2007-03-04, 14:33
Medlem
Asmodeuss avatar
... sedan jag installerade Vista. Efter att den har varit avstängd i några sekunder startar den magiskt av sig själv. Också när jag har dragit ur och satt tillbaka strömkabeln. Hittar inget som fixar det i BIOS-inställningarna. Vad är felet?
Citera
2007-03-04, 15:04
Medlem
Knarkads avatar
Ja du. Vanligaste felet brukar ju vara att "Wake on LAN" funktionen är aktiverad i BIOS. Kolla det, du kanske missade just den inställningen.

Sen kan det ju vara startknappen som fuckat sig, vilket är vanligare än man tror.
Citera
2007-03-04, 15:17
Medlem
Asmodeuss avatar
Kan vara knappen, när man stänger av från OS eller med en enkel knapptryckning stängs den av och sätter igång 2 sek. senare, men när jag håller inne knappen i ca fyra sek. i OS stängs den av utan att starta automatiskt.
Citera
2007-03-04, 15:17
Medlem
Avstängningsikonen i Vista innebär inte att man stänger av datorn utan man försätter datorn i energisparläge. För pilen över ikonen och håll den där ett tag så dyker en informationstext upp.
Citera
2007-03-04, 15:25
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavel Pikkasuo
Avstängningsikonen i Vista innebär inte att man stänger av datorn utan man försätter datorn i energisparläge. För pilen över ikonen och håll den där ett tag så dyker en informationstext upp.
Det spelar ingen roll, finns en Shut Down i menyn där också, oavsett om jag trycler på den eller på den fysiska knappen så stängs den inte av riktigt: den stängs av, men sen startar den upp automatiskt efter några sekunder. Måste finnas någon inställning för den fysiska knappen som ändrats någonstans.
Citera
2007-03-11, 20:59
Bannlyst
Startar om

Hejsan. min dator har blivit konstig på sistonde.. nu när jag stänger av den o sätter på den nästa dag så startar den om sej ca 6 gånger innan jag kan logga in. det börjar bli lite ireterande så jag stänger inte av den längre men det blir så varmt av den.. någon som vet hur man kan göra för att fixa detta?? tänkt på att formatera om men vad ska jag göra av all min musik o program o sådant??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in