2022-10-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
https://youtu.be/UTgzXN2vbro

Den här måste alla se. En heliumballong med kamera som filmar från 20 km till 32 km alltså riktigt högt upp. Här får ni se den verkliga världen från typ stratosfären och den bevisar allting egentligen. Man ser att solen är ganska nära i jämförelse mot vad bluffvetenskapen säger, man ser en tydlig "sun spot" som hade varit omöjlig om solen låg flera miljoner km bort.

Kolla denna video och håll klaffen sen. Allt är platt och vi roterar inte ett jävla dugg.
Varför är du så aggressiv? Är det jobbigt för dig när sanningen inte passar din förutfattade mening?
Här får du en video från en helt vanlig person som skickat upp en ballong på 39 km höjd. Projektet kallades Mage II och från 37 minuter börjar det roliga; bilder på jordens kurvatur.
https://youtu.be/dVOLj1je0lk

Du lär varken se denna eller kommentera den eftersom det var lika jobbigt när jag TVÅ gånger lade upp film på när fartyg doldes av jordens kurvatur. Ett troll är du.
Citera
2022-10-19, 20:09
Medlem
Citat:
Om inte artilleriskyttar som ska träffa mål flera mil bort tar hänsyn till någon krökning av ytan vi befinner oss på eller om piloter inte har med någon rotation i beräkningen vid landning från något väderstreck då är jorden platt och roterar inte på något vis. Det fattar vem som helst. ...

Men ditt krux är att inte alla fattar varför en pilot ska behöva ta hänsyn till rotationen när de ska landa. Det är precis tvärtom, de flesta förstår varför de inte behöver ta hänsyn till någon rotation.

Men försök gärna förklara för oss, det kan bli underhållande.
Citera
2022-10-19, 20:27
Medlem
Citat:
Så om du flyger i motsats riktning mot hur jorden roterar så måste du ju komma fram mycket mycket mycket snabbare till din destination än om du flyger med jordens rotation? Konstigt att man aldrig hör det när man flyger. Till Thailand tar det 10 timmar men hem går det mycket mycket snabbare eftersom Europa roterar mot oss så vi flyger i motsats riktning mot hur jorden roterar så hem från Thailand tar det bara 7 timmar...???

Så måste det ju bli för vi dras väl inte med av nån rotation av erat runda klot 10.000 km upp från jordens yta? Hahaha

Thai Airways THA961, Arlanda - Bangkok tog 11:09
https://flightaware.com/live/flight/THA961/history/20221018/1225Z/ESSA/VTBS

THA960, Bangkok - Arlanda tog 12:41
https://flightaware.com/live/flight/THA960/history/20221018/1820Z/VTBS/ESSA

Citat:
... Så måste det ju bli för vi dras väl inte med av nån rotation av erat runda klot 10.000 km upp från jordens yta? Hahaha

Flygplanets hastighet är såklart relativt luften (marken). Och detta oavsett om jorden är platt eller rund.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-10-19 kl. 20:38.
Citera
2022-10-19, 20:27
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
En utvecklingsstörd idiot hahaha han krossar globemodellen med sina oerhört intelligenta videos han skapar och har gett ut minst 3 feta böcker om ämnet där han med ingående beräkningar beskriver månens och solens positioner hela året på en level earth.

Vibes of cosmos är den mest intellektuella personen jag känner till ett riktigt geni.
Då kanske du kan återge hur denne "Vibes of cosmos" förklarar midnattssolen vid Antarktis.
Ett geni kanske det är jämfört med de stackare som inte förstår hur de blivit lurade av denne lögnare.
Citera
2022-10-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Varför är du så aggressiv? Är det jobbigt för dig när sanningen inte passar din förutfattade mening?
Här får du en video från en helt vanlig person som skickat upp en ballong på 39 km höjd. Projektet kallades Mage II och från 37 minuter börjar det roliga; bilder på jordens kurvatur.

Du lär varken se denna eller kommentera den eftersom det var lika jobbigt när jag TVÅ gånger lade upp film på när fartyg doldes av jordens kurvatur. Ett troll är du.

Citat:
En utvecklingsstörd idiot hahaha han krossar globemodellen med sina oerhört intelligenta videos han skapar och har gett ut minst 3 feta böcker om ämnet där han med ingående beräkningar beskriver månens och solens positioner hela året på en level earth.

