2007-03-21, 13:10
Medlem
Finns det någon som har gjort TOEFL-testet här? Hur svårt är det? Är lite orolig, för jag planerar att studera i USA till sommaren, och dom har inga officiella krav men man bör ha mer än 80 på det datorbaserade och mer än 370 p på det pappersbaserade.
Själv har jag läst som alla andra 12 år engelska på grundskolan/gymnasiet. Dessutom varit i england några gånger, tagit 5 poäng engelska på universitet. På högskoleprovet brukar jag ha typ 2 eller 3 fel på engelskadelen. Kommer det räcka? De vill att man ska vara Intermediate to advanced på sin engelska...
Citera
2007-03-21, 13:21
Medlem
Ankdammsmans avatar
Ett första steg mot att klara provet är att använda rätt förkortning (TOEFL). :)
Citera
2007-03-21, 13:24
Medlem
Jag har gjort det datorbaserade TOEFL testet.

Övade ingenting för provet men hade fått MVG på alla engelska kurser på gymnasiet. Fick 250 på provet och 4.5 på uppsatsen.

80 låter väldigt lite, min skola krävde min 250 och 5 på uppsatsen men accepterade mitt 4.5. Jag tror inte du bör ha några som helst problem om du klarat dig igenom engelskakurserna i gymnasiet samt läst engelska på universitetet.
Citera
2007-03-21, 13:24
Medlem
ojda...

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Ett första steg mot att klara provet är att använda rätt förkortning (TOEFL).
Pinsamheten är justerad...
Citera
2007-03-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibanalyst
Jag har gjort det datorbaserade TOEFL testet.

Övade ingenting för provet men hade fått MVG på alla engelska kurser på gymnasiet. Fick 250 på provet och 4.5 på uppsatsen.

80 låter väldigt lite och jag tror inte du bör ha några som helst problem om du klarat dig igenom engelskakurserna i gymnasiet samt läst engelska på universitetet.

Låter bra! Känner mig lite tryggare nu...
Citera
2007-03-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottentotten
Låter bra! Känner mig lite tryggare nu...

Tror de skickar med lite sample frågor eller om de har det på deras hemsida. Minns att jag kollade igenom något sånt och insåg att det inte var någon tid att lägga ner tid för att plugga.

Vart ska du göra provet föressten? På min tid var man tvungen att åka ner till Köpenhamn.
Citera
2007-03-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibanalyst
Vart ska du göra provet föressten? På min tid var man tvungen att åka ner till Köpenhamn.
Jag tänkte inte göra det, men kursen jag tänkte läsa är för de med "Intermediate to advanced english"-kunskap. De säger på hemsidan att detta innebär motsvarade minst 80 TOEFL-poäng, så jag var lite orolig för att åka ut och resa för en kurs jag inte skulle klara av.
Citera
2007-03-21, 15:06
Medlem
Gött!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in