2013-03-19, 15:27
Medlem
qleaps avatar
Så jag sökte i tråden och hittade lite svar. Frågade även på ircen och dom var väldigt behjälpliga.

Nu är det i alla fall så att jag har fått hem ett Norspan plåster och sitter nu och mumsar på den. Tillslaget sägs ligga på ca 2 timmar. Vad har ni andra för erfarenhet och berätta mer än gärna om ruset innan jag själv flummar iväg här.
Citera
2013-03-19, 15:57
Medlem
fireshoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qleap
Så jag sökte i tråden och hittade lite svar. Frågade även på ircen och dom var väldigt behjälpliga.

Nu är det i alla fall så att jag har fått hem ett Norspan plåster och sitter nu och mumsar på den. Tillslaget sägs ligga på ca 2 timmar. Vad har ni andra för erfarenhet och berätta mer än gärna om ruset innan jag själv flummar iväg här.

Beror på hur mycket du flummat tidigare i ditt liv . Är det första gången så kanske du känner av det .
Men är du van eller har tagit annat sedan tidigare så lär du bli besviken . det blir nog inget rus då .
Senast redigerad av fireshoot 2013-03-19 kl. 15:59.
Citera
2013-03-19, 18:08
Medlem
qleaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireshoot
Beror på hur mycket du flummat tidigare i ditt liv . Är det första gången så kanske du känner av det .
Men är du van eller har tagit annat sedan tidigare så lär du bli besviken . det blir nog inget rus då .

Alltså...

har suttit o tuggat/snusat i goda tre timmar snart.

Måste bara säga...

Jävla fanstygs alla små demoner så beng jag är nu.
Det kom lite smygandes och jag hade fastnat i en text som jag läste på nätet.
Benen började domna av och jag kände mig lite light-headed. Tänkte inte så mycket mer på det, men sen blev jag desorienterad i texten och kände för att gå ut på en cigg. Jodå, vred på stolen och ställde mig upp. Så långt kom jag. Sen insåg jag att jag var tvungen att leta efter nåt att hålla mig fast vid. Hunden ställde sig och tittade på mig som att jag var någon alien. Sen kom jag på det: "-Fan, det var lite drag i dom här ändå".

Tar mig sakta men säkert fram till dörren och öppnar. Med korta, stapplande steg tar jag mig ut. Att jag slet upp en cigg och blossade på vore ju att ljuga. Jädrans vad omständigt det skulle vara att få av plastjäveln från paketet alltså. Nåväl, tänder upp en cigg och ställer mig på o kollar på när hunden stojar omkring på gården.

När jag väl sen kommer in var min första idé att skriva ner det här. Har kämpat lite med tangobordet, men jag tror inte peaken har kommit riktigt än på Norspanet. Sen vette fan om jag kommer att kunna skriva något mer denna dag. Ska sitta och läsa vad folk har att säga på Flashbacks irc, eventuellt flika in nån bokstav eller förkortning. Tänker definitivt inte sätta mig och skriva en roman direkt.

Conclusion half-time:

Detta är verkligen en skön drog, detta Buprenorfin. Måste kisa till och från för att fan se nåt. I huvudet simmar det omkring döda badringar och barn till skomakaren. Man skulle kunna tro att det hade hänt något allvarligt, men jag säger: "-It was on fire when I got here."

Fan vad jag svamlar. Ska försöka samla ihop alla mina krafter nu och trycka på svarsknappen. Sen blir det jäääääääääääävligt lugnt i soffan framför Discovery HD.

Jag uppmanar folk att verkligen prova den här substansen om dom ännu inte än har haft möjligheten. Dock så ska man vara väldigt försiktig om man inte har hållt på med nåt liknande förrut. Själv käkar jag 1000+ mg Tramadol nån gång i månaden. Men det är en extrem dos. Ja, och på tal om dos - det jag gnager på är en Norspan 20. Den starkaste i hyllan

Ta nu väl hand om er pojkar och flickor. Jag tar och masar över till soffan en meter bort. Kommer att ta mig en kvart sådär, så passa på att ta en cigg under reklamen innan vi kommer tillbaka.

Piiis!

P.S jag har även väldigt svaga hallucinationer. Tyckte mig se en zebra dricka vatten ur min vardagsrumsmatta i ögonvrån. Och katten verkar tycka det är mysigt att stryka sig runt mina fötter. Problemet med det är bara att jag kan se han härifrån - i köket ätandes från sin matskål.
Citera
2013-03-19, 19:02
Medlem
fireshoots avatar
Citat:
Alltså...

Måste bara säga...

Benen började domna av och jag kände mig lite light-headed. Tänkte inte så mycket mer på det, men sen blev jag desorienterad i texten och kände för att gå ut på en cigg. Jodå, vred på stolen och ställde mig upp. Så långt kom jag. Sen insåg jag att jag var tvungen att leta efter nåt att hålla mig fast vid. Hunden ställde sig och tittade på mig som att jag var någon alien. Sen kom jag på det: "-Fan, det var lite drag i dom här ändå".

