2013-03-22, 21:46
Medlem
Någon som vet varför snubbarna från stenhagen helt plötsligt slutat sälja smuggel? Det borde väl vara en rätt lukrativ bransch, konstigt att någon bara skulle lägga ner med det så som det verkar att de har gjort?

Tilläggas kan väl att det verkar som att priserna har stigit litegrann på vodkan i Uppsala sen de slutade sälja. Trist att konkurrensen försvinner.
Citera
2013-03-23, 08:32
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attachee
Någon som vet varför snubbarna från stenhagen helt plötsligt slutat sälja smuggel? Det borde väl vara en rätt lukrativ bransch, konstigt att någon bara skulle lägga ner med det så som det verkar att de har gjort?

Tilläggas kan väl att det verkar som att priserna har stigit litegrann på vodkan i Uppsala sen de slutade sälja. Trist att konkurrensen försvinner.

Om vi tänker på samma snubbar så var dom bara nere en vända i tyskland sålde bort allt på en helg typ
Citera
2013-03-23, 16:50
Medlem
Citat:
Någon som vet varför snubbarna från stenhagen helt plötsligt slutat sälja smuggel? Det borde väl vara en rätt lukrativ bransch, konstigt att någon bara skulle lägga ner med det så som det verkar att de har gjort?.
Antagligen span/ tillslag efter Uppsalatidningens reportage, eller bara allmänt.
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vad står snubben bakom då som är tillräckligt allmänt för lämna ut här ?
Vad menar du? Ingenting har blivit utlämnat, men tråden handlar om kriminella i Uppsala och tycker nog att han platsar ganska väl in.
Citera
2013-03-23, 20:12
Medlem
Citat:

Nu ska jag låta det vara osagt då jag inte vet exakt vilka du syftar på men skulle påstå att folk äntligen börjat fatta att man inte gör några större pengar på att sälja en flaska här och en där utan istället får man iväg ett ordentlig beställning från svennen där man säljer 10flaskor och 20plattor bira.
Dessutom drar man på sig extra mycket uppmärksamhet när man säljer till minderåriga.

Vad ger du för en flaska nu för tiden?

Har du prövat affären som ligger i den norra delen av staden vid ett rätt nybyggt område i närheten av Moskèn? Har ifs svårt att se att man vågade fortsätta med sin lilla försäljning efter tillslaget
Citera
2013-03-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Nu ska jag låta det vara osagt då jag inte vet exakt vilka du syftar på men skulle påstå att folk äntligen börjat fatta att man inte gör några större pengar på att sälja en flaska här och en där utan istället får man iväg ett ordentlig beställning från svennen där man säljer 10flaskor och 20plattor bira.
Dessutom drar man på sig extra mycket uppmärksamhet när man säljer till minderåriga.

Har du prövat affären som ligger i den norra delen av staden vid ett rätt nybyggt område i närheten av Moskèn? Har ifs svårt att se att man vågade fortsätta med sin lilla försäljning efter tillslaget
Jag brukar normalt få ge 170 för en flaska. De jag syftar på är de som sålde mer organiserat (osäker på om alla var från stenhagen) och som mer eller mindre skapade begreppet "stenhagenvodka". De sålde via telefonkontakt med ungdomar och numren spreds från mun till mun.
Citera
2013-03-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Antagligen span/ tillslag efter Uppsalatidningens reportage, eller bara allmänt.

Vad menar du? Ingenting har blivit utlämnat, men tråden handlar om kriminella i Uppsala och tycker nog att han platsar ganska väl in.
Vad jag menar är vad har snubben gjort som är tillräckligt offentligt för att skriva här som gjort honom så känd i stan
Citera
2013-03-23, 22:41
Medlem
Citat:
Jag brukar normalt få ge 170 för en flaska. De jag syftar på är de som sålde mer organiserat (osäker på om alla var från stenhagen) och som mer eller mindre skapade begreppet "stenhagenvodka". De sålde via telefonkontakt med ungdomar och numren spreds från mun till mun.
http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/8923
sida nummer 4.

Antagligen hade de span, fick tillslag eller valde att lägga ned helt enkelt. Om reportaget hade någonting med det hela att göra låter jag vara osagt. Bara spekulationer ifrån min sida.
Citera
2013-03-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska

Dom sålde annat också...
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/8923
sida nummer 4.

Antagligen hade de span, fick tillslag eller valde att lägga ned helt enkelt. Om reportaget hade någonting med det hela att göra låter jag vara osagt. Bara spekulationer ifrån min sida.
Är det han med initialerna R.H som ni syftar på ? slutade då han blev häktad för salim mordet och sedan inte börjat. säljer annat nu dock...
Citera
2013-03-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Dom sålde annat också...

Är det han med initialerna R.H som ni syftar på ? slutade då han blev häktad för salim mordet och sedan inte börjat. säljer annat nu dock...
Ingen aning om vad han hette. Det kan väl dock inte finnas så många från stenhagen som har sålt vodka mer organiserat. Har för mig att det var någon eller några från andra delar av staden inblandade också.
Citera
2013-03-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ingen aning om vad han hette. Det kan väl dock inte finnas så många från stenhagen som har sålt vodka mer organiserat. Har för mig att det var någon eller några från andra delar av staden inblandade också.
Han jag tänker på hans Familj har en känd kiosk på stan, han har sålt i ett antal år nu. Men slutade förra året.
Finns en från sunnersta som säljer mkt, några från g-sunda, några från sävja, några från gränby( de kanske säljer med stenhagen killarna), nyby har någon det är vad jag vet generellt
Senast redigerad av dinmamma1234 2013-03-24 kl. 12:49.
Citera
2013-03-25, 12:46
Medlem
TheGreenLanterns avatar
är det denna kiosk du tänker på
http://www.upload.ee/image/3177814/1.JPG
http://www.upload.ee/image/3177818/2.JPG
http://www.upload.ee/image/3177822/3.JPG

Beställ gärna åtal och förundersökning från uppsala tingsrätt
uppsala.tingsratt@dom.se

uppge målnummer B 605-13

och läs om de 566 askarna