2021-10-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat

Men jag säger alltid, jag är öppen för starka glob bevis. Hade varit skönt om man kan lita på allt.
Du har fått ett tydligt bevis från mig. Du kan inte få något bättre utan att själv gå ut i rymden. Kommer du att acceptera det?
Citera
2021-10-02, 15:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag tänker att det är en pågående hjärntvätt och jag tog strwrs som exempel eftersom jag minns det bättre än tidigare försök..

Nej jag menar att det är pga vind som förflyttar vattenmassor. Det finns nåt som heter vågor och böljande vatten.

Påstår du att det är ’vågor’ som alltid skymmer nederdelen av Turning Torso, Toronto och ledningarna över Lake Pontchartrain?

Citat:
Ja nasa var ju spiken i kistan för propagandan. Som i stor del var för att skrämma/imponera på Ryssland ju.
Det pågick en intensiv debatt om jordens form 1860 så det här med att det varit känt i 2000 år är ju egentligen helt omöjligt att veta.
"This is the perfect time for a new reset" Canada's prm minstr.
Så med det kan jag tänka mig tidigare resets där ny historia skrivs för att passa den som komma skall.

Och om du ska ta det argumentet var det ju Vida känt att jorden var platt i mer kulturer än den grekiska el egyptiska som jag misstänker du hänvisar till..

Så lätt är det väl inte för en lantmätare eller navigatör att få ett helhetsgrepp om hur jorden verkligen ser ut
Speciellt om det finns mer mark.
Och om dom listat ut det skulle dom ju bemötas som i den här tråden så vem skulle tro på dom?
Skulle du?

Nej det pågick naturligtvis ingen ’intensiv’ debatt om jordens form på 1800-talet. Då lika lite som nu. Några arma krakar i utanförskap bara. Inget som egentligen spelar någon roll.
Citera
2021-10-02, 15:12
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Du tänker som en moralisk människa. Det är där felet ligger. En sån här sak njuter vissa skadade individer av, att bara kunna lura hela världen ger dom en enorm känsla av att vara mer gudalik än människa.

Sen tjänar ju nasa 52 miljarder per dag så det ekonomiska motivet finns ju.

Och att alla skulle vara med på det är ju fel.
Om jag inte kommit över detta hade jag lätt kunna utföra allt mitt arbete vad det än kunde vara med mentaliteten att den globala beskrivningen är korrekt.

Lantmätare funkar lika bra på en platt jord( troligtvis bättre)
Konstruktörer har det lättare på en platt jord och behöver aldrig tänka på kurvatur el dylikt. Där har jag personlig erfarenhet.
Navigatörer navigerar utifrån att jorden är platt.

Kan tänka mig det är många av dessa som fattat men inte vill bli utskrattad för konsensus är så stark..

Sen om dom gömmer mer land vet jag inte men det e ju lämpligt att göra en boll av världen så ingen tror det finns mer att utforska..

Men jag säger alltid, jag är öppen för starka glob bevis. Hade varit skönt om man kan lita på allt.

Varför ljuger du.
Citera
2021-10-02, 15:22
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Påstår du att det är ’vågor’ som alltid skymmer nederdelen av Turning Torso, Toronto och ledningarna över Lake Pontchartrain?

Nej det pågick naturligtvis ingen ’intensiv’ debatt om jordens form på 1800-talet. Då lika lite som nu. Några arma krakar i utanförskap bara. Inget som egentligen spelar någon roll.

Det kan väl vara så enkelt att efter där vattnet avslutas är marken lägre där turning torso ligger.

Nähä det pågick väl ingen då om det passar din världsbild bättre.
Citera
2021-10-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Du har fått ett tydligt bevis från mig. Du kan inte få något bättre utan att själv gå ut i rymden. Kommer du att acceptera det?

Som sagt måste lära mig lite mer om exakta förhållanden.

Vatten går inte att kröka 360° Runt ett fast objekt.
Kommer du att acceptera det absurda i att påstå det?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-10-02 kl. 15:28.
Citera
2021-10-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Varför ljuger du.

Det kan verka så ja när allt du fått lära dig är falsk matematik.
Citera
2021-10-02, 15:27
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Det kan väl vara så enkelt att efter där vattnet avslutas är marken lägre där turning torso ligger.

Har du otur när du tänker eller är du verkligen så dum.
Citera
2021-10-02, 15:28
Medlem
Citat:
Jag har bevis som inga plattjordingar har kunnat bortförklara ännu. Söder är i motsatt riktning av norr, både på en rund och en platt jord. Den enda skillnaden är att på en rund jord är södern alltid i samma riktning, och den sydligaste punkten är sydpolen.

På en platt jord ligger söderut i alla möjliga riktningar. Titta bara på den platta jordkartan!

Riktningar i söderut på en rund jord är detsamma som riktningarna på en platt jord, de är båda i förhållande till nord, geografisk eller magnetisk nord.

Däremot visuellt på en sfärisk jord ser riktningarna söderut att peka på alla åt samma punkt, men det är en fråga om olika kartprojektioners förhållande till kompassvinkel.

Citat:
Hur är det då möjligt att stjärnbilden Södra korset ses direkt söderut oavsett var du befinner dig söder om ekvatorn. Det visar att södern är en specifik riktning precis som norr. Om jorden är platt och söderut i alla möjliga riktningar är det helt omöjligt att se södra korset i en viss riktning hela tiden.

Försök att förklara det. Inga platta har greid det hittills. Dom flesta ignorerar bara frågan och försvinner.

Har du hørt om Google Translate?
Det Södra korset kan inte ses direkt söderut oavsett var man än befinner sig söder om ekvatorn, den kan bara observeras på natten. Således kan Södra korset enbart observeras i den riktning där natten befinner sig. Detta fenomen talar för både en platt jord och en rund jord. I den platta jordens version av fenomenet rör sig himlen och inte jorden.
Citera
2021-10-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Har du otur när du tänker eller är du verkligen så dum.

Du lever i en värld utan svackor och höjder?
Citera
2021-10-02, 15:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Marken lägre än vattnet? Hur funkar det? Hur ser det ut från Torsosidan då, en vägg av vatten? Varför rinner inte vattnet ut och svämmar över?
Citera
2021-10-02, 15:29
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Det kan verka så ja när allt du fått lära dig är falsk matematik.

Fast det du skrev i inlägget är ju lögn, ren och skär lögn. Varför ljuger du.
Citera
2021-10-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Marken lägre än vattnet? Hur funkar det? Hur ser det ut från Torsosidan då, en vägg av vatten? Varför rinner inte vattnet ut och svämmar över?

För att det är högre där vattnet slutar än där TT står.
Kanske, en möjlighet.

Hur ser en fjällsjö ut? En vägg av vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in