Jag vet inte, men det verkar som om jag hittat guldgruvan med noll risk?
Känner du till BULL och BEAR fonder?
Sätt in 100.000 kr i BULL
Sätt in 100.000 kr i BEAR
Hur det än går för dom så tjänar man pengar. Räkna själv...
Här är fondernas historik:
BULL 2006 32,7% = Vinst 32.700 kr
BEAR 2006 -28,5 = Förlust 28.500 kr
Vinst 2006 = 4.200 kr eller 4,2% avkastning.
BULL 2005 42,3% = Vinst 42.300 kr
BEAR 2005 -31,0 = Förlust 31.000 kr
Vinst 2005 = 11.300 kr eller 11,3% avkastning.
Ingen risk, matematiskt räknat så kan man aldrig förlora pengar, och det finns ingen bankkonto som ger lika mycket ränta/avkastning.
Så har jag missat något eller har vi verkligen en guldgruva här?

Enligt mina uträkningar det värsta som kan hända är att du får noll vinst och noll förlust, om båda fonder får samma procent siffra i slutet av året.
(t.ex. bull +28% / bear -28%)