Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Bara en fråga utan att ha läst några inlägg, skulle ebb och flod fungera som det gör nu om jorden vore platt?
det står på deras GAQ del, det fungerar för att jorden "vickar" fram och tillbaka och att vattnet därför rör sig om jag fattade rätt.
Citat:
Det första man ser av en segelbåt när den kommer upp vid horisonten är masten. Och det är lika när man flyger så är det ju alltid tex toppen av ett berg man ser först. Hur förklarar ni det om jorden skulle vara platt.
TS förklarade att det svar han fått vara att det blev någon konstig brytning av ljus som gjorde detta
Citat:
Varför faller vi inte av då?
Jorden är platt som en pannkaka.
detta förklaras också i deras FAQ, vi omges tydligen av en ring av is, sen var det någonting annat också men det förstod inte jag.
Citat:
Q: "If you're not sure about the motive, why do you say there is a conspiracy?"
A: Well it's quite simple really; if the earth is in fact flat, then the governments must be lying when they say it isn't.
kan någon förklara logiken i det här för mig? jag förstår inte hur de tänker, om jag har förstått det rätt så menar de att OM jorden är platt så ljuger politikerna och det ska då bekräfta deras teori. men hur går det då om jorden är rund? då faller argumentet