2007-10-29, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det vär säkert mycket arbete med att skapa hela skämtet, men vad roligt herrar och fruar moderatorer måste ha haft när de satt och skrev de olika trådarna om ersättningar, potentiella mobbningsoffer, varningsprinciper osv...

Vi hade så sjukt kul när vi spammade fake-outlaw sönder och samman med den ena tråden värre än den andra och jag tänkte ibland för mig själv att det finns fan inte en chans i helvetet att nån går på det här.

Men jo då. Ett stort antal svalde hela skiten med hull och hår och det blev ju nästan roligare än skämtet i sig själv för oss mods. Det fanns sjukt mycket kommentarer ute: "Vafan? Ruskigbuss är värsta kranen!!!!", Sursomfan rantade runt i princip hela internet och bedyrade att han minsann inte var informatör åt FB:s moderatorer etc.

Det skulle ju dessutom ha öppnats en gång till "av misstag" men det skedde inte och det behövdes fanimig inte heller. Jag tror faktiskt inte jag under så många timmar skrattat så hejdlöst vid datorn förut.

Those where the days.
Citera
2007-10-29, 13:31
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Vi hade så sjukt kul när vi spammade fake-outlaw sömder och samman med den ena tråden värre än den andra och jag tänkte ibland för mig själv att det finns fan inte en chans i helvetet att nån går på det här.

Men jo då. Ett stort antal svalde hela skiten med hull och hår och det blev ju nästan roligare än skämtet i sig själv för oss mods. Det fanns sjukt mycket kommentarer ute: "Vafan? Ruskigbuss är värsta kranen!!!!", Sursomfan rantade runt i princip hela internet och bedyrade att han minsann inte var informatör åt FB:s moderatorer etc.

Det skulle ju dessutom ha öppnats en gång till "av misstag" men det skedde inte och det behövdes fanimig inte heller. Jag tror faktiskt inte jag under så många timmar skrattat så hejdlöst vid datorn förut.

Those where the days.
Jag kan tänka mig att den här tråden fick en och annan "rättshaverist" att gå i taket...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=195642
Citera
2007-10-29, 13:40
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
För snart två år sen anordnade flashback ett stort aprilskämt där ett fejkoutlaw skapades och lades ut för allmänheten. Ni som fanns med redan då kommer säkerligen ihåg det.

Nu till min fråga, finns detta fakeoutlaw bevarat? Det vore väldigt kul att få läsa. Har sett att det finns ett "1:a april 2005"-forum bevarat men det innehåller tyvärr inte själva outlaw:et utan till exempel en tråd där varje inlägg säger "april april" och en omröstning hur bra skämtet var. Outlaw finns inte där.

Nå?

Note to self: Välskrivet, grammatiskt korrekt inlägg. Undrar om DiscoJoppe drabbats av en kraftig hjärnblödning någon gång under det senaste halvåret?
Citera
2007-10-29, 13:53
Bannlyst
Citat:
Jag kan tänka mig att den här tråden fick en och annan "rättshaverist" att gå i taket...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=195642

Inte bara den. Jag vet inte hur många PM jag fick från användare som ansåg det förjävligt att vi stod på tullens och polisens lönelista.
Citera
2007-11-24, 20:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Finns det någon medlem med gott minne som kan länka till lite gamla trådar där indignerade medlemmar skriver om vad de tycker om (fake) outlaw i allmänhet och Flashback i synnerhet?
Citera
2007-11-24, 21:16
Medlem
Citat:
Finns det någon medlem med gott minne som kan länka till lite gamla trådar där indignerade medlemmar skriver om vad de tycker om (fake) outlaw i allmänhet och Flashback i synnerhet?
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=144
Där finns en del.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här