2023-09-06, 00:32
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Det är lustigt att ni alltid kommer med samma fråga? Indoktrinerade av någon serie tidning om att det skulle finnas någon kant. Det finns ingen kant min vän.

Eftersom jorden inte har någon kant är jorden formad som ett klot.

Vad är ditt argument för att det inte finns någon kant?

Men det är väl så att du har inte ens ett nonsenssvar på mina frågor så därför ignorerar du mig.
Citera
2023-09-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag föreslår att du empiriskt bevisar detta. Dra iväg åt vilket håll du vill och när du aldrig kommer tillbaka så vet vi att du hade rätt.

Intressant att man bara hittat sju närliggande kontinenter när det finns en oändlig yta att söka på
Citera
2023-09-06, 00:54
Medlem
Citat:
Så om jag tittar på södra korset hur kan jag då uppleva eller se en snurrande glob som rör sig efter solen i kosmos?

Gyroskopet är bara ett snurrande instrument och bevisar ingen snurrande boll som åker efter solen i kosmos det heller.

Vart är dina Empiriska bevis nu igen?

Varför kollapsar inte planeten av sin egen massa och förvandlas till ett svart hål om den är oändlig som du deklarerade innan? Det händer med allting annat i universum när det blir tillräckligt stort
Citera
2023-09-06, 00:57
Medlem
Eastwings avatar
Så nu är plattjorden oändlig.
Vart tog tidigare plattjordares påstående om en gigantisk isvägg vägen?
Citera
2023-09-06, 00:57
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag är inte här för att svara på alla frågor jag får till mig, eftersom ni är 20- 30 personer som ska ställa frågor kontinuerligt, plus du verkade vara lite tramsig så antar att du inte fick något svar pga det. Gör om gör rätt om du vill ha ett svar. Under tiden kan du svara på denna fråga:

Har du några empiriska bevis för din älskade boll du tror på, det är frågan just nu.
Nej, frågan är nu vad du har för argument för att jorden inte har någon kant.
Citera
2023-09-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Så nu är plattjorden oändlig.
Vart tog tidigare plattjordares påstående om en gigantisk isvägg vägen?

Det finns fortfarande gigantiska isväggar som skiljer planeterna ifrån varandra. Titta på Antarktis hela det är en enda stor is platå tex.
Citera
2023-09-06, 01:06
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det finns fortfarande gigantiska isväggar som skiljer planeterna ifrån varandra. Titta på Antarktis hela det är en enda stor is platå tex.
Vad är ditt empiriska bevis för att isväggar skiljer planeterna åt?
Har du varit och tittat på någon av dessa isväggar och sett att det finns en annan planet på andra sidan?
Citera
2023-09-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Vad är ditt empiriska bevis för att isväggar skiljer planeterna åt?
Har du varit och tittat på någon av dessa isväggar och sett att det finns en annan planet på andra sidan?

Som jag skrev Antarktis är en stor is platå tex om du söker på bilder på google på 'is platå antarktisk' kommer det upp stora isberg som finns där. Sen drar man ut Antarktis över en platt modell så skapas en ring av det runt oss.

Så om vi är 100% säkra på att det inte är en snurrande glob som jagar någon sol i kosmos som vi befinner oss på, då måste vi vara lite kreativa och tänka ut någon annan kosmologi att följa. Så denna kosmologi om att det finns mer land med ett x antal andra världar på sig är det som känns mest logiskt just nu för mig. så det är vad jag tror ja.
Den är inte tagen från ingenstans heller utan det är ett mishmash av ett nytt koncept samt taget från våra gamla natur religioner som asa-tro, och det vediska systemet av universum. Vad är mest intressant för dig, nasas universum eller detta nya koncept. You be the judge.
Citera
2023-09-06, 02:25
Medlem
Avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 mil. Ekvatorn längd är 4008 mil. Det är bara löjligt att förneka de siffrorna.
Alltså är det helt omöjligt att jorden är platt, i så fall skulle ekvatorn vara 6283 mil lång.
Citera
2023-09-06, 06:54
Medlem
Citat:
Jag är inte här för att svara på alla frågor jag får till mig, eftersom ni är 20- 30 personer som ska ställa frågor kontinuerligt, plus du verkade vara lite tramsig så antar att du inte fick något svar pga det. Gör om gör rätt om du vill ha ett svar. Under tiden kan du svara på denna fråga:

Har du några empiriska bevis för din älskade boll du tror på, det är frågan just nu.

Kan du beskriva hur gravitationskraften fungerar på en platt jord? Så som vi kan mäta detta nu dras allt mot jordens centrum vilket är konsistent med en sfärisk form.
Citera
2023-09-06, 07:47
Medlem
Citat:
Som jag skrev Antarktis är en stor is platå tex om du söker på bilder på google på 'is platå antarktisk' kommer det upp stora isberg som finns där. Sen drar man ut Antarktis över en platt modell så skapas en ring av det runt oss.

Så om vi är 100% säkra på att det inte är en snurrande glob som jagar någon sol i kosmos som vi befinner oss på, då måste vi vara lite kreativa och tänka ut någon annan kosmologi att följa. Så denna kosmologi om att det finns mer land med ett x antal andra världar på sig är det som känns mest logiskt just nu för mig. så det är vad jag tror ja.
Den är inte tagen från ingenstans heller utan det är ett mishmash av ett nytt koncept samt taget från våra gamla natur religioner som asa-tro, och det vediska systemet av universum. Vad är mest intressant för dig, nasas universum eller detta nya koncept. You be the judge.

Nä, asar/vikingar var extremt skickliga sjöfarare och använde himlakroppar för sin navigation vilket betyder att de hade förståelse för hur jorden såg ut även om det skiljer sig från dagens.
Du får klart tro på vad du vill men att du förkastar bevis för att allt ska passa din världsbild är kanske inte helt korrekt?

Du säger vi inte roterar, hur fungerar dag och natt, årstider, gravitation mera?
Förklara gärna dag/natt och årstider i en och samma modell, för det är omöjligt att dessa har separata regler.
Citera
2023-09-06, 09:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Du har alltså inte sett de isväggar du påstår skiljer planeterna åt? Du har bara sett bilder på några isberg, som du fantasifullt drar ut i en ring.
Du har sagt att bilder på jordgloben är skapade av konstnärer och med datorprogram. Vad är det som säger att inte bilderna på isbergen är skapade på samma sätt?
Det kanske inte ens finns några isberg över huvud taget. Har du sett några med egna ögon?
Annars är det inget empiriskt bevis för att de finns. För det kan väl aldrig vara så att du litar på hörsägen och manipulerade bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in