2009-12-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Jo man fungerar ju såklart olika. Men alla tips är värdefulla, så man slipper den hemska absen! Zopiklon får jag tag på rätt så lätt, hade jag vetat att dom funka, så hade jag haffat såna för länge sen

Ja jag förstår vad du menar! Jag känner likadant med D-vitamin! Ha ha!

Så länge jag kan minnas har jag nämligen haft rätt rejäla vinterdepressioner. Har funderat på ljusterapi, åka utomlands etc. etc. och har alltså under många år gått o mått dåligt flera månader om året pga detta o så rekommenderar någon (januari förra året, den månad depressionen brukar va som värst) en enkel vitamintablett... (Hälsokostens lite högre styrka, 40 mikrogram/dag.)

Jag tog den och väntade mig absolut ingenting men efter några dagar var det som att vända på en hand. Pigg, glad, euforisk tom! (I början iaf, sen stabiliserade det sig.)

Jag vet det låter lite... Men det var verkligen så! Jag vet inte hur många (pga att de sett skillnaden på mig) jag fått att börja med detta och väldigt många av dom har fått liknande positiva upplevelser.
Senast redigerad av Sagoland 2009-12-16 kl. 23:23.
Citera
2009-12-16, 23:30
Medlem
Subtvåor

Snälla glöm inte svara på mitt inlägg angående subtvåor (lite högre upp på sidan)!!
Citera
2009-12-17, 00:00
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
För mig funkar inte "upp i mumindalen" alls. Har provat med både Sub och Dolcontin, och det ger åtminstone inte effekt på mig Annars hade ju det vart alldeles ypperligt.

Nu vet jag ju inte riktigt om det jag skrev stämmer för ALLA, men åtminstone dom jag har pratat med har upplevt det så.. Men som sagt, det kanske inte är så för alla
Förhoppningsvis byter dom inte ut alla då, men det lär ju komma in mer och mer såna hur som helst.

Skurmedelstjack har man stått ut med, men tar man Sub så gott som dagligen så brister det nog :P haha..

Om du får effekt av att snorta så är det omöjligt att "bakvägen" inte kan funka för den är som en stor närborre med många ytliga blodkärl. Du kanske inte kör in pumpen tillräckligt långt? Eller så kanske du har skit i vägen som blockerar och suger upp knarket..gör ett lavemang och försök igen!

Och angående att snorta Buprenotex..om det nu svider så mycket att snorta att det inte går att stå ut med så är det väl inte så svårt att bara spä ut linan med t ex dextropur eller kreatin?
Citera
2009-12-17, 01:16
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
(smaksättning, nal*vaddetnuhette).

Naloxon, det används vanligtvis till att återuppväcka folk som tagit överdos på någon opioid. Det fungerar till min kännedom genom att blockera drogen, m.a.o. blockera vissa opioidreceptorer så att opioiden i fråga inte längre kan binda till dem. Det upphäver effekten genast, vilket leder till att man går in i avtändning omgående och, viktigast av allt, kan andas normalt igen (andningsdepressionen är det som tar kål på en).

Tillägas kan att naloxon knappt har någon effekt alls vid sublingual administration.
Citera
2009-12-17, 08:07
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Naloxon, det används vanligtvis till att återuppväcka folk som tagit överdos på någon opioid. Det fungerar till min kännedom genom att blockera drogen, m.a.o. blockera vissa opioidreceptorer så att opioiden i fråga inte längre kan binda till dem. Det upphäver effekten genast, vilket leder till att man går in i avtändning omgående och, viktigast av allt, kan andas normalt igen (andningsdepressionen är det som tar kål på en).

Tillägas kan att naloxon knappt har någon effekt alls vid sublingual administration.

Ah oke, så det är mer troligt att det är faktumet att det är mer ämnen i?

