Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-28, 00:58
  #1
Medlem
Foqnaxs avatar
Jag skulle behöva komma åt en av mina datorer från den som jag skriver på nu, genom nätverket. Tidigare har detta gått alldeles utmärkt, ända tills för ett litet tag sedan. Då upphörde plötsligt all möjlighet till kontakt med den andra datorn utan att jag vet varför. Den har nu slutat att svara på ping, det går inte att komma åt servrarna som körs på den alls. Inte från den datorn som ajg sitter på nu i alla fall. Jag kan tillägga att internet fungerar alldeles utmärkt från den andra datorn och det går att komma åt delade mappar från den. Jag har försökt med alla mina tricks men det är säkert något jag har förbisett.

Om någon skulle kunna hjälpa till med lite tips för felsökning osv så skulle jag bli grymt tacksam.
Citera
2007-02-28, 15:13
  #2
Medlem
Psydexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foqnax
Jag skulle behöva komma åt en av mina datorer från den som jag skriver på nu, genom nätverket. Tidigare har detta gått alldeles utmärkt, ända tills för ett litet tag sedan. Då upphörde plötsligt all möjlighet till kontakt med den andra datorn utan att jag vet varför. Den har nu slutat att svara på ping, det går inte att komma åt servrarna som körs på den alls. Inte från den datorn som ajg sitter på nu i alla fall. Jag kan tillägga att internet fungerar alldeles utmärkt från den andra datorn och det går att komma åt delade mappar från den. Jag har försökt med alla mina tricks men det är säkert något jag har förbisett.

Om någon skulle kunna hjälpa till med lite tips för felsökning osv så skulle jag bli grymt tacksam.

- Du kan inte pinga datorn, men du kommer åt mappar i den?
- Du nämner "servrarna", har du frågat någon bekant ( förutsatt att du har några ) att prova komma åt dom?
Citat:
idigare har detta gått alldeles utmärkt, ända tills för ett litet tag sedan.
- Installerat någonting, ändrat någonting i tex brandväggar eller övrig mjukvara?
Saker ändrar inte på sig själva
- Vad kör du för operativsystem på den datorn du försöker komma åt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback