2010-10-08, 20:40
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du hur det var senare på dagen? Slutade A-C och TW samtidigt? Åkte de i så fall i samma bil tillbaka? Kom TW hem till A-C efter jobbet? Jobbade han på samma ställe som A-C eller var han student? Hon arbetar väl på Vårdhögskolan nu? (Var det Vårdskolan då eller menar vi samma?)

Det låter som om TW skulle ha haft mycket kort tid på sig att göra Johan något i så fall. Skulle han ha haft motiv till att föra bort/döda Johan?

Anna-Clarar kom hem kl 13 och märkte då att ljuset brann i hallen och att Johan inte bytt kläder. Det var en halv mugg med nyponsoppa också..precis som om han blivit avbruten med nåt när han åt frukost.

TW var också vårdlärare. Och mycket egendomlig sas det.
Citera
2010-10-08, 20:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
TW hade alibi och saknade dessutom motiv. Han har diskuterats tidigare i denna tråd, eller möjligtvis i Quick-tråden.

Anna-Clara hade väl haft problem med att få LA att återlämna lägenhetsnyckeln?

Mitt minne av Johan-fallet har förpestats av Quick-turerna. Troligtvis läste Thomas Q om katten, ty han hävdade i rätten att han hade lurat med sig JA genom att be om hjälp efter att ha kört på en katt.

En skadad katt kan få en liten kattömmande kille att, tillfälligt, glömma skolan. Vad kan LA - som jag är övertygad om är GM - ha lockat pojken med? -gå genom källaren så kör jag dig den lilla biten till skolan? Muffins? Knappast. Det måste ha varit något mer. Vad kan exempelvis ha lockat i stugområdet, där jag antar att JA och hans mamma hade tillbringat tid om sommaren - och dit jag tror att pojken fördes och dödades?

Vet du hur relationen mellan LA och Johan var? Kände Johan förtroende för honom? Var han rädd för mannen? Skulle Johan ha litat på honom om han exempelvis sade någonting om att det hänt A-C något, att hon var på sjukhuset och att han skulle köra Johan dit? Att det skulle gå snabbare att ta sig till bilen genom källaren?
Citera
2010-10-08, 20:47
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
TW hade alibi och saknade dessutom motiv. Han har diskuterats tidigare i denna tråd, eller möjligtvis i Quick-tråden.

Mitt minne av Johan-fallet har förpestats av Quick-turerna. Troligtvis läste Thomas Q om katten, ty han hävdade i rätten att han hade lurat med sig JA genom att be om hjälp efter att ha kört på en katt.

En skadad katt kan få en liten kattömmande kille att, tillfälligt, glömma skolan. Vad kan LA - som jag är övertygad om är GM - ha lockat pojken med? -gå genom källaren så kör jag dig den lilla biten till skolan? Muffins? Knappast. Det måste ha varit något mer. Vad kan exempelvis ha lockat i stugområdet, där jag antar att JA och hans mamma hade tillbringat tid om sommaren - och dit jag tror att pojken fördes och dödades?

Men Johan skulle ju åka till Sollefteå den här dagen tillsammans med en skolkamrat? Han borde väl hellre gått till skolan då? Kanske ljög LA nåt om Anna-Clara? Att hon blivit sjuk eller nåt? I såna fall följde nog Johan med? Det måste varit nåt som avledde hans misstänksamhet.
Citera
2010-10-08, 20:49
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Vet du hur relationen mellan LA och Johan var? Kände Johan förtroende för honom? Var han rädd för mannen? Skulle Johan ha litat på honom om han exempelvis sade någonting om att det hänt A-C något, att hon var på sjukhuset och att han skulle köra Johan dit? Att det skulle gå snabbare att ta sig till bilen genom källaren?

Ja..jag tror på det också. Johan var ju så fäst vid sin mamma. Det där med källaren fattar jag inte men skit samma. LA hade bott med Johan och Anna-Clara under flera år och han var visst alltid snäll mot Johan. Det är väl det enda som talar för honom.
Senast redigerad av Crime-boy 2010-10-08 kl. 20:52.
Citera
2010-10-08, 20:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Anna-Clarar kom hem kl 13 och märkte då att ljuset brann i hallen och att Johan inte bytt kläder. Det var en halv mugg med nyponsoppa också..precis som om han blivit avbruten med nåt när han åt frukost.

TW var också vårdlärare. Och mycket egendomlig sas det.

Hade han inte bytt om till "vanliga" kläder (från pyjamas)? Det skulle i så fall betyda att han skulle ha gått ut i "sovkläder". Eller avser du något annat?
Citera
2010-10-08, 20:53
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Hade han inte bytt om till "vanliga" kläder (från pyjamas)? Det skulle i så fall betyda att han skulle ha gått ut i "sovkläder". Eller avser du något annat?

Hon hade lagt fram rena kläder åt honom som jag fattat.
Citera
2010-10-08, 20:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja..jag tror på det också. Johan var ju fäst vid sin mamma. Det där med källaren fattar jag inte men skit samma.

Eller kanske att deras katt blivit påkörd, körd till veterinär och att han skulle skjutsa Johan dit. Alternativt att han hade katten svårt skadad i bilen och Johan måste skynda sig att följa med?

Om han (gm) använde sig av A-C (eller möjligen en älskad katt) som lockbete, så kanske Johan skulle ha följt med oavsett om han kände förtroende för mannen eller ej. En 11-åring med hjärta och en skadad/sjuk familjemedlem...
Citera
2010-10-08, 20:56
Medlem
Citat:

Om jag fattat det rätt hade han bytt om till vanliga kläder men glömt/blivit avbryten med att ta på sig en skjorta som fanns kvar i hans rum.

Tror inte på att de åkte till stugan. Enligt en polis som var där på eftermiddagen med BA var hjulspåren inte färska. LA hävdade ju att han var i stugan på förmiddagen. Polisen var dessutom duktig på spårning och var jägare.
Citera
2010-10-08, 20:58
Medlem
Citat:
Eller kanske att deras katt blivit påkörd, körd till veterinär och att han skulle skjutsa Johan dit. Alternativt att han hade katten svårt skadad i bilen och Johan måste skynda sig att följa med?

Om han (gm) använde sig av A-C (eller möjligen en älskad katt) som lockbete, så kanske Johan skulle ha följt med oavsett om han kände förtroende för mannen eller ej. En 11-åring med hjärta och en skadad/sjuk familjemedlem...

Jag tror inte att det behövs så mycket övertalning från en vuxen till ett barn. LA hade ju bott länge med JA så om han sa att nu följer du med så var det kanske inte så mycket att diskutera.

Det hade ju varit ute på utflykter bara dom två tillsammans förut.
Citera
2010-10-08, 20:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hon hade lagt fram rena kläder åt honom som jag fattat.

Om han inte klätt på sig torde det nog vara så att han lockats iväg av något "akut": "Du hinner inte klä på dig, det är jättebråttom!" "Hon är jättesjuk och ville att jag skulle hämta dig direkt!" Vem vet... (Jo, någon vet...)
Citera
2010-10-08, 21:00
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:

Så du tror inte på sjukhus-containern då? Det vet jag inte om jag gör heller.
Citera
2010-10-08, 21:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Om jag fattat det rätt hade han bytt om till vanliga kläder men glömt/blivit avbryten med att ta på sig en skjorta som fanns kvar i hans rum.

Tror inte på att de åkte till stugan. Enligt en polis som var där på eftermiddagen med BA var hjulspåren inte färska. LA hävdade ju att han var i stugan på förmiddagen. Polisen var dessutom duktig på spårning och var jägare.

Kommer du ihåg om ytterplagg var borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in