2007-03-14, 20:32
Medlem
banditqueens avatar
Du förstår nog själv också att chefen för Socialen inte kan bli sparkad för att du har blivit omplacerad. Som någon skrev tidigare så har dom ju inte tekniskt sett inte gjort fel för att om polis måste tillkallas så var väl bråket dom hade ganska allvarligt?

Det enda du kan göra är väl att överklaga tror jag.
Citera
2007-03-14, 22:08
Medlem
Det är 18års som gäller på flashback , kan soc verkligen flytta myndiga personer och sätta dom i fosterhem?
Citera
2007-03-14, 23:21
Medlem
Tuesdays avatar
Anmäl till länsstyrelsen och sedan JO ifall det behövs. Polisanmäl tjänstefel. Det är det enda du kan göra. Det har hänt flera gånger att soc.chefer tvingats avgå efter massiv kritik därifrån. Fallet måste utredas av en tillsynsmyndighet. Hoppas bara inte på för mycket.

zoloth. LVU-omhändertagande kan göras om personen är under 20 år.
Citera
2007-03-14, 23:59
Bannlyst
kasta in em molitov cocktail till hennes kontor så lär hon sparka sig själv eller nåt..
Citera
2007-03-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergreger
kasta in em molitov cocktail till hennes kontor så lär hon sparka sig själv eller nåt..

Man kan vara arton år och omyndigförklarad.
Citera
2007-03-15, 10:43
Medlem
LaZZi3s avatar
Men om man nu har bott på ett fosterhem i 9 år... allt har gått jätte bra... plugget går bra och så... sen så komemr det här... en gräl... där polisen kommer till platsen... efter ca 3 veckor får man reda på att det är lungt,... du kommer få stanna hos din fosterfamilj.. du blir jätteglad... o sen en vecka senare så kommer soc bara o hämtar en... va faan.... dom kan ju inte gå in o säga att det är ok... och att man kommer få stanna... o sen bara komma o hämta en... (Och hur farligt kan det då vara om man får på hos sin fosterfamilj i en månad efter bråket?, och sen bli hämtad.. då har man ju faan bott hos "den familjen som inte klarar av att ta hand om barnet" i en månad efter bråket) det stämmer inte...
Citera
2007-03-15, 11:01
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pomtus
Man kan vara arton år och omyndigförklarad.

Man har slutat att omyndigförklara folk. Man kan dock fortfarande vara placerad under förvaltarskap.
Citera
2007-03-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Men om man nu har bott på ett fosterhem i 9 år... allt har gått jätte bra... plugget går bra och så... sen så komemr det här... en gräl... där polisen kommer till platsen... efter ca 3 veckor får man reda på att det är lungt,... du kommer få stanna hos din fosterfamilj.. du blir jätteglad... o sen en vecka senare så kommer soc bara o hämtar en... va faan.... dom kan ju inte gå in o säga att det är ok... och att man kommer få stanna... o sen bara komma o hämta en... (Och hur farligt kan det då vara om man får på hos sin fosterfamilj i en månad efter bråket?, och sen bli hämtad.. då har man ju faan bott hos "den familjen som inte klarar av att ta hand om barnet" i en månad efter bråket) det stämmer inte...

Du kan säkerligen överklaga beslutet, men i mina öron låter som du antingen undanhåller någonting eller att det hela är en del av en personlig vendetta. Det låter inte helt rimligt att socialtjänsten bestämt sig för omplacering utan att de har torrt på fötterna. Det måste ligga någonting mer bakom.
Citera
2007-03-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Man har slutat att omyndigförklara folk. Man kan dock fortfarande vara placerad under förvaltarskap.

Och den exakta skillnaden är, förutom benämningen?
Citera
2007-03-15, 11:27
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Och den exakta skillnaden är, förutom benämningen?

Man kan slippa förvaltning om det går bra. Tror det är ett humanare system nu men kanske har fel.
Citera
2007-03-15, 16:48
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Du kan säkerligen överklaga beslutet, men i mina öron låter som du antingen undanhåller någonting eller att det hela är en del av en personlig vendetta. Det låter inte helt rimligt att socialtjänsten bestämt sig för omplacering utan att de har torrt på fötterna. Det måste ligga någonting mer bakom.

Jag har ju inte undahållit någonting... det är ju det jag tycker är så sjukt... hur soc bara kan göra som dom gör...
Men vart ska man vända sig om man vill överklaga deras beslut??
Citera
2007-03-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Jag har ju inte undahållit någonting... det är ju det jag tycker är så sjukt... hur soc bara kan göra som dom gör...
Men vart ska man vända sig om man vill överklaga deras beslut??

Du kan vända dig till soc (om beslutet är överklagbart) som sedan vidarebefordrar överklagandet till länsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in