Citat:
Ursprungligen postat av
Eir
Herre min je, vad ni duschar mycket! Er hud och hår lär inte vara glad. Kroppen får ju inte en chans till att få fram de naturliga fetterna alls för er. Varför duscharna ni så ofta? Är ni sådana stinkgrisar som måste duscha varje dag, flera gånger om dagen?
Innan jag utbildade mig till frisör, och även där fick lära mig mycket om hud, så tvättad jag håret varje dag och duschade varannan dag. Nu så tvättar jag håret 1, max 2, gånger i veckan och duschar max var tredje dag. Dock tvättar jag ansikte och fiffin varje dag, utan tvål, och även under armarna med mild tvål. Jag tränar inte eller har ett fysiskt arbete så jag behöver inte duscha så ofta ( jag jobbar ej som frisör längre ). Jag är en person som inte svettas eller har lätt för att lukta illa på något sätt. Dock får jag lätt fett hår vilket är ofräscht och talg är ingen god lukt så jag använder alltid torrschampo samt väldoftande håroljor. Är noga med att smörja hela min kropp varje dag så min hud blir mjuk och så jag luktar gott!
.. Ni vet väl att schampo torkar ut håret så ni som schamponerar håret varje dag, flera gånger om dagen, sliter ut ert hår något så innerligt?
Jag tränar varje dag, svettas ordentligt med, vissa dagar utför jag även ett fysiskt arbete, så kan du berätta alternativen för mig? Hudkrämer använder jag nu vintertid främst näsa och pannan.