2008-04-27, 00:37
Medlem
SLOBs avatar
Trams raderat

/S
mod
Citera
2008-04-27, 13:21
Medlem
avarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Bara en fråga utan att ha läst några inlägg, skulle ebb och flod fungera som det gör nu om jorden vore platt?

det står på deras GAQ del, det fungerar för att jorden "vickar" fram och tillbaka och att vattnet därför rör sig om jag fattade rätt.

Citat:
Det första man ser av en segelbåt när den kommer upp vid horisonten är masten. Och det är lika när man flyger så är det ju alltid tex toppen av ett berg man ser först. Hur förklarar ni det om jorden skulle vara platt.
TS förklarade att det svar han fått vara att det blev någon konstig brytning av ljus som gjorde detta

Citat:
Varför faller vi inte av då?

Jorden är platt som en pannkaka.
detta förklaras också i deras FAQ, vi omges tydligen av en ring av is, sen var det någonting annat också men det förstod inte jag.

Citat:
Q: "If you're not sure about the motive, why do you say there is a conspiracy?"

A: Well it's quite simple really; if the earth is in fact flat, then the governments must be lying when they say it isn't.
kan någon förklara logiken i det här för mig? jag förstår inte hur de tänker, om jag har förstått det rätt så menar de att OM jorden är platt så ljuger politikerna och det ska då bekräfta deras teori. men hur går det då om jorden är rund? då faller argumentet
Citera
2008-04-27, 14:33
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avarice
Kan någon förklara logiken i det här för mig? jag förstår inte hur de tänker, om jag har förstått det rätt så menar de att OM jorden är platt så ljuger politikerna och det ska då bekräfta deras teori. men hur går det då om jorden är rund? då faller argumentet

Om jorden är platt, och inte rund, så måste varje vetenskapsman sedan antiken ljugit om det och inte bara dagens politiker. Det var de antika grekerna som för första gången mätte jordens omkrets. Och det med en precision som är jämförbar med vad den faktiskt är. För jorden är rund. Faktiskt. För om den inte vore det, varför träffar solens strålar jordens yta i olika vinklar beroende på var på jorden man är? Solens strålar är ju parallella.
Senast redigerad av Sadoman 2008-04-27 kl. 14:35.
Citera
2008-04-27, 17:51
Medlem
Pontus900s avatar
Säkert flera än jag som då undrar vart fan kanterna ligger?
Citera
2008-04-27, 17:55
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900

Äsh. Såna detaljer är väl inget. So what om varken astronauter, kosmonauter, taikonauter, piloter, resenärer (du och jag), sjöfarare, ballongflygare, långfärdsskridskoåkare aldrig sett någon kant. Den kanske bara är blyg...

Hur kommer det sig att vi har tidszoner nu igen? Varför är det natt i Nya Zeeland när det är dag här? Bara undrar...
Senast redigerad av Sadoman 2008-04-27 kl. 17:57.
Citera
2008-04-27, 20:32
Medlem
avarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Äsh. Såna detaljer är väl inget. So what om varken astronauter, kosmonauter, taikonauter, piloter, resenärer (du och jag), sjöfarare, ballongflygare, långfärdsskridskoåkare aldrig sett någon kant. Den kanske bara är blyg...

Hur kommer det sig att vi har tidszoner nu igen? Varför är det natt i Nya Zeeland när det är dag här? Bara undrar...

dom hade faktiskt ett svar på (som allt annat tydligen) tror att det var något om att solen och månen kretsar runt solen. står i deras FAQ
Citera
2008-04-28, 10:00
Medlem
patabcns avatar
Det var en j-la tramsig sida. Har for mig att jag laste nagonstans att konspirationsteoretiker upptacker konspirationer inte skapar dem. Haller fullstandigt med. Jag tror att det ar nagot tramsigt experiment for att se hur latt det ar att fa folk att tro en sak bara for att man sager sa. Och det utan nagra som helst vetenskapliga belagg.

Citat:
Q: "How come the travel time by air from South America to New Zealand, via the polar route, is SHORTER than the travel time going North first and then South again?"

A: (Presumed answer: The airline pilots are misled by their GPS, or are deliberately conspiring to make it appear that the flights take different times)

Det ar bara ett pa mafa taget inlagg av en massa lojliga. Men kul lasning! Sa det tackar man for. Ett gott skratt ar alltid valkommet.
Citera
2008-04-30, 16:56
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900

precis.. det kanske är så att man teleporteras vid kanterna så att hela jorden är en stor loop.. iof så är det smartare att se den rund då :P
Citera
2008-04-30, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Svar A2 är alltid bra att kunna ta till.

Men någon som kan svara på min fråga: Om ett föremål har accelerationen 1 G (9,8 m/s^2) - hur lång tid tar det innan det har nått ljusets hastighet?

Jag kan inte inte svara på din fråga.

Men jag måste bara flika in en sak. Det är otroligt slående hur pass
mycket deras argument påminner om revvisarnas, ha, ha. Det ligger
på samma låga nivå
Citera
2008-05-12, 00:37
Medlem
har ni aldrig sett en båt på havet som åker rakt mot kusten? man börjar att se båten öppifrån som tex mast eller avgasrören eller det högsta på båten först.
Citera
2008-05-12, 10:54
Medlem
skuss4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBlittleuser
har ni aldrig sett en båt på havet som åker rakt mot kusten? man börjar att se båten öppifrån som tex mast eller avgasrören eller det högsta på båten först.

Bra bevis att denna konsperation inte stämmer
Citera
2008-05-12, 11:47
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBlittleuser

Nähä ?...

Det hade ju varit jävligt konstigt om kölen hade dykit upp först...

Läs detta inlägg och fundera lite kring dess rimlighet:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10057995&postcount=102

Jag säger inte att jorden är platt, jag säger att segelbåten blir ganska liten från ett avstånd på 4,7km och är det då så kontogt att det är masten man ser först ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in