2007-03-08, 18:20
  #13
Medlem
Zot^s avatar
5st 40mg ritalin kapslar, nej snackar inte skit... Antagligen ämnet som är ganska verkningslöst på mig av någon anledning...

edit: Kanske har korstolerans med amfetamin? 'Lite speedad' måste jag dock medge var en underdrift
Citera
2007-03-08, 18:37
  #14
Medlem
Pyramids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
TVÅ HUNDRA MG? "Lite" speedad? Säker att du inte skriver lite fel nu?

Saxat från Erowid:

10-20mg snortat för en "moderately strong dose", och du tog alltså 20x mer än en stark dos och blev "lite" speedad? Antingen räknar du helt fel hur mycket du tog eller så snackar du bara skit.

Det är sant haha..
jag körde rätt mycket på metylfenidat förut och första gången jag provade tog jag en 40mg tablett vid nio tiden på kvällen,
sen låg jag sömnlös med eufori fram till sju på morgonen.
När jag körde som mest kunde jag ta lika mycket som zot men jag fick ändå ingen nämnvärd kick. Lite halv euforisk i 30min som avslutades med 6 timmars jobbig at :P

Edit: Jag har sett det med egna ögon och jag vet att vissa knappt blir påverkade av metylfenidat medans andra tycker det är bättre än tjack faktiskt..
Citera
2007-03-08, 19:07
  #15
Medlem
Shrapnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Man märker att han spekulerar eftersom det inte heller är "hästmängder" med pulver. Man blir grovt grovt speedad av 2st Ritalina20mg alltså 40mg pulver.
Folk är ju väldigt olika. Sen har jag för mig att det förekommer en viss toleransökning av metylfenidat också. + att det spelar en jävla roll hur man intar det. T.ex så blir jag jäkligt speedad på 40mg metylfenidat nasalt, medan jag knappt känner av 100 mg oralt. Allting är relativt, liksom.
Citera
2007-03-09, 09:43
  #16
Bannlyst
angående lösa upp concertan

så använd inte den bruna delen för den geggar till alltihop, lös upp två röda på
10 meter så blir det en sjyst rökare!!! :-) :-)

P.S använd minst en blå

/iostream
Citera
2007-03-09, 09:46
  #17
Bannlyst
angående tolerans ökningen...

så märkte jag att efter ett race på 15 rödingar på två dar så funkande inte två stycken att skuta i sig, men efter tre dar på bara en 18 så funkade de röda igen...

/iostream
Citera
2007-03-09, 11:11
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Man märker att han spekulerar eftersom det inte heller är "hästmängder" med pulver. Man blir grovt grovt speedad av 2st Ritalina20mg alltså 40mg pulver.

Spekulerar jag i ämnet? Jag har Concerta utskrivet och jag kan slänga i mig ett 20tal och ändå inte få nån önskad effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Shrapnel
Har du gjort det eller spekulerar du bara? För det finns bindmedel i concerta som reagerar med vatten och bildar ett tjockt jävla gegg som jag nog iaf inte skulle kunna dricka.

Jag har gjort det och ja det blir ett gegg men det går att få ner.
Citera
2007-03-09, 11:43
  #19
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twizted
Spekulerar jag i ämnet? Jag har Concerta utskrivet och jag kan slänga i mig ett 20tal och ändå inte få nån önskad effekt.

Jag har gjort det och ja det blir ett gegg men det går att få ner.
Jaha och varför skulle någon annan som inte kan slänga i sig 20st Ritalin utan att få effekt också behöva lika mycket? Det är liksom inte relevant att DU måste slänga i dig flera gram för att känna något, eftersom det handlar om människor överlag. Speciellt när du inte anger i din första post att det är DU som behöver överdrivet mycket för att känna nått och knappt någon annan.

Någon normal person behöver knappast över 2000mg för att känna något när en normal dos ligger på 10-20mg. Det är typ som att en alkis som kan sänka 10 sjuttisar explorer utan problem säger "explorer är fett dåliga man behöver HÄSTMÄNGDER för att känna något!!" medans en vanlig person ligger och spyr av en.
Citera
2007-03-09, 11:45
  #20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Jaha och varför skulle någon annan som inte kan slänga i sig 20st Ritalin utan att få effekt också behöva lika mycket? Det är liksom inte relevant att DU måste slänga i dig flera gram för att känna något, eftersom det handlar om människor överlag. Speciellt när du inte anger i din första post att det är DU som behöver överdrivet mycket för att känna nått och knappt någon annan.

Någon normal person behöver knappast över 2000mg för att känna något när en normal dos ligger på 10-20mg. Det är typ som att en alkis som kan sänka 10 sjuttisar explorer utan problem säger "explorer är fett dåliga man behöver HÄSTMÄNGDER för att känna något!!" medans en vanlig person ligger och spyr av en.

Ska jag sitta och spekulera om hur stor dos han behöver ta? Hur fan ska jag veta det? Jag kan väl inte annat än sitta och snacka av egen erfarenhet.
Citera
2007-03-09, 11:50
  #21
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twizted
Ska jag sitta och spekulera om hur stor dos han behöver ta? Hur fan ska jag veta det? Jag kan väl inte annat än sitta och snacka av egen erfarenhet.
Ok, innan du fick det utskrivet behövde du 20x en "stark dos" då också? Bara dumt att säga att man behöver 2000mg för att känna nått när man vet själv att det är ens egna tolerans som är skyhög.
Citera
2007-03-09, 11:52
  #22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Ok, innan du fick det utskrivet behövde du 20x en "stark dos" då också? Bara dumt att säga att man behöver 2000mg för att känna nått när man vet själv att det är ens egna tolerans som är skyhög.

Japp jag slängde i mig så mycket inom loppet av några dagar när jag fick det utskrivet. Ok förlåt för att jag formulerade mitt inlägg fel.
Citera
2007-03-09, 11:57
  #23
Medlem
LiquidSwordss avatar
Det är lugnt lackade bara för det är rätt viktigt när det gäller droger öht. att inte rekommendera för höga doser eftersom det alltid slutar med att man snear hårt eller i värsta fall dör.. kanske inte så dramatiskt just här men det är principen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in