Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-10, 02:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Hej. Installerade precis om burken och nu har jag givetvis inte rätt drivare till mitt Nvidia-kort eftersom jag inte kommer ihåg vad det satt i burken.

Finns det nån mjukvara som jag kan kolla det med? Sisoft Sandra lyckades bara lista ut att det var ett Nvidia. Fanns det inte nån bra all-in-one drivare man kunde tanka förr, hittar inte på den nu.

Det är hursomhelst ett hyfsat nytt kort.
Citera
2007-03-10, 02:45
Medlem
Sigmaswes avatar
Astra32 bör fungera:

http://www.astra32.com/
Citera
2007-03-10, 04:05
Medlem
tjaboooos avatar
ser inget problem egentligen.
kollar du på nvidias hemsida hittar du 5 drivrutinspaket.

geforce and tnt2 << är vad dom allra flesta använder idag och troligen det du skall ha.
geforce 8800 << är den senaste generations kort och dom första att stödja dx10.
geforce go 7 series << sitter i laptops om ja minns rätt.
quadro << är till för arbetsmaskiner och designat bl.a för cad-arbeten
riva 128/128zx << släpptes 1997 och så gammal är väl inte datorn

bara dra hem rätt paket och starta installationen så installeras ditt grafikkort.
Citera
2007-05-04, 23:48
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
geforce go 7 series << sitter i laptops om ja minns rätt.

Jag sitter här med omformaterad dator (bärbar.. hp-pavillion zd7379ea) men lyckas inte installera drivrutinerna till graffekortet.. när installationen har kommit igång kommer det fram en prompt som säger : "The NIVIDIA Setup program could not locate any drirvers that are compatible with your current hardware.Setup will now extit." ..

Någon som vet vad jag kan göra? måsste ju få ordentliga drivrutiner till grafikkortet

Tacksam för svar
Citera
2007-05-05, 04:27
Medlem
tOPOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
Jag sitter här med omformaterad dator (bärbar.. hp-pavillion zd7379ea) men lyckas inte installera drivrutinerna till graffekortet.. när installationen har kommit igång kommer det fram en prompt som säger : "The NIVIDIA Setup program could not locate any drirvers that are compatible with your current hardware.Setup will now extit." ..

Någon som vet vad jag kan göra? måsste ju få ordentliga drivrutiner till grafikkortet

Tacksam för svar

Testa denna.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=438 275&lang=en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in