Tar mig sakta men säkert fram till dörren och öppnar. Med korta, stapplande steg tar jag mig ut. Att jag slet upp en cigg och blossade på vore ju att ljuga. Jädrans vad omständigt det skulle vara att få av plastjäveln från paketet alltså. Nåväl, tänder upp en cigg och ställer mig på o kollar på när hunden stojar omkring på gården.

När jag väl sen kommer in var min första idé att skriva ner det här. Har kämpat lite med tangobordet, men jag tror inte peaken har kommit riktigt än på Norspanet. Sen vette fan om jag kommer att kunna skriva något mer denna dag. Ska sitta och läsa vad folk har att säga på Flashbacks irc, eventuellt flika in nån bokstav eller förkortning. Tänker definitivt inte sätta mig och skriva en roman direkt.

Conclusion half-time:

Detta är verkligen en skön drog, detta Buprenorfin. Måste kisa till och från för att fan se nåt. I huvudet simmar det omkring döda badringar och barn till skomakaren. Man skulle kunna tro att det hade hänt något allvarligt, men jag säger: "-It was on fire when I got here."

Fan vad jag svamlar. Ska försöka samla ihop alla mina krafter nu och trycka på svarsknappen. Sen blir det jäääääääääääävligt lugnt i soffan framför Discovery HD.

Jag uppmanar folk att verkligen prova den här substansen om dom ännu inte än har haft möjligheten. Dock så ska man vara väldigt försiktig om man inte har hållt på med nåt liknande förrut. Själv käkar jag 1000+ mg Tramadol nån gång i månaden. Men det är en extrem dos. Ja, och på tal om dos - det jag gnager på är en Norspan 20. Den starkaste i hyllan

Ta nu väl hand om er pojkar och flickor. Jag tar och masar över till soffan en meter bort. Kommer att ta mig en kvart sådär, så passa på att ta en cigg under reklamen innan vi kommer tillbaka.

Piiis!

P.S jag har även väldigt svaga hallucinationer. Tyckte mig se en zebra dricka vatten ur min vardagsrumsmatta i ögonvrån. Och katten verkar tycka det är mysigt att stryka sig runt mina fötter. Problemet med det är bara att jag kan se han härifrån - i köket ätandes från sin matskål.

Tror du har fått i dej max dos av buprenorfin uppåt 32 mg .. men jag är inte säker .
Senast redigerad av fireshoot 2013-03-19 kl. 19:13.
Citera
2013-03-21, 11:01
Medlem
Tr0bles avatar
Citat:
Alltså...

Måste bara säga...

Conclusion half-time:

Piiis!

Säker på att det inte är LSD du har tagit? Låter mer likt det.
Citera
2013-03-21, 11:20
Medlem
Caacrinolaass avatar
TEXT!

Varför tuggar du i dig ett helt 20mg plåster för?

Så till vida du inte har hög tolerans så är det bara slöseri, iofs beror väl på hur beng man vill bli också
Själv brukar jag bara ta 1/4 plåster, om det t.ex är ett 20mg plåster jag har.

Blev man ju sugen! Kanske skulle kila iväg och hämta mig ett
Citera
2013-03-21, 14:05
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Om jag tar suboxone under tungan kan inte kroppen ta upp naloxonet. Stämmer detta?
Citera
2013-03-21, 17:45
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Om jag tar suboxone under tungan kan inte kroppen ta upp naloxonet. Stämmer detta?

Det tror jag nog inte. Tror nog att kroppen tar upp det oavsett intag. Men jag är inte helt hundra på det heller.
Citera
2013-03-23, 06:24
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
tramadol tycker jag är helst värdelöst att använda mot at, jag mår inte ett skit bättre av det men det kanske beror på mig jag vet inte.
Hmm Jaa Det är en väldigt stor skillnaf på tram och dub!

Men jag tycker 30 st 50mg tram är sjukt mycket bättre än 2/5 sub 8a.

På Traden känner jag mig skön mår sjukt bra vill ligga ner och sväva

Suben gör att jag mår på topp men den där mys känslan finns inte på sub om ni/du frågar mig!

Då dkulle nog jag helst villja ha Oxy
Citera
2013-03-23, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman

lol
vad får dig att tro det? haha
Citera
2013-03-23, 10:57
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
lol
vad får dig att tro det? haha
Information på både errowid och Wikipedia påstår detta.
Källa: http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3175
"Again, since the naloxone is not absorbed sublingually, it has no effect in reversing an overdose when taken this way."
Lol på dig själv.
Senast redigerad av Richard-Feynman 2013-03-23 kl. 10:59.
Citera
2013-03-23, 10:59
Medlem
svartwhites avatar
Blockerar Norspan-plåster dolcontin och liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in