Du får ursäkta min zombie-liknande tankeverksamhet, har vart uppe ett tag nu och är inte van vid sådant :P
Citera
2009-12-17, 12:21
Medlem
.
Senast redigerad av wheeliefalun 2009-12-17 kl. 12:24.
Citera
2009-12-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Är det verkligen mindre bindemedel? Jag skjöt i mig ett gäng i förra veckan och tyckte dem var svårlösliga. Bubblade och skummade och hade sig....mkt kvar i skeden..gillade dem inte.

Jag får Buprenotex ist för subutex för att sub är mycket dyrare för apoteken attt köpa in. En Buprenorfin 8a innehåller Laktosmonohydrat 29,93 mg, och en subutex 8a innehåller Laktosmonohydrat 191,8 mg, och en suboxone innehåller 168 mg + 2 mg naloxon som gör att man inte känner av det lika mycket. Så ja, Buprenorfin innehåller bra mkt mindre hjälpämmnen, å det funkar bättre att skjuta jämfört med subutex, men om det har att göra med att det är mindre hjälpämmnen i, vill jag ha osagt, men antagligen så är det väl därför. Den slutsatsen drar jag iaf... Alltså det är ca 6 ggr mindre hjälpämmnen i Buprenotex jämfört med Subutex och ca 5ggr mindre än i Suboxone. Och dom löser sig skitsnabbt för mig iaf, men det skummade lite i pumpen, men jag gör som man gör en tjacklösning, alltså inget eldande på sked, utan bara varmatten i en kopp helt enkelt.
Senast redigerad av wheeliefalun 2009-12-17 kl. 12:27.
Citera
2009-12-17, 12:43
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheeliefalun
Jag får Buprenotex ist för subutex för att sub är mycket dyrare för apoteken attt köpa in. En Buprenorfin 8a innehåller Laktosmonohydrat 29,93 mg, och en subutex 8a innehåller Laktosmonohydrat 191,8 mg, och en suboxone innehåller 168 mg + 2 mg naloxon som gör att man inte känner av det lika mycket. Så ja, Buprenorfin innehåller bra mkt mindre hjälpämmnen, å det funkar bättre att skjuta jämfört med subutex, men om det har att göra med att det är mindre hjälpämmnen i, vill jag ha osagt, men antagligen så är det väl därför. Den slutsatsen drar jag iaf... Alltså det är ca 6 ggr mindre hjälpämmnen i Buprenotex jämfört med Subutex och ca 5ggr mindre än i Suboxone. Och dom löser sig skitsnabbt för mig iaf, men det skummade lite i pumpen, men jag gör som man gör en tjacklösning, alltså inget eldande på sked, utan bara varmatten i en kopp helt enkelt.

Här menar du egentligen "Buprenotex" gissar jag? Tack för infon..
Det var just det där skummandet som jag hade problem med. Jag kör med insulinare och då finns ju inte så mkt utrymme...
Föredrar du varmvatten istället för kallvatten även då det gäller Sub?
Citera
2009-12-17, 16:01
Medlem
NotBobHarriss avatar
Vill gärna höra från någon som snortat det hur det känns.. Hört att det skall vara extremt otrevligt nämligen.

Mvh
Citera
2009-12-18, 03:14
Medlem
Skulle vilja äta lite Dolcontin idag (fredag) men jag använde cirka 3mg sub från tisdag till onsdag. Blockerar suben fortfarande?
Citera
2009-12-18, 03:33
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Skulle vilja äta lite Dolcontin idag (fredag) men jag använde cirka 3mg sub från tisdag till onsdag. Blockerar suben fortfarande?

Det är lite individuellt men du kommer säkerligen få effekt men du kanske måste ta mer än vanligt. Inte samma sak, men jag kan ta Heroin (IV) dagen efter jag tagit Sub och få bra effekt.
Citera
2009-12-18, 07:15
Medlem
tistlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Vill gärna höra från någon som snortat det hur det känns.. Hört att det skall vara extremt otrevligt nämligen.

Mvh

Nej det var samma kanske lite starkare effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in