Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Kan du hänvisa till skapelseberättelser som inte utgår ifrån en platt jord? Förutom din åsikt. Lustigt att ni alltid vill hänvisa till någonting obekräftat som "plattskallars" religion samtidigt som ni själva ständigt upprepar dogmatiskt hur motargumenten helt enkelt är falska. Det är ni som uppvisar alla tendenser till fundamentalism!
Mycket jobb i halmgubbe-verkstaden kan jag se. Till att börja med får jag påpeka återigen att min kommentar snarare rör faktumet att påståendet är irrelevant i tråden (religion hör hemma i religions-trådar). Att plattskallar vill inkorporera religion i sina argument som någon slags
argumentum ad verecundiam borde inte ha någon bäring på vad tråden ska handla om.
Jag har många gånger lyft fram enkla, klara frågor till plattskallarna i tråden som cyniskt ignorerats eller avslutats med "Jag vet inte". Notera att detta är samtidigt som de i samma handrörelse över tangentbordet skriver svepande påståenden om saker som är
helt utanför deras förstånd.
Slutligen får jag påpeka att den trötta gamla skrönan om "vetenskaplig fundamentalism" är äldre än vad du är och har dementerats otaliga gånger. Helt enkelt per definition.
Kan du svara på följande:
Om jorden är platt, hur kommer det sig att WGS-84 fungerar? Vilka anomalier är det du känner mest talar emot en sfärisk jord och hur kommer det sig att du valt platt jord som formen du argumenterar för?