2012-11-28, 17:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Har inte prövat mer än 3-4 st ycker per dag. Är förstoppad så det räcker. Men min arsenal av motmedel räcker precis, men jag är skakig ändå. 30mg valium, 0,5 xanor, 1mg ksalol, 450mg Lyrica, promenad, 15mg Imovane. Ändå "vaken", sen 07.30. Sakta börjar jag bli tröttare. Men irritabiliteten är synlig på mina inlägg, och sårar människor - som vanligt. Ock så kort andning.

0.5mg sub har varit min drömgräns. Så den släpper jag inte. Då har jag trappat ner min doser 32-faltigt,från 16mg. Så billigt blir det. Men dagarna är tuffa. Jag mår dåligt fram till 10.00 då svettningar och darrningar och det ilar och sliter i kroppen och själen våndas i ångest utan anledning. Då väntar jag med att snorta första 10.00. Det är regeln. Har jag otur vaknar jag 06.00 och kan inte somna om. Då får jag återfall (högre dos) senare under dagen, en sån dag är omöjlig att klara av. Sen är eftermiddagen "bra" tack vare de ynka 0.5mg och jag kan plugga. Sen precis 18.00 när det är slut börjar kvällen och nattens tortyr...

Känner att jag inte har någon spärr till min gamla ärkedroger amfetamin och heroin. Jag kan ta dem vilken sekund som helst, och kanske har gjort t o m... Så nu när subben nästan är på noll, så är det ren mental vilja bara, det fysiska beroende och mycket av det psykiska är borta. Likväl, så ligger allt såååå näärra, en millimeter ifrån.
Dock kommer jag att hålla tätt. Annars dinglar jag i taket.

Okej annars hjälpte 50 mg loperamid varann dag mig grymt bra o jag kunde sedan sluta CT med opiaterna pga det.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-28 kl. 17:17.
Citera
2012-11-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej annars hjälpte 50 mg loperamid varann dag mig grymt bra o jag kunde sedan sluta CT med opiaterna pga det.
Menar ni på fullaste allvar att man kan få ett rus av loperamid?? Visst, det är bra om man har abstinens, men det går väl inte att få ett rus av det? Även om man sätter i sig ett dussin paket.
Citera
2012-11-28, 17:56
Medlem
Fråga: Blockerar sub effekten av metadon? Det blockerar ju dolcontin men vet nån hur det är med metadon?
Tacksam för svar!
Citera
2012-11-28, 18:12
Medlem
StoraOrmens avatar
En fråga till er som har lite mer erfarenhet av sub; Jag har tagit en hel del sub genom åren, men har på senare dagar börjat bry mig mer om hur bränd jag ger sken av att vara. Jag brukar ta en fjärdis IV vid de tillfällen då jag tar sub, det resulterar i att jag ser stört bränd ut på ögonen i upp till 24+ timmar efter intag, ett tränat öga ser att jag tagit något i säkert 48 timmar efter intag. Någon som känner igen sig eller har några allmänna tips för att slippa se så skev ut?
Citera
2012-11-28, 18:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Menar ni på fullaste allvar att man kan få ett rus av loperamid?? Visst, det är bra om man har abstinens, men det går väl inte att få ett rus av det? Även om man sätter i sig ett dussin paket.

Jo det går om du tar tillräckligt höga doser ihop med omeprazol o grapefrukt/tonic water.

Blir som ett kodein-rus men ruset varar i minst 24 timmar.
Citera
2012-11-28, 18:48
Medlem
Citat:
Jo det går om du tar tillräckligt höga doser ihop med omeprazol o grapefrukt/tonic water.

Blir som ett kodein-rus men ruset varar i minst 24 timmar.
Då blir man väl förstoppad i fjorton dar - en månad... Hur mycket är tillräckligt höga doser då?
Citera
2012-11-28, 19:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Då blir man väl förstoppad i fjorton dar - en månad... Hur mycket är tillräckligt höga doser då?

Jag blir inte mera förstoppad utav loperamid än utav andra opioder/opiater, kan skita 2 dagar efter varje gång, det är en fentanyl-analog trots allt.

50-60 mg.

Ta Tagamet/Omeprazol en halvtimme-timme innan intag, drick sedan en halvliter grapejuice eller tonic water efter intag utav loperamid, mkt nöje.

Blanda inte med benso eller andra downers, för detta är kraftigt andningsdeprimerade ihop med Tagamet/Omeprazol o grape/tonic water om man har låg tolerans till opioder/opiater eftersom det är en fentanyl-analog och är riktigt potent när det väl har passerat blodbarriären.

Tog detta en gång ihop med GHB och fick en puls på under 50 o väldigt lågt blodtryck.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-28 kl. 20:09.
Citera
2012-11-28, 21:57
Bannlyst
Citat:

2.5 paket? Tog 10 ikväll och se om jag ser någon skillnad alltså 20mg.
Tack för det tipset.
Senast redigerad av Movix 2012-11-28 kl. 22:20.
Citera
2012-11-28, 21:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
2.5 paket? Tog 10 ikväll och se om jag ser någon skillnad alltså 20mg.

Yes, tar 3 timmar innan det slår på.
Citera
2012-11-28, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StoraOrmen
En fråga till er som har lite mer erfarenhet av sub; Jag har tagit en hel del sub genom åren, men har på senare dagar börjat bry mig mer om hur bränd jag ger sken av att vara. Jag brukar ta en fjärdis IV vid de tillfällen då jag tar sub, det resulterar i att jag ser stört bränd ut på ögonen i upp till 24+ timmar efter intag, ett tränat öga ser att jag tagit något i säkert 48 timmar efter intag. Någon som känner igen sig eller har några allmänna tips för att slippa se så skev ut?

Ta nezerlin i ögonen (ofarligt) så får du vita ögonvitor, jag fick/får rätt glansig och röda ögon av opiater, inte så snyggt. Men aldrig har någon påpekat det.

Det finns ju många preparat man kan köpa utanlands som tar bort rödheten en hel dag, och man ser skärpt ut! (ironiskt nog) /ClearEyes är orginalet, men generika finns.

Brukar alltid säga till mina föräldrar att köpa såna i USA då de åker varje år, då vi har släkt där.
Men Nezerlin fungerar också bra, det handlar om att dra ihop blodkärlen bara. Men använd inte varje dag, sägs det.
Citera
2012-11-29, 15:39
Medlem
Fick inte svar på frågan... nån vet säkert. Blockerar sub effekten av metadon? Har för mig att sub blockerar dolcontin, det stämmer väl? Men hur är det med metadon?

Tack på förhand!
Citera
2012-11-29, 19:00
Medlem
Mr_HiLfEs avatar
Citat:
Fick inte svar på frågan... nån vet säkert. Blockerar sub effekten av metadon? Har för mig att sub blockerar dolcontin, det stämmer väl? Men hur är det med metadon?

Tack på förhand!

Ja den blockerar

Blockerar inte
De "2" jag vet

Tramadolhydroklorid Vilka är tramadol/tiparol/tradolan och nån till
Ketogan
Senast redigerad av Mr_HiLfE 2012-11-29 kl. 19:04. Anledning: La till blockerar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in