2014-12-04, 06:39
Medlem
B. Mystics avatar
Ungefär varannan dag. Trots ett hantverkararbete. Ibland även utan tvål eller bara i armhålor och scrotum.
Aldrig tvål i ansiktet.
Citera
2014-12-04, 06:45
Medlem
elgecys avatar
Vintertid: 2 gånger i veckan. Varken tränar eller utför något fysiskt arbete som gör mig särskilt svettig, så det räcker så.
Citera
2014-12-04, 06:49
Bannlyst
1-2 gånger per dag.
Citera
2014-12-04, 06:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Varje kväll efter jobbet. Är jag ledig så varannan dag och ibland varje.

Att dusha flera gånger om dagen även fast man inte är smutsig är ju snarare ohygieniskt.
Citera
2014-12-04, 07:05
Medlem
Ratis avatar
Varje morgon.
Citera
2014-12-04, 07:05
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lvnedgro
Jag har fullt upp nästan hela tiden. Tar en dusch när jag vaknar vid 05:00, går till jobbet och är hemma vid 12-tiden. Duschar igen efter jag har blivit skiten. Donar lite med företaget, är borta några timmar. Kommer hem runt kvällen och tar en sista dusch. Försöker även få in träning och då blir det en extradusch där. Det varierar som sagt.

Haha varför duschar du på morgonen och kvällen när du vet att du ska duscha efter att du smutsat ner dig på jobbet och efter träningen? 4 ggr per dag! Det är ett extremt beteende. Är det begränsat till bara duschandet eller gör du alla hygieniska aktiviteter flertalet gånger? Borstar tänderna 4 gånger? Tvättar händerna 12 gånger? rakar dig 2 gånger? Jag gissar att du har svamp mellan alla tår med allt duschande
Citera
2014-12-04, 07:23
Medlem
Innan jobb på morgon+efter gym på kvällen.

Dvs 2 ggr per dag. Ibland hoppar jag ner i ett hett bad med, inte alltför ofta dock.
Citera
2014-12-04, 07:49
Medlem
Snuskklubbans avatar
Varje dag. Ibland kan jag dock duscha två gånger på samma dag och sen hoppa över duschandet helt och hållet nästa dag.
Citera
2014-12-04, 08:00
Medlem
Eirs avatar
Herre min je, vad ni duschar mycket! Er hud och hår lär inte vara glad. Kroppen får ju inte en chans till att få fram de naturliga fetterna alls för er. Varför duscharna ni så ofta? Är ni sådana stinkgrisar som måste duscha varje dag, flera gånger om dagen?

Innan jag utbildade mig till frisör, och även där fick lära mig mycket om hud, så tvättad jag håret varje dag och duschade varannan dag. Nu så tvättar jag håret 1, max 2, gånger i veckan och duschar max var tredje dag. Dock tvättar jag ansikte och fiffin varje dag, utan tvål, och även under armarna med mild tvål. Jag tränar inte eller har ett fysiskt arbete så jag behöver inte duscha så ofta ( jag jobbar ej som frisör längre ). Jag är en person som inte svettas eller har lätt för att lukta illa på något sätt. Dock får jag lätt fett hår vilket är ofräscht och talg är ingen god lukt så jag använder alltid torrschampo samt väldoftande håroljor. Är noga med att smörja hela min kropp varje dag så min hud blir mjuk och så jag luktar gott!

.. Ni vet väl att schampo torkar ut håret så ni som schamponerar håret varje dag, flera gånger om dagen, sliter ut ert hår något så innerligt?
Citera
2014-12-04, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Herre min je, vad ni duschar mycket! Er hud och hår lär inte vara glad. Kroppen får ju inte en chans till att få fram de naturliga fetterna alls för er. Varför duscharna ni så ofta? Är ni sådana stinkgrisar som måste duscha varje dag, flera gånger om dagen?

Innan jag utbildade mig till frisör, och även där fick lära mig mycket om hud, så tvättad jag håret varje dag och duschade varannan dag. Nu så tvättar jag håret 1, max 2, gånger i veckan och duschar max var tredje dag. Dock tvättar jag ansikte och fiffin varje dag, utan tvål, och även under armarna med mild tvål. Jag tränar inte eller har ett fysiskt arbete så jag behöver inte duscha så ofta ( jag jobbar ej som frisör längre ). Jag är en person som inte svettas eller har lätt för att lukta illa på något sätt. Dock får jag lätt fett hår vilket är ofräscht och talg är ingen god lukt så jag använder alltid torrschampo samt väldoftande håroljor. Är noga med att smörja hela min kropp varje dag så min hud blir mjuk och så jag luktar gott!

.. Ni vet väl att schampo torkar ut håret så ni som schamponerar håret varje dag, flera gånger om dagen, sliter ut ert hår något så innerligt?

...så du tvättar analen var tredje dag? Trevligt med konkelbär.
Citera
2014-12-04, 08:08
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir

Jag tränar varje dag, svettas ordentligt med, vissa dagar utför jag även ett fysiskt arbete, så kan du berätta alternativen för mig? Hudkrämer använder jag nu vintertid främst näsa och pannan.
Citera
2014-12-04, 08:11
Medlem
Spliffmeisters avatar
Jag visste inte att 7/10 svenskar var så jävla sunkiga... var tredje dag? 2 gånger i veckan?? Fy fan..

Hur klarar ni att gå till jobbet varje dag utan att ta en fräch dusch och känna ett shysst shampoo och duschkräm sköljas bort från er kropp tillsammans med fett, hudavlagringar, svett osv?

Eller ligger ni alla hemma på soffan och samlar på socialbidrag??
Senast redigerad av Spliffmeister 2014-12-04 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in