2007-03-05, 13:11
Medlem
Nu när börsen rasar som den gör sitter jag med ett mindre innehav av Avanza zero (ny på det här med fonder och aktier), tror ni att det på ett par år sikt är en bra idé att utöka mitt innehav en del nu när index har fallit 7-8%?

Eller bör jag vänta tills fonderna börjar stiga stadigt efter fallet innan jag köper på mig fler andelar?

Som sagt var så är det inga pengar jag behöver på kort sikt alls utan kan absolut tänka mig att köpa till 200-300% om index sjunker tillräckligt lågt.
Citera
2007-03-05, 16:44
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconbtr
Nu när börsen rasar som den gör sitter jag med ett mindre innehav av Avanza zero (ny på det här med fonder och aktier), tror ni att det på ett par år sikt är en bra idé att utöka mitt innehav en del nu när index har fallit 7-8%?

Eller bör jag vänta tills fonderna börjar stiga stadigt efter fallet innan jag köper på mig fler andelar?

Som sagt var så är det inga pengar jag behöver på kort sikt alls utan kan absolut tänka mig att köpa till 200-300% om index sjunker tillräckligt lågt.

Det här ordspråket brukar jag alltid tänka på i såna här situationer: DON'T FIGHT THE TREND!

Att köpa i nedgång kan vara förödande.

Satsa på det som går bra.
Citera
2007-03-05, 17:09
Medlem
DarkOnes avatar
Jag la precis en order att köpa Avanza Zero för 500 kr. Det sista fria pengarna på depån som ryker nu, jag är upbunden till 100 % av innehavet i depån.

Går det ner nu så blir jag så här ---> Och sedan:
Citera
2007-03-05, 17:46
Medlem
zeorgs avatar
varför inte exact bear =)... eller långa sälj wurrar
Citera
2007-03-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Det här ordspråket brukar jag alltid tänka på i såna här situationer: DON'T FIGHT THE TREND!

Att köpa i nedgång kan vara förödande.

Satsa på det som går bra.

Du har aldrig hört talas om att man ska gå emot strömmen? Det är ett grundläggande tips som jag har hört många gånger.
Citera
2007-03-05, 18:42
Medlem
DarkOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Du har aldrig hört talas om att man ska gå emot strömmen? Det är ett grundläggande tips som jag har hört många gånger.

Inget tips är bättre än något annat när det gäller aktie/fond-affärer. Gå på magen är mitt råd..
Citera
2007-03-05, 18:59
Medlem
vänta tills det har vänt innan man kliver in...det är dumt att åka ännu djupare
Citera
2007-03-05, 19:31
Medlem
Cabrons avatar
Tja, du får ställa dig frågan om den senaste korrigeingen var berättigad, dvs är det rimligt att det faktum att ett förslag om ökad kinesisk reglering av aktiebelåning skall sänka värdet på våra svenska börsnoterade företag med 7%?

Alternativt kan du fundera på om nivån innan korrigeringen var rättvisande, eller om kurserna var uppskruvade.

Men allvarligt talat, om ni tror att ni kan finna vägledning i slitna traderfloskler som "never catch a falling knife" "when everyone says sell - buy" "let the trend be your friend" osv bör ni kasta in handduken på en gång.
Citera
2007-03-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
vänta tills det har vänt innan man kliver in...det är dumt att åka ännu djupare

Jo, det kommer väl sjunka ett tag till så att man hinner uppfatta signalerna när det vänder mer långsiktigt. Bara att se till att pengarna kommer över till avanza depån så man är redo då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in