2007-04-03, 19:27
Medlem
efter att ha legat på systoliskt blodtryck runt 150 (120 i vanliga fall) och vilopuls på 100 (70 i vanliga fall) sedan onsdags/torsdags (dvs snart en vecka) har jag bestämt mig för att gå av kuren. jag tvekar inte på att hjärtat orkar med, jag är ung och frisk i övrigt. problemet är det mentala då jag har haft väldigt svårt att somna samt sovit dåligt/lite och på dagarna kännt "oprovocerad" ångest och hög stress. pga detta har jag också varit i en nedåtgående spiral av diazepam, zolpidem och tramadol tills igår.

Har tagit bort finasteridet för att få mer dht (anti-östrogent, mindre vatten), druckit mindre, ätit mindre och kommer inte gymma denna vecka samt har sprungit, cyklat och gått i tre dagar för att försöka förbättra cirkulation/kondition etc men inser att jag inte kommer lyckas med det under så pass kort tid som vore önskvärt. det har dessutom lett till träningsverk i ben vilket givetvis ökar trycket i den berörda muskulaturen.

Denna bieffekt var något jag totalt underskattat eller iaf inte kunde förutse skulle slå så hårt på psyket som det gjort. En uppmaning till er som läser och funderar på att kura med hög-aromatiserande prepp är därför att se till att jobba upp er kondition till mkt god nivå innan ni börjar då jag förmodar det lindrar besvären.
Citera
2007-04-09, 22:06
Medlem
efter en vecka har jag lyckats gå ner 5kg och problemen med hjärtat har minskat senaste 2-3dagarna, först pulsen sedan blodtrycket. det är fortfarande lite problem att somna/sova men jag störs inte längre i vardagen av att hjärtat bultar. som värst var jag uppe i 170 systoliskt blodtryck under ett par timmar efter 1.5h ofrivillig ansträngning förra veckan. Det kändes verkligen som om blodkärl skulle brista och hjärtat skulle flyga ur bröstkorgen. är tur man har haft tramadol och valium hemma då de hållt blodtrycket nere (fysisk effekt), annars hade jag nog inte fixat detta på egen hand.
Citera
2007-04-10, 18:10
Medlem
chillionaires avatar
sa hur mycket har du okat pa din kur?
Citera
2007-04-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
sa hur mycket har du okat pa din kur?
har som ja skrev några inlägg ovan gått av den och gått ner de kilona jag hade lagt på mig. dock förmodligen extremt svag för tillfället då jag gjort allt för att missköta kost/träning etc.
Det var grym känsla o känna hur testot började kicka in men det är helt meningslöst att väga 100kg muskler om man känner sig lika stark psykiskt och fysiskt som en 90åring med cancer på dödsbädden..
Citera
2007-04-11, 10:19
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overwhelming
har som ja skrev några inlägg ovan gått av den och gått ner de kilona jag hade lagt på mig. dock förmodligen extremt svag för tillfället då jag gjort allt för att missköta kost/träning etc.
Det var grym känsla o känna hur testot började kicka in men det är helt meningslöst att väga 100kg muskler om man känner sig lika stark psykiskt och fysiskt som en 90åring med cancer på dödsbädden..

hmm later som du borde ta tag i ett par saker innan du kurar igen.. Jag ar 178cm och vager 86 kilo... visserligen hogt BF men Ren ar jag... jag tror du skulle kunna vaga mer an vad du gor nu bara du loste dina problem och borjade ata mer. En gainer ar ingen losning... du borde ha atit mer redan fran borjan... MAT MAT MAT ar losningen for dig...
Citera
2007-04-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
hmm later som du borde ta tag i ett par saker innan du kurar igen.. Jag ar 178cm och vager 86 kilo... visserligen hogt BF men Ren ar jag... jag tror du skulle kunna vaga mer an vad du gor nu bara du loste dina problem och borjade ata mer. En gainer ar ingen losning... du borde ha atit mer redan fran borjan... MAT MAT MAT ar losningen for dig...
mina handleder mäter ca 15cm i omkrets resten får du lista ut själv
Citera
2007-04-11, 21:06
Medlem
Jesse Ds avatar
Tråkigt att du tvingades avbryta, har oxå planer på en liknande kur. Hade varit spännade att följa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in