Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,24%
327 röster
Red Bull
28,02%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,53%
232 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,51%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,73%
216 röster
Någon annan
7,10%
143 röster
2011-05-22, 00:33
Medlem
Alveta_pyromans avatar
Någon som vet vad red bull egentligen smakar som? Colasmak består ju av citrus och kryddor, främst kanel och vanilj men vad smakar egentligen energidryck?
Citera
2011-05-22, 18:04
Medlem
TheGrims avatar
Jag har hittat fler nu!!!

No-Fear Energy.
Blu Energy.
Blu: Cranberry Energy.

Jag hittade dessa på 4gott (gott gotti gott gott) i Nordstan, Göteborg
Citera
2011-06-01, 18:26
Avslutad
Engergy Drink

Energi drycker som redbull, monster, burn, rock star m.m. har på senare tid sålt oerhört mycket. Själv dricker jag 1-4 i veckan och tycker det är hur gott som helst, dock anser jag inte mig vara beroende av det. Men jag anser det vara hälsofarligt eftersom vid vissa stunder kan jag bli stressad och stirrig av det. Vissa länder har åldersgräns på 18 år för att köpa energi drycker, andra inte. I Sverige har vi idag i vissa butiker 15 års åldersgräns.

Men min fråga är: Är de hälsofarliga på något sätt. Beroende framkallande tror jag att de är. Hur ofta drycker ni energi drycker och varför.
Citera
2011-06-01, 18:31
Medlem
swasis avatar
I stora mängder är det hälsofarligt p.g.a den stora energikicken du får och de ämnen som ger dig kicken är inte alltid nyttiga för hjärtat.

http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Energidrycker/Energidrycker---fordjupning/

Där finns mer fakta.
Citera
2011-06-01, 18:37
Medlem
Grytters avatar
Personligen tycker jag åldersgränsen är fjantig, det skapar bara mer begär bland ungdomar tror jag, det var några småfjantar som bad mig "köpa ut" energidrycker

Det finns socker i allt, inte hjälper det med att sätta åldergräns på det. Jag dricker det en gång i veckan max, 1 liter typ. Det är gott, men är inte beroende.
Citera
2011-06-01, 18:40
Medlem
swasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Personligen tycker jag åldersgränsen är fjantig, det skapar bara mer begär bland ungdomar tror jag, det var några småfjantar som bad mig "köpa ut" energidrycker

Det finns socker i allt, inte hjälper det med att sätta åldergräns på det. Jag dricker det en gång i veckan max, 1 liter typ. Det är gott, men är inte beroende.

ojj såg fel
Citera
2011-06-01, 18:45
Avstängd
sossesuspensoars avatar
Anledningen till att många dricker energidrycker är för att få den uppiggande effekten, har jag uppfattat det som. Varför dricker man inte bara kaffe istället? Dels mycket billigare och dels mycket mer uppiggande. Skrolla ner en bit http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein och kolla tabell. Jag dricker kaffe dagligen, drack energidrycker tidigare endast pga mitt ovetande om att kaffe är mycket mer ekonomiskt och har en mer uppiggande effekt(/volymenhet räknat).
Energidrycker kan vara beroendeframkallande, precis om allting annat.

Ha kaffe som energikälla istället för energidrycker!
Citera
2011-06-01, 18:51
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Anledningen till att många dricker energidrycker är för att få den uppiggande effekten, har jag uppfattat det som. Varför dricker man inte bara kaffe istället? Dels mycket billigare och dels mycket mer uppiggande. Skrolla ner en bit http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein och kolla tabell. Jag dricker kaffe dagligen, drack energidrycker tidigare endast pga mitt ovetande om att kaffe är mycket mer ekonomiskt och har en mer uppiggande effekt(/volymenhet räknat).

Vissa personer gillar energidrycker mer?
Citera
2011-06-01, 18:55
Avslutad
Citat:

tycker det är bra med ålderskontroll.
Citera
2011-06-01, 18:57
Avstängd
sossesuspensoars avatar
Citat:
Vissa personer gillar energidrycker mer?
Självklart, men min poäng var bara att om man bara är intresserad av den uppiggande effekten är det bättre med kaffe!
Citera
2011-06-01, 18:58
Avslutad
Citat:

kaffe dricker jag dagligen 2-3 gånger, det är jag beroende av. kaffe är liksom det bästa. men energidrycken. det är något med den smaken som jag faller för, hade de kunnat göra en dricka som smakar lika dant utan taurin och koffein hade jag köpt det istället.
Citera
2011-06-01, 18:59
Avslutad
Citat:
Självklart, men min poäng var bara att om man bara är intresserad av den uppiggande effekten är det bättre med kaffe!

det visste jag faktiskt inte. är det inte mer koffein i en redbull än i kaffe? dricker jag 2 koppar kaffe märker jag inget på min kropp, däremot 2 redbull gör att jag blir stressad direkt och stirrig. den känslan kan bli rätt obehagligt faktiskt.
Senast redigerad av nera_nera 2011-06-01 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in