Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Som jag skrev Antarktis är en stor is platå tex om du söker på bilder på google på 'is platå antarktisk' kommer det upp stora isberg som finns där. Sen drar man ut Antarktis över en platt modell så skapas en ring av det runt oss.
Så om vi är 100% säkra på att det inte är en snurrande glob som jagar någon sol i kosmos som vi befinner oss på, då måste vi vara lite kreativa och tänka ut någon annan kosmologi att följa. Så denna kosmologi om att det finns mer land med ett x antal andra världar på sig är det som känns mest logiskt just nu för mig. så det är vad jag tror ja.
Den är inte tagen från ingenstans heller utan det är ett mishmash av ett nytt koncept samt taget från våra gamla natur religioner som asa-tro, och det vediska systemet av universum. Vad är mest intressant för dig, nasas universum eller detta nya koncept. You be the judge.
Nä, asar/vikingar var extremt skickliga sjöfarare och använde himlakroppar för sin navigation vilket betyder att de hade förståelse för hur jorden såg ut även om det skiljer sig från dagens.
Du får klart tro på vad du vill men att du förkastar bevis för att allt ska passa din världsbild är kanske inte helt korrekt?
Du säger vi inte roterar, hur fungerar dag och natt, årstider, gravitation mera?
Förklara gärna dag/natt och årstider i en och samma modell, för det är omöjligt att dessa har separata regler.