2009-09-03, 17:55
Medlem
tem04s avatar
Hostmed.

Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Jadu...

I sådana fall så är jag helt annorlunda än er andra eller åtminstone dig då både Tramadol samt Coccilana påverkar ruset åt det positiva hållet för mig.
Verkar inte heller som att det är speciellt många som testar Sub tillsammans med hostmedicinen. Effekt får i varje fall jag!

Har du prövat kombinationen själv?
Istället för rätt speedad (som jag har en förmåga att bli på Sub...) så blev jag mycket mer avslappnad och framför allt lugn.
Jaaa det kan bero på vilken mängd sub du tar....om du tar 24-32 mg så blokerar det moffe/H så det visslar men tar du 1-3 mg så nog kan andra opi så igenom buprenorfinet.
Citera
2009-09-03, 21:00
Medlem
hej gott folk!

Vänder mig ödmjukast till er med erfarenhet med en förfrågan;

det ligger till som så att jag snortat typ en lina sub varje dag (en 8 mg räcker väl ca 10 dagar) i ca 7-8 veckor, innan dess gick jag dagligen på tramadol. Försökte lägga av för nån vecka sen (mitt i en tentaperiod) det fick käpprätt åt h... blev förkyld frös etc sov som en galning... ja ni vet säkert symptomen... jag älskar opioider och ska vara dem trogna hela livet. men nu ligger det till så att jag vill lägga in en paus mkt för att testa mig själv och mkt pga ekonomiska läget plus kranen e borta snart och orkar inte jaga ständigt...

ber nu er som kan om bra tips de första dagarna, veckorna, saker jag ska göra och tänka på som gör a-t;n inte så jävla jobbig. snälla hjälp mig. har knappt en halv sub kvar sen ska jag köra igång... vad kan hjälpa mig o vad ska jag tänka på?!

Ett stort tack på förhand!
Citera
2009-09-04, 04:21
Medlem
Va exakt där du är för typ ett halvår sen

Det är många på forumet som har haft samma problem med Sub som du och lagt ner. Det fanns många trådar om det för ett tag sen.. här är en som innehåller allting du behöver veta https://www.flashback.org/showthread.php?t=721760 Det finns många som håller på att tända av som har skrivit hur det går i tråden, och sånt hjälper att läsa när man själv är där.

Basics, det kommer bli exakt som du beskrev. Trötthet, förkylning.. och den bästa överraskningen är du kommer bli deprimerad. Det blir en chock för någon som aldrig upplevt det! Detta pågår i ungefär två veckor och blir värre och värre i ungefär 8-10 dagar. Sen efter två veckor så planas avtändningen ur och du börjar sakta känna dig normal. Det du ska komma ihåg är att allting du tänker och känner som är negativt är orsakat utav subavtändningen. Så kom ihåg det innan du ringer psyket och tror att du ska ta livet av dej!

Den halva sub som du har kvar ska du fortsätta att ta i uttrappning. Börja med att halvera din nuvarande dos redan idag. Sen ska du ta mindre och mindre varje dag som går. Och du får absolut inte ha några extra subbar hemma som du har som "emergency-stash", för du kommer garanterat att använda dom. Att sluta med subutex är ingen lek, det kan ta väldigt lång tid innan du lyckas. Sen är 8 veckor på låga doser inte väldigt farligt, men AT är AT och ingen är direkt "lätt".
Senast redigerad av Addi^ 2009-09-04 kl. 04:25.
Citera
2009-09-04, 09:21
Medlem
fenazepams avatar
hur lång tid bör man vänta att ta sub efter oxy?
Citera
2009-09-04, 17:12
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
hur lång tid bör man vänta att ta sub efter oxy?

Minst 3 dygn skulle jag väntat.
Citera
2009-09-04, 20:23
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Minst 3 dygn skulle jag väntat.

what?!

det är ju fett lång tid. vad ska man göra där emellan?

jag har käkat runt 80mg om dagen i 4 dagar.

nån annan spekulation?
Citera
2009-09-05, 17:23
Medlem
Lethals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
what?!

det är ju fett lång tid. vad ska man göra där emellan?

jag har käkat runt 80mg om dagen i 4 dagar.

nån annan spekulation?

Är ju pga att man då slipper få en AT än att ta opioider/opiater dagligen. Vad ska man göra där emellan är väll upp till sig själv. Ta nått annat än opiater som tex. Cannabis kanske eller Skaffa nån hobby istället för att vara påverkad varje dag.
Citera
2009-09-05, 17:35
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethal
Är ju pga att man då slipper få en AT än att ta opioider/opiater dagligen. Vad ska man göra där emellan är väll upp till sig själv. Ta nått annat än opiater som tex. Cannabis kanske eller Skaffa nån hobby istället för att vara påverkad varje dag.

oh snap!

anywho, verkar som jag får käka tram ett par dagar här emellan.

inte värre än så!
Citera
2009-09-05, 19:28
Medlem
Vincenzos avatar
Tillfälle 1: Tog 1,5mg sub= Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, kunde inte gå på jobbet dagen efter och spydde hela dagen efter intagning.

Tillfälle 2, tog 0,5mg=
Mår illa, kan inte hålla ögonen öppna, men inte trött

Så vad ska man nu göra med 6mg sub? Tur att man inte betalade för det.

Jag säger bara tramadol! Det är underbart om man jämför med detta skit.
Citera
2009-09-05, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vincenzo
Tillfälle 1: Tog 1,5mg sub= Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, kunde inte gå på jobbet dagen efter och spydde hela dagen efter intagning.

Tillfälle 2, tog 0,5mg=

Först postafen (för illamåendet), sen kör typ 0,2mg istället. Du verkar vara väldigt känslig bara, utifrån vad du skrivit här.

(eller dåligt ögonmått.. )
Citera
2009-09-05, 21:50
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:

Tillfälle 2, tog 0,5mg=

Quitter. Du får ju inte ge upp vid första snedskäret.
Citera
2009-09-06, 04:06
Medlem
Fuckts avatar
Citat:

Tillfälle 2, tog 0,5mg=

Börja med extremt små mängder och arbeta dig uppåt. Jag lovar dig att då börjar du inte må illa eftersom du känner så långt i förväg om du kommer börja må dåligt när du tar så små mängder åt gången.

Tramdol är inte bättre än sub. När du väl har fått ett riktigt behagligt rus så inser man oftast det. Tramadol är lite farligare än sub dessutom, det är lättare att överdosera, risken för kramp är väldigt stor och det är inte billigt heller. Subutex däremot går nästan inte att överdosera och blir hur billigt som helst om du behöver mindre än 0.5mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in