Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,24%
327 röster
Red Bull
28,02%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,53%
232 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,51%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,73%
216 röster
Någon annan
7,10%
143 röster
2009-03-06, 19:13
Bannlyst
I Malmö vet jag inte,men kolla på www.taurin.se
Regga dig på forumet så kan du få svar där Är bara "energidrycks knarkare" där Rockstar kan du köpa i Stockholm på The English Shop,Mountain Dew går att köpa på City Gross och Dr Pepper finns också på City gross i 33cl burk,men den brukar finnas överallt på mataffärer fast i kylarna och NOS kan du kolla efter på Mekonomen om det finns i Malmö,men den kostar 28 kr :P
Citera
2009-03-06, 20:24
Medlem
Proteges avatar
Det finns ju White Tiger som i princip har gått i konkurs men det är ju skåningar som har etablerat varumärket . Finns på vissa Coop.
Citera
2009-03-06, 20:54
Medlem
Niders avatar
Powerking och Burn är rätt okända i jämförelse med Red Bull, du bör också testa Monster
Citera
2009-03-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Passa dig med de där dryckerna, en kille på min gammla skola dog för några dagar sen av hjärtflimmer tror jag det var efter att druckit för många sådana enegridrycker. Han gick bara i 7an, ganska läskigt. Ännu läskigare är att inte någon har nämt ett knyst i media om saken, coverup?

Mer OT: Vissa arabaffärer i Malmö brukar ha "koncentrerad" redbull eller vad man ska kalla det. Jävla bra drag i dem, flaskan är av glas och ca 25-33 cl mörk flaska med redbull liknande emblem, utländsk text på såklart.
Jo visst ska man ta det lugnt med grejerna, nån gång hällde jag i mig 5 X-Ray (finns på Coop, kostar typ 5kr/burk) under loppet av kanske 4 timmar, hela jag skakade efter det och efter den gången häller jag aldrig i mig mer än max en 50cl burk om dagen. Men jovisst ska man försöka hitta lite arabaffärer, men man känner sig aldrig så komfortabel med att vandra omkring i Rosengård.

Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Powerking och Burn är rätt okända i jämförelse med Red Bull, du bör också testa Monster
Jag tycker jag ser både Burn och Monster i varje butik jag går in i. Burn är rätt gott men efter att man druckit en halv Monster blir den förjävla äcklig. Powerking har jag provat nån gång men kommer knappt ihåg hur den smakade så jag skulle bli glad över att hitta någon butik där det säljs.

Citat:
Ursprungligen postat av maidenbooster
I Malmö vet jag inte,men kolla på www.taurin.se
Regga dig på forumet så kan du få svar där Är bara "energidrycks knarkare" där Rockstar kan du köpa i Stockholm på The English Shop,Mountain Dew går att köpa på City Gross och Dr Pepper finns också på City gross i 33cl burk,men den brukar finnas överallt på mataffärer fast i kylarna och NOS kan du kolla efter på Mekonomen om det finns i Malmö,men den kostar 28 kr :P
Tackar för den sidan, ska regga mig där o se om jag kan snappa upp något.
Senast redigerad av Folstream 2009-03-06 kl. 22:10.
Citera
2009-03-07, 10:38
Bannlyst
Är det nån som har sett Dark dog? Den ska ju ha återlanserats nu..Den ska tydligen finnas i glasflaska på barer och pubar och liknande ställen
Citera
2009-03-11, 11:48
Bannlyst
Nån som provat Pimp?
finns i Tensta, inte så god men har inte sett den nån annanstans
Citera
2009-03-11, 11:50
Medlem
qetuRs avatar
Är väl ingen tvekan om att det är Red Bull enligt mej, fräschar upp sinnet och funkar utmärkt när man skriver tenta eller dylikt.
Citera
2009-03-11, 12:19
Medlem
ap47s avatar
Jag röstar på Battery.
Citera
2009-03-11, 13:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tänkte det skulle passa med en omröstning här för att få fram Flashbacks energidryck nr.1
Det är helt klart ett rätt hett samtalsämne, många trådar här handlar om olika energidrycker, vilken som är bäst etc, så att få fram den bästa vore intressant.
Jag kollar vilka som nämns flest i tråden och skapar sen en omröstning. En fråga bara, många i början av tråden skriver "Lidls egna energidryck", exakt vad heter den? Någon som vet.
Man kan säga att jag skriver det här medelandet som egenskap av moderator i Alkohol & Dryck, men jag orkar inte fetmarkera och göra mig märkvärdig
Citera
2009-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Tänkte det skulle passa med en omröstning här för att få fram Flashbacks energidryck nr.1
Det är helt klart ett rätt hett samtalsämne, många trådar här handlar om olika energidrycker, vilken som är bäst etc, så att få fram den bästa vore intressant.
Jag kollar vilka som nämns flest i tråden och skapar sen en omröstning. En fråga bara, många i början av tråden skriver "Lidls egna energidryck", exakt vad heter den? Någon som vet.
Man kan säga att jag skriver det här medelandet som egenskap av moderator i Alkohol & Dryck, men jag orkar inte fetmarkera och göra mig märkvärdig

http://www.taurin.se/wp-content/uploads/2008/05/mixxed-up.jpg

Google + "Lidls energi dryck"
Citera
2009-03-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Lokala turken har det där jag bor, smakar som orignalet fast lite bättre.

Monster Energy (Monster Energy Export) på glasflaska är exakt samma som Monster Energy på burk. Glasflaskan är mer riktad mot restauranger etc. I övrigt tycker jag nog att Red Bull är godast och sen kommer Monster Energy (grön) tvåa.

De äckligaste tycker jag är Powerking, F1 och dom, de smakar surt tycker jag.
Citera
2009-03-11, 18:39
Medlem
simmarn_2004s avatar
Jag tycker Europshoppers funkar bra. Den är billig också

Visst är red bull kanske lite godare, men inte så mycket godare så det är värt att lägga ut den stora mellanskillnaden man behöver göra ifall man ska köpa det istället för euroshoppers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in