Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Det tror jag. USA har makten att hålla det hemligt.
För övrigt, varför ser alien på bilden ut som en stereotypisk alien? Är det för att aliens skulle se ut just så (alltså för att göra filmen mer äkta eller om den då var äkta) eller för att det är så vi vill se aliens (för att få oss att tro på skiten)?
Tycker dock att just det utseendet alltid har varit ologiskt, vad skulle just de fysiska egenskaperna främja?
Tycker det tyder på att det är fake.
Kan tänka mig att Greyen i videon är från en planet med mycket mindre ljus än våran (därav stora svarta ögon), kanske en planet med mycket vegetation och insekter, utan faror som vilda djur, med radikalt andra livsbetingelser. Kan tänka mig att rasen som han kommer ifrån inte uppståt på planeten på "traditionellt" evolutionistiskt vis utan att hans ras ditplanterats av liknande eller radikalt olikutseende varelser. Syfte? Kanske att skapa en armé, kanske att sprida sitt genetiska material i överlevnadsyfte, kanske helt enkelt för att öka förekomsten av "någorlunda intelligenta" varelser.
Sägnen går att sådana Greys kommer ursprungligen från Zeta Reticuli där de tvingades under jorden på sin planet pga nukleär, kemisk, biologisk krigföring samt annan miljöförstöring. Väl under jorden utvecklades de som civilisation och exprimenterade med genteknik. De lade till och tog bort funktioner och är här bla för att fräscha upp sin genetiska bas då deras dna är väldigt likt människors. Sägnen är baserad på information från
www.zetatalk.com