Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Laddade ner (oops) en 'best of' med Zappa, men fastnade aldrig. Gillade en låt som hette "Don't eat the yellow snow".
Kan nån droppa ett par grymma låtar så lovar jag att ge honom en chans och skriva en liten recension här sen. Verkar ju onekligen varit en grym musiker.
Jodå.
Skulle tro att skivan "Strictly Commercial" innehåller ganska många "lättlyssnade" låtar, men jag ids inte kolla.
Låten du nämner kommer från skivan Apostrophe (') som i mitt fall är kombinerad med Overnite Sensation.
Tycker själv att nackdelen med Zappa är att han gjorde en massa rätt töntiga låtar och en del av dessa finns med där, men titelspåret och Dirty Love gillar jag.
Sheik Yerbouti har nämnts och den har många "hits". "I'm So Cute" tycker jag är skön liksom "Wild Love".
Skivan You Are What You Is är lite samma stuk och på den skivan kan jag tipsa om "Society Pages" och "Any Downers" samt "Heavenly Bank Account". Döm själv.
Gillar du som jag gitarr tycker jag den bästa instrumentala är "Sleep Dirt" från skivan med samma namn.
Från dom tidiga, som är mycket flumrock har jag en fäbless för "Flower Punk" och "Who needs the peace corps" från "We´re only in it for the money".
Finns mycket mer, men de senare Fusion-jazz/klassiska skivorna är inte min stil.