Nu är det så att jag har för många gånger gjort hemmagjorda bongar/gravity's med PET flaskor, och bor fortfarande hemma tyvärr, så efter en helkväll med polarna och hemmabygget så slängs det oftast ifall farsan inte är borta en längre tid, så tillslut tar ju alla 0.5L och 1.5L PET slut, right?
Då fick jag syn på en stor saftdunk i kylskåpet, en sån där 5L dunk med riktigt kraftig kork och ett handtag längst upp på dunken, u with me so far?
Tog en brödkniv och skar dunken i hälften, behöll bottnen av dunken för att tejpa på den igen efter att ha "sågat" av en stor del av dunken, för let's face it, vem har lungkapacitet till en 5L bong?
Sen klippte jag isär handtaget vilket utgjorde två hål exklusive korken på ovansidan av dunken, tejpade för det hål som blev närmast korken och tejpade för kung och fosterland för att få fast bottnen av dunken igen. Folie över korköppningen, lite nålstick sen var vi all set
kanske inte den mest idérika bongen i denna tråden, men jag var så nöjd så jag satt och flina hela kvällen

Kanske var andra faktorer som spelade in där dock, men ni fattar.