2007-03-10, 10:34
Medlem
Till vilken utstrackning betraktar ni livet som en slags utmaning? Har ni installningen att vi alltid maste forbattra oss, och gora sa mycket som mojligt eller snarare "bara vara" och istallet ta det lugnt och sa roligt som mojligt.

Om man inte ar nojd med sitt liv, har man da misslyckats med sina mal? Att man inte ar nojd ar val en saker indikation pa att man maste forandra nagot i livet... nagot fundamentalt.

Vad ar en definition pa ett vardigt liv? Av de foljande tva exemplen av tva stereotyper av personligheter som det finns manga exemplar av i Sverige, vilket ode ligger ert liv narmast och vilket av dem skulle ni foredra?

En svensk kille, lat oss kalla honom Marcus tranar valdigt ofta, pluggar hart och har ambitioner. Hans vanskapskrets ar tamligen bred men har svart att fa till det med tjejer. Han ar sjalvmedveten, pa gransen till fafang och spenderar bade tid och pengar pa hans utseende. Han forsoker idka kulturella intressen sasom film, musik, litteratur. Han sysslar med teater och musik. Kort sagt, han forsoker vara mangsidig. Marcus tanker pa vad han ater och far lite daligt samvete efter att ha stoppat i sig de dar chipsen pa fredags-kvallen.

En annan individ, Sven, har en annan livsfilosofi. For honom ar livet ett party och han verkar ta det som det kommer. Sven ar promiskuos och har en stor erfarenhet av sex. Sven dricker ofta och mkt, tranar sallan. Pa fritiden sitter han vid datorn, spelar tv-spel eller lyssnar pa indie-pop. Han har manga ytliga kontakter, bade tjejer och killar men fa nara vanner.
Citera
2007-03-10, 11:32
Medlem
NickeHorrors avatar
Det r sjlvfallet mycket individuellt hur man tycker att man lever ett bra liv. Tycker man att livet r en fest och att fest r det bsta som finns s br man vl gra detta, det r bara ens samvete som stter grnser(bortstt frn lagen).

Jag skulle aldrig kunna leva som den sistnmnda i ditt ingg, jag skulle m skit p grund av mitt samvete osv. Men om personen i frga vill leva s, r det upp till denna att gra det. Lagen stter vissa grnser och samvetet resten. Lev efter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in