Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,24%
327 röster
Red Bull
28,02%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,53%
232 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,51%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,73%
216 röster
Någon annan
7,10%
143 röster
2011-08-13, 20:33
Medlem
Måste göra er upprörda men tycker fan alla smakar som spya :S
Citera
2011-08-13, 20:42
Medlem
cerns avatar
Jag förstår inte vart alla Magicfans håller hus? Alla ska vara så mainstream med Monster och Redbull.
Citera
2011-08-13, 20:51
Medlem
Maardhufvuds avatar
Thailändsk Red Bull (Krating Daeng) är ju, för övrigt, en höjdare!
Citera
2011-08-22, 22:03
Medlem
Har testat runt 50 st varianter denna sommar och betygsatt dem, måste vara tråkig och säga att monster energy (gröna) var den godaste, andra som fick bra smakbetyg var euroshopper (jo faktiskt), Xray pinkgrape, Rockstar cola, powerking white cola och monster lo carb.

Sämst betyg smak mässigt har jag gett Franks (den var så äcklig så jag undrar om det var nåt fel på burken jag fått tag i...), XRay juicy granatäple/körsbär och battery sugarfree.

Resten, oavsett smakvariant hamnar i nån slags drickbar men ingen smaksensation kategori. Slående är dock att många smakar avslaget och många även ändrar smak och ibland även konsistens efter några klunkar.

Är mountaindew verkligen en energidryck??? Såg att några listat den. Läste snabbt ingredienserna i affären idag och såg inget speciellt där, men kan ju ha missat.
Citera
2011-09-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Har testat runt 50 st varianter denna sommar och betygsatt dem, måste vara tråkig och säga att monster energy (gröna) var den godaste, andra som fick bra smakbetyg var euroshopper (jo faktiskt), Xray pinkgrape, Rockstar cola, powerking white cola och monster lo carb.

Sämst betyg smak mässigt har jag gett Franks (den var så äcklig så jag undrar om det var nåt fel på burken jag fått tag i...), XRay juicy granatäple/körsbär och battery sugarfree.

Resten, oavsett smakvariant hamnar i nån slags drickbar men ingen smaksensation kategori. Slående är dock att många smakar avslaget och många även ändrar smak och ibland även konsistens efter några klunkar.

Är mountaindew verkligen en energidryck??? Såg att några listat den. Läste snabbt ingredienserna i affären idag och såg inget speciellt där, men kan ju ha missat.

Nej, Mountain Dew är en läskedryck men innehåller en skaplig dos koffein, 54mg på en 12oz (355ml) burk.
Citera
2011-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattBuckner
Någon som vet var man kan få tag på denna dryck?
Själv är bäste dräng. Che Energy finns att köpa på Özens Allfrukt i Malmö.
Citera
2011-09-28, 02:13
Medlem
i-landsproblems avatar
Själv tycker jag att Wild Dragon är den bästa! Finns på Hemmakväll och kostar 15spänn för 25cl. Fast nu såldes de för 5kr så spring och fynda Har inte sett de någon annan stans men om de finns så hojta till
Citera
2011-11-10, 12:15
Medlem
Limpanxds avatar
Erfarenheter av Energidrycker

Jag och tre kompisar håller för tillfället på med ett projektarbete om energidrycker i skolan.
Vi kommer att genomföra olika tester av olika energidrycker och dess påverkan. Exakt hur vi ska utföra testerna har vi inte spikat än och för tillfället är vi endast intresserade av grundläggande fakta om de drycker vi kommer att jämföra.
Vore kul om några kunde dela med sig av olika erfarenheter och åsikter om energidrycker, både positiva och negativa.

(De drycker vi kommer att jämföra är Red Bull, Monster, Powerking och X-ray)
Citera
2011-11-10, 12:25
Medlem
.ANDERSs avatar
Dra 3 sen mår man piss och lägger sk powerking rapar.
Citera
2011-11-10, 12:45
Bannlyst
dricker oftast 8-10 redbull-jäger kroggar på krogen, mår alltid fint..
Seg bakfylla dagen efter dock
Citera
2011-11-11, 13:48
Medlem
Kommer ihåg att jag sprang beeptestet två gånger på kort tid i nian, en gång utan redbull, Godkänd, och en gång strax efter 1 iskall redbull, Mycket väl godkänd

Några jäger/redbull under en utekväll och man orkar dubbelt så mycket.

Några redbull när man ligger i soffan och spelar cod, man blir mycket bättre!

Det negativa för mig har varit att hjärtat slagit nästan obehagligt fort när man druckit en 5-6 stycken burkar på kort tid. Och rejäla baksmällor morgonen efter dom kvällarna man blandat drycken med alkohol.

btw, 8-10 jäger/redbull på en kväll måste kännas rejält i plånboken?
Senast redigerad av bulletride93 2011-11-11 kl. 13:51.
Citera
2011-11-12, 01:29
Medlem
Limpanxds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletride93
Kommer ihåg att jag sprang beeptestet två gånger på kort tid i nian, en gång utan redbull, Godkänd, och en gång strax efter 1 iskall redbull, Mycket väl godkänd

Några jäger/redbull under en utekväll och man orkar dubbelt så mycket.

Några redbull när man ligger i soffan och spelar cod, man blir mycket bättre!

Det negativa för mig har varit att hjärtat slagit nästan obehagligt fort när man druckit en 5-6 stycken burkar på kort tid. Och rejäla baksmällor morgonen efter dom kvällarna man blandat drycken med alkohol.

btw, 8-10 jäger/redbull på en kväll måste kännas rejält i plånboken?

Så du menar att Red Bull ökar uthålligheten vid fysisk aktivitet samt ökar reaktionsförmågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in