Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbex73
Varför är du så aggressiv? Är det jobbigt för dig när sanningen inte passar din förutfattade mening?
Här får du en video från en helt vanlig person som skickat upp en ballong på 39 km höjd. Projektet kallades Mage II och från 37 minuter börjar det roliga; bilder på jordens kurvatur.
https://youtu.be/dVOLj1je0lk
Du lär varken se denna eller kommentera den eftersom det var lika jobbigt när jag TVÅ gånger lade upp film på när fartyg doldes av jordens kurvatur. Ett troll är du.
Har nu sett filmen. Tänkte kommentera den också! Kul, eller hur?
Jag tycker "kurvan" vi ser inte alls ser ut att följa vad som skulle vara jordens teoretiska horisontella rundade linje? Sett från höger i bild så tycks den först gå rakt, för att sedan ta en vinkling nedåt, och sedan gå rakt på nytt. Tittar man även längst till höger i bild så ser där ut att finnas en rätt märkligt skarp vinkel uppåt.
Övertygande bild på jordens kurva? Nej, inte enligt mig i alla fall. Men alla är vi olika! Du kanske tittar på det där och ser jordens kurva, jag menar, han säger ju det i videon! Då måste det väl enligt din förutfattade mening vara sant?