Citat:
Ursprungligen postat av Couriouz
Jag var som JA 11 år vid hans försvinnande och bodde då i Granloholm, en relativt närliggande bostadsområde till Bosvedjan. Granloholm var då ett nytt område som hela tiden växte. Samma vecka som JA försvann såg jag och två kompisar en vit amazon på en gångväg några dagar i rad, efter två eller möjligtvis tre dagar då vi sett bilen på håll tog vi mod till oss och smög dit, osmidiga som vi var, hann vi bara se att mannen satt i förarsätet med dörren något öppen, så jagade han i väg oss så snart han upptäckt oss. Vi blev ruskigt rädda och sprang hem till mig som bodde närmast. Fredag samma vecka försvann JA. Jag och mina dåvarande vänner talade aldrig mer om denna händelse. Den vita amazonen såg vi inte till igen. Vet att det funnits tidiga spekulationer på att JAs kropp skulle kunna ha begravs i de enorma jordmängder vid byggandet av den del av området som gränsade mot sjukhuset. Kunde den här bilen, den argsinta mannen precis dagarna innan 7 november ha något med JAs försvinnande att göra eller var det bara en tillfällighet? Denna fundering har gäckat mig av och till under åren. Som sagt jag var själv 11 år och läste inte dagstidningar då så kommentarer på detta mottags gärna!
Jag tycker du ska kontakta polisen med er iakttagelse! Det har figurerat just en vit Amazon i utredningen!

Ok, polisen kanske inte kan göra så mycket med er notering, men man vet aldrig! Ni hade nog en gruvlig tur !
Klipper ut det aktuella inlägget som har nr 218 (Scheeles) och klistrar in:
såhär skriver Pelle Svensson fritt om bevisläget mot johanmannen,(JM kallar jag honom) som han kallas:
Notera, fritt och snabbt skrivet, exakta ord finns i boken som Pelle Svensson har skrivit sidan 158-160
*Saknade alibi, hade angett ett som visade sig vara falskt
* Hade starkt motiv, svartsjukehämd
* Hade framfört hot vid flera tillfällen och angett att hämden skulle riktas mot Johan explicit
* Kort innan mordet hade mannen ringt hem till Anna-Clara och då hennes nye kille svarade så skriker johanmannen: Jassså är det du din jävel som förstört mitt liv! och slänger sedan på luren
* Ett vittne ser JM lämna bostaden 07.10 morddagen i sin bil, själv hävdar han att han sov till 09.00
* ett vittne såg en
vit volvo amazon med regnummer AEG*** stå parkerad en bit ner på gatan hos Johan klockan 08.00 morddagen. Detta stämmer in på en bil JM äger
* Samma bil står parkerad 2ggr samma vecka vid infarten till Johans skola veckan innan mordet
* De kläder JM säger sig bära morddagn är istället inköpte efteråt
* Han förnekade att han minutiöst städat bilen dagen johan försvann, en polisman ser honom städa bilen mycket noga samma kväll Johan mördas, en del av föremålen ur bilen kastas dessutom i soptunnan ute vis hans sommarstuga den dagen
* Ett (annat)vittne ser bilen parkerad 2ggr utanför Johans fönster och senare utefter johans gångväg till skolan
* Ett annat viktigt vittne Ann-marie p. ser den aktuelle bilen med Jm som förare morgonen då johan mördas, hon trodde JM hade flyttat tillbaka till Anna-Clara och reagerade på detta
* Ett vittne känner igen JM och iaktar honommorgonen då johan försvann när han ringer från en telefonkiosk och senare springer till amazonen, klockan var då 07.50. polisen tror att JM ringer till Johan och ber att bli insläppt
*ca. 11.45 upptäckte ett vittne en bil av ljus färg och äldre modell slarvigt parkerad vid postkontoret i skönsberg, ca 500m från platsen där johan bodde. När vittnet passerar bilen vevar en ung pojke ner sidorutan och frågar vad klockan är. Vittnet pekar ut pojken som Johan när den får se en bild på Johan
*på kvällen vid 22.30 tiden upptäcker en arbetskamrat till JM när denne går ner till sjukhusets underjordiska garage att Amazonen står parkerad några få meter från den dörr som leder in till sjukhusets riskavfallskontainer där sjukhuset lägger amputerade kroppsdelar eller bortopererade inre organ för att sedan brännas. Denna dörr är alltid låst, vittnet blir konfunderad då han vet att Jm inte jobbar denna kvällen, eftersom han kände till att JM hade ringt in och anmält sig sjuk samma dag. JM har hela tiden förnekat att ha varit på sjukhuset denna dag. Vittnet är mycket trovärdigt och ger ett starkt vittnesmål.