2026-09-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Här har vi någon som grävt i ett arkiv och hittat tusentals av artiklar bland annat om folk som förstod att globen endast är en lögn. Rörelsen har väl egentligen alltid varit levande eftersom de som tror på globen endast gör det för att auktoriteter sagt det många gånger, några bevis finns ju som bekant inte. Flat Earth var dock mindre populärt en stund efter de pinsamma månlandningarna det höll fram till 2015 ca med introduktionen av den globförstörande Nikon P900. Nu växer och växer det.

"1,000's of Newspaper articles from the 1800s to the 1960s mentioning our Flat Earth" -
https://youtu.be/PETvNFBHFqA

Märkligt att sidan sedan stängdes ned och sedan var artiklarna svåra att finna igen efter återöppningen. Men ämnet är ju extremt censurerat eftersom de som fortfarande är dumma nog att tro på globen ej kan försvara sina ståndpunkter.

​"The truth is like a lion; you don't have to defend it. Let it loose; it will defend itself."
Vi vet hur lång tid det tar att flyga jorden runt med ett reguljärt flyg på ungefär 30 grader syd. Det stämmer verkligen inte överens med en platt jord. Hur är det möjligt? Eftersom du inte vågar ta upp diskussionen ska jag hjälpa dig med tre alternativ:

1. Flygplanen söder om ekvatorn reser tre gånger snabbare än de i norr.

2. Jetströmmarna söder om ekvatorn är starka orkaner som blåser i båda riktningarna samtidigt.

3. Människorna som reser med dessa flygplan sover, och därmed vet de inte hur lång tid resan faktiskt tar.

Naturligtvis kan man säga att plattjordkartan är fel, men det måste finnas en korrekt som inte har dragits fram än. Det sista argumentet användes redan för 10 år sedan, så nu kan det vara dags. En uppgift för dig kanske? Så övertygad som du är om att jorden är platt, måste det vara en intressant uppgift.
Citera
2026-09-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin

Några få exempel:
- förhållandet mellan ekvatorns längd och radie
- latituderna blir kortare ju längre från ekvatorn man kommer
- polstjärnans position över horisonten
- stjärnhimlens rotation på södra respektive norra halvklotet
- södra korset ligger i söder i Australien, Sydafrika och Sydamerika
- satelliter
- solens bana över himlen
- gyrokompassen, lasergyroskop, Foucaultpendel och Corioliseffekten

Lägg till hur är det möjligt att man ser stjärnbilden Karlavagnen upp och ner åt norr i Syd Afrika men rättvänd här söderut
Citera
2026-09-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Lägg till hur är det möjligt att man ser stjärnbilden Karlavagnen upp och ner åt norr i Syd Afrika men rättvänd här söderut

Absolut, det var bara ett axplock jag skrev. Det finns många fler, t.ex halvmånens lutning på olika breddgrader. Första gången jag var nära ekvatorn blev jag lite paff över hur halvmånen var orienterad, den såg helt enkelt inte "normal" ut.

https://astronomy.stackexchange.com/questions/24711/how-does-the-moon-look-like-from-different-latitudes-of-the-earth

Och det är ju egentligen lite ballt, man kan avgöra vid vilken ungefärlig breddgrad man är på genom att bara snegla på halvmånen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-16 kl. 15:50.
Citera
2026-09-16, 15:57
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Här har vi någon som grävt i ett arkiv och hittat tusentals av artiklar bland annat om folk som förstod att globen endast är en lögn. Rörelsen har väl egentligen alltid varit levande eftersom de som tror på globen endast gör det för att auktoriteter sagt det många gånger, några bevis finns ju som bekant inte. Flat Earth var dock mindre populärt en stund efter de pinsamma månlandningarna det höll fram till 2015 ca med introduktionen av den globförstörande Nikon P900. Nu växer och växer det.

