nog släpa lite med den andra foten.
Ett bra tips på övning är att köra så mycket paradiddlar och andra rudiment som möjligt, de vise har en gång sagt " Det du kan göra med händerna kan man också göra med fötterna
Happy Hunting
Citera
2007-04-06, 13:22
Medlem
Corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Det är ett riktigt bra pris.... tror faktiskt de ligger på strax över 6000 kr nya.
Köpte min begagnad med för 2500 kr om jag inte minns fel.

Vart kostar en Iron Cobra 6000? Slagverkskompaniet säljer dom för 3995:-
Citera
2007-04-06, 13:29
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corpse
Vart kostar en Iron Cobra 6000? Slagverkskompaniet säljer dom för 3995:-
Ok var några år sedan jag kollade sist. Men då har den dykt i pris då.
Citera
2007-04-09, 14:27
Bannlyst
Hade en Iron Cobra under min storhetstid .. Och jag var mer än nöjd..
Citera
2007-04-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Kör med hälar i marken då jag alltid gjort det och därför har bättre kontroll.
Har ett par Mapex P - 7500 Ergo Pedal som jag är nöjd med.
Känns väldigt stabila och bra.

Hur lyckas du få tryck i slagen då? Tycker att det låter så jävla fjuttigt när jag kör Heel-down.
Slagen blir lite "tama" .................................................. ......................
Citera
2007-04-11, 14:05
Medlem
942614s avatar
Generellt kan man säga att alla dubbeltramp är bra, handlar bara om att vänja sig så kan man spela bra på vad som helst. Undantaget är allt under 2000kr som är "sloppy", trögar, gnisslar eller på annat sätt har dålig mekanik. Man kan kanske få något bra för under 2000pix begagnat i och för sig, om man efteråt "servar" lite, med t.ex. WD-40 och lithiumfett som jag gjorde med mina Mapex-dubbelpedaler (köpte ett par nya sådana, servade efter ca 3 års lirande). Låter kanske lite väl ambitiöst för ett par jävla trumdelar men det var värt...
Citera
2007-04-14, 02:47
Medlem
mojoJojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffN
Hur lyckas du få tryck i slagen då? Tycker att det låter så jävla fjuttigt när jag kör Heel-down.
Slagen blir lite "tama" .................................................. ......................

Dessutom så är det SJUKT jobbigt att spela så.
Citera
2007-04-14, 22:11
Medlem
942614s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojoJojo
Dessutom så är det SJUKT jobbigt att spela så.

Som fan, jag kan bara spela heel-up, blir knappt några slag alls annars. Om jag inte försöker spela blues, jazz eller nån mer eller mindre lugn stil. Nu kör jag nästan aldrig sånt i och för sig då jag är kass på det, kan bara metal/punk/grind ändå hehe. Läste att Flo Mounier i Cryptopsy kör heel-down, även i mongo-farter som >220BPM, fattar inte hur det går till...
Citera
2007-04-15, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 942614
Som fan, jag kan bara spela heel-up, blir knappt några slag alls annars. Om jag inte försöker spela blues, jazz eller nån mer eller mindre lugn stil. Nu kör jag nästan aldrig sånt i och för sig då jag är kass på det, kan bara metal/punk/grind ändå hehe. Läste att Flo Mounier i Cryptopsy kör heel-down, även i mongo-farter som >220BPM, fattar inte hur det går till...
Finns det inte folk som kör både med hälen och och tårna.. alltså vartannat slag också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in