2007-03-15, 19:56
Medlem
Hej!
Min dator hänger sig i tid och otid. Musen går inte att röra och tangentbordet ger ingen reaktion. Ibland kan det ta en timme innan den hänger sig och ibland bara 20 minuter.
Först trodde jag att det var värmen. Därför installerade jag ett program som loggar temperaturen. Det verkar som om processortemperaturen aldrig går över 59 grader, vilket verkar normalt.
Har även installerat om Windows men det ger ingen effekt, samma problem uppstår. Även uppdaterat till de senaste drivrutinerna för grafikkortet utan att problemet försvunnit.

Är det någon som har några tankar på vad det kan vara som orsakar problemet eller hur jag ska göra för att ta reda på det?

Specifikation på datorn:
Windows XP Professional Version 2002, Service Pack 2
3200+ AMD Athlon 64
1 Gb Ram
ATI Radeon X800 Pro
Citera
2007-03-15, 19:59
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizero
Hej!
Min dator hänger sig i tid och otid. Musen går inte att röra och tangentbordet ger ingen reaktion. Ibland kan det ta en timme innan den hänger sig och ibland bara 20 minuter.
Först trodde jag att det var värmen. Därför installerade jag ett program som loggar temperaturen. Det verkar som om processortemperaturen aldrig går över 59 grader, vilket verkar normalt.
Har även installerat om Windows men det ger ingen effekt, samma problem uppstår. Även uppdaterat till de senaste drivrutinerna för grafikkortet utan att problemet försvunnit.

Är det någon som har några tankar på vad det kan vara som orsakar problemet eller hur jag ska göra för att ta reda på det?

Specifikation på datorn:
Windows XP Professional Version 2002, Service Pack 2
3200+ AMD Athlon 64
1 Gb Ram
ATI Radeon X800 Pro

Har du kollat så att fläktarna inte sitter igen?
Citera
2007-03-15, 20:05
Bannlyst
Testat och formatera den?
Citera
2007-03-15, 21:02
Medlem
Citat:
Har du kollat så att fläktarna inte sitter igen?
Om fläktarna är igentäppta borde väl inte temperaturen vara så låg?
Ska kolla det i alla fall.
Citat:
Testat och formatera den?
Har testat att installera om windows och då formaterade jag den hårddisk som windows installerades på. (Problemet kvar)

Har kollat runt på internet och fått uppfattningen om att det kan handla om antingen minnet eller spänningen.

Där det står att min processor ska ha +12 V har min endast 10,64 (Kan tillfälligt droppa ner till 10,55 om krävande uppgift startas). Är det normalt?
Nedan följer informationen som jag har:

Temperaturer
Moderkort 38 °C (100 °F)
CPU 57 °C (135 °F)
GPU 52 °C (126 °F)
GPU omgivning 45 °C (113 °F)
Maxtor 6Y160M0 43 °C (109 °F)
WDC WD2000JD-00HBB0 43 °C (109 °F)

Kylfläktar
CPU 2482 RPM

Voltvärden
CPU kärna 1.54 V
+3.3 V 3.26 V
+5 V 5.03 V
+12 V 10.58 V
+5 V viloläge 4.85 V

Tack så hemskt mycket för den enormt snabba hjälpen!
Citera
2007-03-16, 00:26
Medlem
vordfs avatar
Upplever du andra små problem vid sidan av "hängningarna"?
Citera
2007-03-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vordf
Upplever du andra små problem vid sidan av "hängningarna"?
Nej, inga alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in