"1,000's of Newspaper articles from the 1800s to the 1960s mentioning our Flat Earth" -
https://youtu.be/PETvNFBHFqA

Märkligt att sidan sedan stängdes ned och sedan var artiklarna svåra att finna igen efter återöppningen. Men ämnet är ju extremt censurerat eftersom de som fortfarande är dumma nog att tro på globen ej kan försvara sina ståndpunkter.

​"The truth is like a lion; you don't have to defend it. Let it loose; it will defend itself."

Ja, globen och den heliocentriska "big-bang" kosmologin är inte bara en lögn, det är en lögn som är konstruerad för att håna den Bibliska kosmologin, så till den milda grad att våran Herre och Skapare skall motbevisas på kuppen.

Och om man jämför den Bibliska och den vetenskapliga kosmologin så kommer man snart fram till att den senare är skriven som ett slags översättning av Bibeln, fast på "tvärtom-språket"

Ungefär som satanisterna gör alltså. Dvs dom tar Guds budskap och sen vänder dom det upp och ner, för att pervertera det så mycket som möjligt, och för att håna Gud till varje pris.

Och med tanke på hur elaka folk blir, när man påpekar att jorden absolut inte är ett klot, så måste man ge satanisterna en eloge för deras envishet och snille.
För det går knappast att förneka att deras skämtmodell med jordklotet idag tas på väldigt stort allvar bland småfolket.

Man behöver bara titta på armeerna av nyttiga idioter i denna tråden. Som upprätthåller den sataniska doktrinen, och alla lögner, genom att mobba ut alla som vill diskutera klotjordsmodellen och dess otaliga problem.
Citera
2026-09-16, 16:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, globen och den heliocentriska "big-bang" kosmologin är inte bara en lögn, det är en lögn som är konstruerad för att håna den Bibliska kosmologin, så till den milda grad att våran Herre och Skapare skall motbevisas på kuppen.

Och om man jämför den Bibliska och den vetenskapliga kosmologin så kommer man snart fram till att den senare är skriven som ett slags översättning av Bibeln, fast på "tvärtom-språket"

Ungefär som satanisterna gör alltså. Dvs dom tar Guds budskap och sen vänder dom det upp och ner, för att pervertera det så mycket som möjligt, och för att håna Gud till varje pris.

Och med tanke på hur elaka folk blir, när man påpekar att jorden absolut inte är ett klot, så måste man ge satanisterna en eloge för deras envishet och snille.
För det går knappast att förneka att deras skämtmodell med jordklotet idag tas på väldigt stort allvar bland småfolket.

Man behöver bara titta på armeerna av nyttiga idioter i denna tråden. Som upprätthåller den sataniska doktrinen, och alla lögner, genom att mobba ut alla som vill diskutera klotjordsmodellen och dess otaliga problem.

Gulligt att ni börjat jesusdunka varandra i ryggen, men det vore ännu gulligare om ni nånsin på allvar mötte argument med argument. Din tolkning av bibeln är inget argument btw.
Citera
2026-09-16, 16:53
Medlem
Citat:

Det var allt som saknades. Hela ditt inlägg låter nästan som en beskrivning av de falska profeter som du får all din information från. Eric Dubay, David Weiss, Austin Witsit och andra är dina gudar, och de tjänar pengar på att ljuga. Bibeln säger ingenting om att jorden är platt eller rund, men den säger att man ska akta sig för falska profeter.

Vi har bevisat att jorden är rund gång på gång. Du har inga bevis som motbevisar det, men du tror uppenbarligen att Gud inte kunde skapa en rund jord, och därmed förnekar du Guds skaparkraft.
Citera
2026-09-16, 17:25
Medlem
Citat:

Jag är inte kristen själv men var tvungen att ge upp min bergfasta ateism när jag kom till vetskap att jorden är platt. Det tog mig som kommer från en seglarfamilj typ 5-10 min att inse de massiva problemen den felaktiga globen har. Har aldrig ens som globskalle trott att horisonten hade ngt med kurva att göra, inte ens som barn.

Det är dock intressant med alla 666 och 33 som finns i den icke-existerande "globmodellen".

