2007-03-02, 15:22
Medlem
märkte att ja inte hadde nån winstart.bat
har den försvunit? lr ska man ens ha en sån fil
har sökt men inte hittat nån info...

de låter ju inte så nyttigt å va utan den ...nån som kan hjälpa mig me de här
Citera
2007-03-02, 16:25
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kack357
de låter ju inte så nyttigt å va utan den ...

Du har inte en susning om vad du pratar om, eller vad filen gör, inte sant?

Kör du i till exempel Windows95-miljö och vill ladda in TSR:er i virtuella maskinsessioner så är WINSTART.BAT bra för ändamålet.

Nå, kör du i Win9x-miljö och har behov av att ladda TSR:er i VM? I annat fall kan du glömma att du överhuvudtaget har hört filnamnet.
Citera
2007-03-02, 17:14
Medlem
stämmer bra de.ingen aning alls winstart ska de va
kör windows xp.

de stog att den fattades. å windows e liksom svart en stund när ja startar datorn.

så tänkte att de kanske hadde me de å gör.för i en amatörs öron som mina
så låter de som att de skulle vara problemet

å ja har ingen aning om vad TSR:er e heller =)
Citera
2007-03-02, 17:15
Bannlyst
Om datorn startar och fungerar felfritt så är det väl inget problem? eller??
Citera
2007-03-02, 17:21
Medlem
lite knaglig e datorn allt. ja kan inte dehär så ja undrade om nån viste nåt om de bara. eller??
Citera
2007-03-02, 17:28
Bannlyst
Din windows installation har nog bara "åldrats". Testa med lite registry mechanic och likande program eller installer om windows helt istället.

Om en viktig bat-fil skulle saknas så skulle nog inte windows starta alls utan bara ge en svart skärm där det står att du kan försöka reparera med windows skivan.
Citera
2007-03-02, 17:43
Medlem
okej ska göra de.tack för hjälpen
Citera
2007-03-02, 17:47
Bannlyst
Det bästa är att använda Windows Xp Professional, då kan du reparera automatiskt om det skiter sig. Så om du inte har det redan så fixa en!
Citera
2007-03-02, 18:00
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmedmo
Det bästa är att använda Windows Xp Professional, då kan du reparera automatiskt om det skiter sig. Så om du inte har det redan så fixa en!

Ehh... en reparation av Windows kräver mig veterligen inte XP Professional, vad har du fått dessa dumheter ifrån?
Citera
2007-03-02, 18:02
Bannlyst
En automatisk reparation mha windows skivan kräver xp pro mig veteligen, men ja kan ha fel.

En reparation mha av en massa tredjeparts program eller mha reparationskonsollen från win skivan går att göra med home också.
Citera
2007-03-03, 23:53
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmedmo
En automatisk reparation mha windows skivan kräver xp pro mig veteligen, men ja kan ha fel.

En reparation mha av en massa tredjeparts program eller mha reparationskonsollen från win skivan går att göra med home också.

Aha, du menar ASR, då ber jag om ursäkt för mitt tidigare inlägg
det är helt riktigt att ASR kräver Win XP Pro, har man inte Pro kan man däremot använda t ex Acronis TrueImage eller gratisalternativet DriveImage XML för att ta backup på sina paritioner med, väljer man DriveImage XML får man dock "bygga en BartPE skiva" och lägga till DriveImage XML till skivan i form av en plugin i BartPE för att kunna återställa sin systemparitition
Citera
2007-03-04, 00:09
Medlem
Reparera finns som alternativ även i XP Home...

Och som trådstartaren skrev "de stog att den fattades. å windows e liksom svart en stund när ja startar datorn."

Om det inte skulle vara nåt problem skulle detta knappast komma upp under uppstart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in