Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-04, 12:32
Medlem
Rigios avatar
Har sökt lite på forumet men kan inte hitta någon tråd som tar upp det här med röstyrning..

Så vad jag letar efter är ett program som svara på olika meningar man säger.. exp
-God morgon datorn!
-God morgon mästare!

-Dator starta internet explorer tack
-Ja mästare.

Jaha ja ni förstår... Jag kanske bara är i en fantasivärld där inget sånt här program existerar... Men lika bra att kolla upp ändå.

~~Rigio~~
Citera
2007-03-04, 12:40
Medlem
konanes avatar
Storhetsvansinne?
Citera
2007-03-04, 13:01
Medlem
Ja VoiceeXpress finns ju: http://www.voxit.se/products/default.asp?fid=2 (kolla filmen längst ner på sidan)
Med det kan du starta program och säga vad datorn ska skriva. Du måste träna upp programmet ett tag så att det ska lära sig din röst men efter det så funkar det rätt bra.
Finns att tanka på t.ex piratebay
Citera
2007-03-04, 13:25
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuke32
Ja VoiceeXpress finns ju: http://www.voxit.se/products/default.asp?fid=2 (kolla filmen längst ner på sidan)
Med det kan du starta program och säga vad datorn ska skriva. Du måste träna upp programmet ett tag så att det ska lära sig din röst men efter det så funkar det rätt bra.
Finns att tanka på t.ex piratebay

Moha, tack så mycket Nuke Ska testa på en gång!!
Citera
2007-03-04, 15:12
Medlem
abdudenförstas avatar
Fast voxit VoiceXpress svarar ju inte på det man säger....
Citera
2007-03-04, 16:17
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigio
Har sökt lite på forumet men kan inte hitta någon tråd som tar upp det här med röstyrning..

Så vad jag letar efter är ett program som svara på olika meningar man säger.. exp
-God morgon datorn!
-God morgon mästare!

-Dator starta internet explorer tack
-Ja mästare.

Jaha ja ni förstår... Jag kanske bara är i en fantasivärld där inget sånt här program existerar... Men lika bra att kolla upp ändå.

~~Rigio~~

Hahahaha....låter skitballt skulle vilja ga det med Dath Vaders röst.

-Yes Master.
Citera
2007-03-04, 17:07
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hahahaha....låter skitballt skulle vilja ga det med Dath Vaders röst.

-Yes Master.

Ja! Erkänn! Det hadde varit så klockrent!

-You use the force well young padawan :P

Hehe
Citera
2007-03-04, 17:16
Medlem
truperts avatar
Kom igeen då seeda lite så fler får ha shiten.
Citera
2007-03-04, 22:13
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Kom igeen då seeda lite så fler får ha shiten.
Men finns det inge prata med datorn program?
Citera
2007-03-05, 00:28
Medlem
truperts avatar
Har fått hem det och kört igenom ett slags "inställnings-läsa-text-funktion", men måste säkert köra det igen för den vill sig inte riktigt. De meningar jag lagt in själv funkar perfekt annars så är det lite halvt om halvt. Fast det är ju bara att be den ta bort det men tar ju tid! Vill ju att det ska funka likabra som filmen på voxit VoiceXpress's hemsida. Men det kommer väll!
Citera
2007-03-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Har fått hem det och kört igenom ett slags "inställnings-läsa-text-funktion", men måste säkert köra det igen för den vill sig inte riktigt. De meningar jag lagt in själv funkar perfekt annars så är det lite halvt om halvt. Fast det är ju bara att be den ta bort det men tar ju tid! Vill ju att det ska funka likabra som filmen på voxit VoiceXpress's hemsida. Men det kommer väll!
Ja det funkade aldrig helt perfekt när jag använde det heller... men programmet lär ju sig efter hand.. Det var hur kul som helst att sitta med msn och snacka med VoiceXpress, programmet fattade ju inte alltid rätt och det blev hur knasigt som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in