Här kan tråden lära sig om att det ej finns ngn globmodell: https://youtu.be/Pu5sonvJOkc
Citera
2026-09-16, 17:42
Medlem
Enligt einsatine så kröker sig ljuset i tid och rum
Det innebär att om man tittar upp skulle man se baksidan på bollen.
Det hör man hur fel det låter , eftersom den inte är rund som tur är så ser allt normalt utt dvs det finns ingen gravitation i sidled och man skulle vingla lite på tvären på en rund boll.
När du går kvälls rundan.
Tänk lite

Vänder sig om fort och ser sig själv . Nä det fungerar inte så
Senast redigerad av troligengud 2026-09-16 kl. 17:46.
Citera
2026-09-16, 18:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är inte kristen själv men var tvungen att ge upp min bergfasta ateism när jag kom till vetskap att jorden är platt. Det tog mig som kommer från en seglarfamilj typ 5-10 min att inse de massiva problemen den felaktiga globen har. Har aldrig ens som globskalle trott att horisonten hade ngt med kurva att göra, inte ens som barn.

Det är dock intressant med alla 666 och 33 som finns i den icke-existerande "globmodellen".

Här kan tråden lära sig om att det ej finns ngn globmodell: https://youtu.be/Pu5sonvJOkc

Men du har extrema svårigheter att redogöra för de ’massiva problemen’. Vore det inte diskussionen till gagn att berätta vilka de är?
Citera
2026-09-16, 18:10
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Enligt einsatine så kröker sig ljuset i tid och rum
Det innebär att om man tittar upp skulle man se baksidan på bollen.
Det hör man hur fel det låter , eftersom den inte är rund som tur är så ser allt normalt utt dvs det finns ingen gravitation i sidled och man skulle vingla lite på tvären på en rund boll.
När du går kvälls rundan.
Tänk lite

Vänder sig om fort och ser sig själv . Nä det fungerar inte så

Ja jösses vilket trams. Han hånade oss alla helt öppet, till och med på hans mest kända avbildning. Där han räcker ut tungan åt oss, som Kali och Miley Cyrus.

Men fanskapet yppade ett litet påskägg av sanning trots allt.

För i samband med att hans kolleger Michelson och Morley misslyckades kapitalt med att beräkna jordens absoluthastighet, och istället bevisade att jorden är stationär, så lär Einstein ska ha kommenterat att vi kommer aldrig att kunna påvisa att jorden rör på sig.

Han visste givetvis.
Citera
2026-09-16, 18:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Ja, när man inser att den bibliska kosmologin stämmer till punkt och pricka, så får den boken mera tyngd i sin helhet.

Jämfört med fantasimodellerna vi får lära oss i skolan och av alla propagandaorgan i medierna. För det är verkligen en fantasimodell, som inte går att återskapa i ett laboratorium på något sätt. Så varför skulle man tro på den, när den inte är rimlig för fem öre.

Utan all den hjärnjympa som vetenskapen använder för att bortförklara alla observationer som motbevisar den heliocetriska kostmos-fantasin.
Citera
2026-09-16, 18:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, när man inser att den bibliska kosmologin stämmer till punkt och pricka, så får den boken mera tyngd i sin helhet.

Jämfört med fantasimodellerna vi får lära oss i skolan och av alla propagandaorgan i medierna. För det är verkligen en fantasimodell, som inte går att återskapa i ett laboratorium på något sätt. Så varför skulle man tro på den, när den inte är rimlig för fem öre.

Utan all den hjärnjympa som vetenskapen använder för att bortförklara alla observationer som motbevisar den heliocetriska kostmos-fantasin.

Man undrar ju vad du tänker när du ser solen gå ner bakom en havshorisont. Hur går det till när du trots vad du ser, tänker att solen försvinner bort och blir mindre och mindre. I själva verket ser även du att solen är precis lika stor hela tiden den syns. Vilka krumbukter din hjärna lär göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in