Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-04, 19:42
Medlem
Derisions avatar
Börjar med att säga att jag inte kan ett skit om det här, en bekant fixade allt åt mig och det har funkat som det ska ända tills nu, när inga filer hittas online.
Jag använder Apache och en redirect med no-ip, men nu har det som sagt slutat fungera, det enda som kommer fram är MSN-söksidan. Det enda jag ändrat på datorn är att jag installerat AVG anti-virus, har ingen aning om det har påverkat det på nåt sätt och kan inte hitta några inställningar som kan ha nåt med det att göra. Har också provat att stänga av det, men ingen skillnad.
Det kanske inte säger er så mycket, men finns det något man brukar kolla det första man gör när det bara slutar fungera sådär?
Internetuppkopplingen fungerar helt normalt annars.
Förklara gärna detaljerat om ni har några tips, ni kan nog anse mig som tekniskt handikappad...
Citera
2007-03-04, 19:50
Medlem
lakritssnörets avatar
kan det vara så simpelt som att du har fått ett nytt ip och din no-ip.org pekar på fel ip?
Citera
2007-03-05, 13:09
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
kan det vara så simpelt som att du har fått ett nytt ip och din no-ip.org pekar på fel ip?

Nej, det är samma.
Citera
2007-03-05, 13:30
Medlem
Thomas_Bodstroms avatar
Jag googlade på "AVG antivirus" och hittade rubriken "AVG Anti-Virus and Internet Security". Gissar att du har en firewall integrerad i programvaran. Öppna programmet och titta igenom inställningarna. Avaktivera brandväggen eller tillåt port 80 utifrån (om Apache lyssnar på standardporten).
Citera
2007-03-05, 15:58
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_Bodstrom
Jag googlade på "AVG antivirus" och hittade rubriken "AVG Anti-Virus and Internet Security". Gissar att du har en firewall integrerad i programvaran. Öppna programmet och titta igenom inställningarna. Avaktivera brandväggen eller tillåt port 80 utifrån (om Apache lyssnar på standardporten).

Nej herr Bodström, AVG-free som jag antar att trådskaparen besitter, har ingen brandvägg

mvh
Citera
2007-03-06, 20:02
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_Bodstrom

Det är gratisversionen jag har, men däremot så var jag inne och pillade på Windowsbrandväggen och tillät port 80 på nåt, och ser man på fan, nu funkar det!
Tack så hemskt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in