2010-02-25, 22:18
Medlem
HerrMoros avatar
Kul story men den är ömsom för högtidlig och ömsom för skämtsam och dessutom många upprepningar av ord, penis och könsorgan tex. Det blir svårt att följa med och riktigt få känslan för det hela då själva tonen varierar kraftigt i berättelsen.

Den kan bli bra om du slipar på den, och jag tror du hittar vilka stycken och formuleringar jag syftar på.

Ex:
Högtidligt Jag trädde in i hennes rum som doftade av tjejparfym men jag kände också en svag förnimmelse av nytvättade lakan. Skämtsamt typ Hon verkade cool som en filbunke...

Ray Bradbury är en författare som är expert på att beskriva situationer, platser och känslor utan att nämna för mycket, utan att bli för högtravande och ha gör det exakt. Rekommenderas starkt att läsa lite av honom, finns inga sexnoveller i hans namn dock så det kanske blir tråkigt

Känns bättre att ge rak feedback än att bara klappa dig på axeln. Lycka till i alla fall TS och ta det inte som en total sågning, jag bara skriver vad som skulle höja storyn om det slipades på. Du faller även farligt nära vissa pekorala snedsteg. Kör så det ryker baby :P
Citera
2010-02-25, 23:22
Medlem
Estresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am05
";" används väl egentligen inte i svenskan?

Jo då det gör det, utmärkt för att bygga enorma och kraftfulla meningar, men i en sexnovell vill man väl ändå åt den där rappa, snabba läsningen? Hur som helst är det förbjudet, och jag menar det, FÖRBJUDET! att använda semikolon om man inte behärskare det. Personligen gör jag det inte och undviker det så gått det går, om ni vill läsa semikolon så läs Strindberg förslagsvis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in