Vibes of cosmos är den mest intellektuella personen jag känner till ett riktigt geni.
Det verkar din idol mot ca 6 miljarder människor som vet jorden är en glob.
Börja svara på frågorna om turning torso och andra stick inte
Citera
2022-10-19, 20:48
Medlem
Citat:
https://youtu.be/UTgzXN2vbro

Den här måste alla se. En heliumballong med kamera som filmar från 20 km till 32 km alltså riktigt högt upp. Här får ni se den verkliga världen från typ stratosfären och den bevisar allting egentligen. Man ser att solen är ganska nära i jämförelse mot vad bluffvetenskapen säger, man ser en tydlig "sun spot" som hade varit omöjlig om solen låg flera miljoner km bort.

Kolla denna video och håll klaffen sen. Allt är platt och vi roterar inte ett jävla dugg.

Jag behöver inte titta på en video för att konstatera att solen inte är liten och nära. Det räcker utmärkt med att från marken observera att solens skenbara storlek inte varierar.

Citat:
... Allt är platt och vi roterar inte ett jävla dugg.

Jag behöver inte heller titta på någon video för att observera att jorden inte är platt. Jag kan från marken konstatera att objekt ser ut att ligga under siktlinjen till horisonten - jorden upplevs som krökt.

Citat:
... vi roterar inte ett jävla dugg.

För mig räcker det med att spana in hur vädersystem roterar för att begripa att jorden roterar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-10-19 kl. 20:50.
Citera
2022-10-19, 20:54
Medlem
Citat:

Kan du svara? Vi ger dig fakta men du duckar. Varför?
Citera
2022-10-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Har nu sett filmen. Tänkte kommentera den också! Kul, eller hur?

Jag tycker "kurvan" vi ser inte alls ser ut att följa vad som skulle vara jordens teoretiska horisontella rundade linje? Sett från höger i bild så tycks den först gå rakt, för att sedan ta en vinkling nedåt, och sedan gå rakt på nytt. Tittar man även längst till höger i bild så ser där ut att finnas en rätt märkligt skarp vinkel uppåt.

Övertygande bild på jordens kurva? Nej, inte enligt mig i alla fall. Men alla är vi olika! Du kanske tittar på det där och ser jordens kurva, jag menar, han säger ju det i videon! Då måste det väl enligt din förutfattade mening vara sant?
Citera
2022-10-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Har nu sett filmen. Tänkte kommentera den också! Kul, eller hur?

Jag tycker "kurvan" vi ser inte alls ser ut att följa vad som skulle vara jordens teoretiska horisontella rundade linje? Sett från höger i bild så tycks den först gå rakt, för att sedan ta en vinkling nedåt, och sedan gå rakt på nytt. Tittar man även längst till höger i bild så ser där ut att finnas en rätt märkligt skarp vinkel uppåt.

Övertygande bild på jordens kurva? Nej, inte enligt mig i alla fall. Men alla är vi olika! Du kanske tittar på det där och ser jordens kurva, jag menar, han säger ju det i videon! Då måste det väl enligt din förutfattade mening vara sant?
Kudos till dig att du faktiskt tittade. Dock är vi av skilda åsikter. Jag ser en klar kurva, du gör det inte. Fortsätt gärna i sökandet.
Citera
2022-10-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Man ser det man vill se.
I ditt fall ja. Vi andra ser hur det är. Solnedgångar, båtar och byggnader som försvinner bakom kurvaturen, stjärnor, paraboler, samt att alla flygplan och fartyg kan hitta rätt här på jorden. Du har lite att bita i.
Citera
2022-10-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Börja svara på frågorna

Försökte få honom att utveckla sitt svar angående lava och jordens lager mer än att bara svara "underifrån" men tji fick jag
Citera
2022-10-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ok jag kryper till korset jag vet inte varifrån lava kommer så då måste ju jorden vara rund. Jag ändrar min uppfattning helt och släpper allt jag forskat fram hittills där fick du mig, tji fick jag lavan blir min barriär jag inte kan tänka igenom.

Jag tror nu på månlandningen, vatten som kröker sig runt en boll och alla CGI bilder som NASA lägger ut från rymden.

Nu ska jag spendera dagen med att titta på tecknade filmer från NASA på vår runda snurrande planet som plöjer fram i DEEP SPACE.... Spännande wow wow

Första personen som säger de forskat ordentligt och torskar på en sådan detalj...
Kanske dina källor som är felaktiga och resten av jordens befolkning som lärt sig referera källor, bevisa sina påståenden osv har mer rätt än dig trots allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in