Har ett förjävla jobbigt problem, ungefär varannnan månad blir datorn i min sign helt konstig.
Det börjar med att det tar väldigt långt tid att boota upp windows, tllslut så bootar den aldrig upp windows.
Den bara fastnar där på xp skärmen när den laddar, försöker man gå in via felsäkert läge stannar de på mup.sys
Jag har tidigare gånger löst problemet med att genom att formatera datorn, men som det ser ut nu så kan jag inte göra det, har en del viktiga grejer som jag ännu inte säkerhetskopierat.
Satte in xp skivan nu och körde chkdsk, det visade att jag hade ett eller flera fel på hårddisken, ska köra chkdsk /f för och se om problemen kan åtgärdas.
Undrar nu hur fan jag kan fixa detta problem, då detta återkommer med en månads mellanrum, vad kan detta problem bero på?
Det jag gjorde sist igår var att låta datorn stå på över natten för jag defragmentera hårddisken. Sen när min lillebrorsa vaknade på morognen hade det gått klart och han hade startat silverfall, det hade hängt sig och sen dess har jag inte kunnat komma förbi boot skärmen.