2008-07-08, 21:02
Medlem
Postafen - hjälper detta ofta mot illamående? Jag har spytt ibland på tramadol och även kodein, hjälper postafen då också? Skall det intas innan man intar substansen eller när man känner av illamående?

Jag skulle verkligen tagit en postafen imorse när jag skulle till min frisör. Jag mådde skit illa, spydde precis innan jag stack dit.
Citera
2008-07-11, 01:31
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miro
Postafen - hjälper detta ofta mot illamående? Jag har spytt ibland på tramadol och även kodein, hjälper postafen då också? Skall det intas innan man intar substansen eller när man känner av illamående?

Jag skulle verkligen tagit en postafen imorse när jag skulle till min frisör. Jag mådde skit illa, spydde precis innan jag stack dit.

Det hjälper antagligen mot all sorts opioidillamående. Innan du tar substansen är bäst, eftersom det tar en stund innan effekten gör sig känd.
Citera
2008-07-13, 16:47
Medlem
slaeshs avatar
^
nice avatar, kanonalbum
Citera
2008-07-13, 21:02
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Hallå om jag tar sub kl 2 på dagen imorgon, och sen en E kl 3 dagen efteråt, det borde väl inte hända något speciellt? Jag tänker på den långa halveringstiden på sub.
Citera
2008-07-13, 22:01
Medlem
slaeshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Hallå om jag tar sub kl 2 på dagen imorgon, och sen en E kl 3 dagen efteråt, det borde väl inte hända något speciellt? Jag tänker på den långa halveringstiden på sub.
tvärlugnt
Citera
2008-07-13, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
...om jag tar sub kl 2 på dagen imorgon, och sen en E kl 3 dagen efteråt...
Låter som en kanon-combo för mig om det är vid samma tillfälle!
Citera
2008-07-14, 13:25
Medlem
Strixezs avatar
Tog sub(-oxone) igår, ca 1-1.5mg.

Effekten jag fick var att jag blev rejält avslappnad, minimala pupiller, noddade som fan och blev ganska "borta" i skallen, men jag fick ingen eufori.

Är detta vanligt på sub eller har det bara blivit konstigt för mig?

Ni andra som brukar sub, får ni någon eufori av det?
Citera
2008-07-14, 15:30
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Tog sub(-oxone) igår, ca 1-1.5mg.

Effekten jag fick var att jag blev rejält avslappnad, minimala pupiller, noddade som fan och blev ganska "borta" i skallen, men jag fick ingen eufori.

Är detta vanligt på sub eller har det bara blivit konstigt för mig?

Ni andra som brukar sub, får ni någon eufori av det?

Beror på lite hur var och en definierar eufori. Kan emellertid tala för mig själv, och jag kan inte påstå att jag får någon märkvärd sådan utifrån min definition. Jag blir bara avslappnad, noddig och mår underbart
Citera
2008-07-14, 15:58
Medlem
sub är billigt o bra, förutom när man får tolerans då.
Citera
2008-07-14, 16:01
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Beror på lite hur var och en definierar eufori. Kan emellertid tala för mig själv, och jag kan inte påstå att jag får någon märkvärd sådan utifrån min definition. Jag blir bara avslappnad, noddig och mår underbart
Det där sista du skrev, "mår underbart" är min definition av eufori. Visst, jag blev avslappnad och noddade, men inte särskilt lycklig eller några må bra-känslor. Liksom, jag har mått bättre på 400mg dexofen.

Det kan väl heller inte bero på mitt intagssätt? Jag tog dom 1.5mg:en IV, så jag kan ju iaf inte ha förlorat nån effekt..

Edit: Kanske borde lägga till att jag har ingen som helst tolerans mot opiater i någon form, dock använder jag SSRI, om det nu skulle spela någon roll, vilket det dock inte ska göra med buprenorfin.

Edit: hehe, en andra edit :P

Kan jag ta lite mer buprenorfin idag eller kommer jag förlora lite effekt pga tolerans?
Senast redigerad av Strixez 2008-07-14 kl. 16:22.
Citera
2008-07-15, 19:45
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Det där sista du skrev, "mår underbart" är min definition av eufori. Visst, jag blev avslappnad och noddade, men inte särskilt lycklig eller några må bra-känslor. Liksom, jag har mått bättre på 400mg dexofen.

Det kan väl heller inte bero på mitt intagssätt? Jag tog dom 1.5mg:en IV, så jag kan ju iaf inte ha förlorat nån effekt..

Edit: Kanske borde lägga till att jag har ingen som helst tolerans mot opiater i någon form, dock använder jag SSRI, om det nu skulle spela någon roll, vilket det dock inte ska göra med buprenorfin.

Edit: hehe, en andra edit :P

Kan jag ta lite mer buprenorfin idag eller kommer jag förlora lite effekt pga tolerans?

Om det är rena lyckokänslor du är ute efter kanske du borde testa något annat än sub.
Citera
2008-07-15, 21:11
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Om det är rena lyckokänslor du är ute efter kanske du borde testa något annat än sub.
Börjar komma på det nu, fast subruset är nog ändå rätt så skönt tycker jag, avslappningen, noll ångest, värmen, riktigt mysigt...

Fast om man vill ha lyckan, funkar tjack då? MDMA är ju känt för sina lyckorus men tänkte annat än det. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in