2007-03-11, 19:14
Medlem
Ezzelino, du har givit argument som visar att antropologiforumet släcktes ner inte berodde på att det fanns för få med Moderatorer. Kan du argumentera mot det faktum att forumet var för smalt och att man lika gärna kan posta i Naturvetenskap istället?
Citera
2007-03-11, 19:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Ezzelino, du har givit argument som visar att antropologiforumet släcktes ner inte berodde på att det fanns för få med Moderatorer. Kan du argumentera mot det faktum att forumet var för smalt och att man lika gärna kan posta i Naturvetenskap istället?

Jag har lite andra saker att syssla med just nu, och dessutom avskyr jag att "argumentera" inför typer (administrationen) som inte läser vad som seriöst diskuteras. Men låt oss till att börja med tänka på att där finns elva subforum inom Data och teknologi på FB - kanske nödvändigt, förmodligen önskvärt, vad vet jag som inte är datanörd (datanörd bör vara en komplimang till kunniga teknokrater!). Om där inte finns utrymme för ett biologiskt subforum på FB ("därför att där saknas kompetenta moderatorer") så är det jävligt märkligt.
Citera
2007-03-12, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Men låt oss till att börja med tänka på att där finns elva subforum inom Data och teknologi på FB ...
Egentligen finns det tre till (Avancerad datasäkerhet, Datavirus och trojaner samt Webbutveckling och grafisk formgivning), dvs. sammanlagt fjorton stycken. Fast det beror på hur man definierar forum och underforum.
Citera
2007-03-13, 12:51
Medlem
Ajajajs avatar
Antropologiforat har ett mycket högt principiellt värde.

Det enda hållbara argument för att arkivera Antropologiforat är att det för tillfället inte finns någon som vill moderera forumet.

Allt tal om att det skulle krävas "specialkunskaper" eller att forat inte har tillräcklig aktivitet är bara påklistrade ursäkter.

Det räcker med en någorlunda intelligent och objektiv person för att moderera i antropologi. Och aktiviteten är definitivt tillräcklig för att motivera forumets fortsatta existens. Dessutom är antropologiforat ett av Flashbacks absolut viktigaste fora ur ett rent principiellt perspektiv, då diskussionerna är av det starkt tabubelagda slaget, och verkligen borde värnas av dem som håller tanken på yttrandefrihet högt.

Om det är så att Antropologiforat blivit ett "problem" för Flashback så är det väl bättre att säga det i så fall? Ärlighet uppskattas alltid.

Om det är så att det faktiskt bara saknas en lämplig moderator så är det ju bara en tidsfråga innan Antropologiforat öppnas igen.

Min starka förhoppning är att det är det senare förhållandet som är fallet, allting annat vore en stor förlust för inte bara Flashback, utan för alla redan så hårt nedtryckta vänner av VERKLIG yttrande- och åsiktsfrihet i vår "välsignade" skendemokrati även kallad Sverige.

Citera
2007-03-13, 17:56
Medlem
buyzabas avatar
Jag loggar säkert in här en gång om dagen och läser alltid i det berörda forumet. Gör mig till moderator tillsammans med någon annan och få upp skiten igen. Dessutom är jag skåning alltså bör ni kvotera in mig med "positiv särbehandling". Flashback är inte lika kul längre. Orka leta upp alla trådar i olika forum.
Citera
2007-03-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Det enda hållbara argument för att arkivera Antropologiforat är att det för tillfället inte finns någon som vill moderera forumet.

Allt tal om att det skulle krävas "specialkunskaper" eller att forat inte har tillräcklig aktivitet är bara påklistrade ursäkter.

Det räcker med en någorlunda intelligent och objektiv person för att moderera i antropologi. Och aktiviteten är definitivt tillräcklig för att motivera forumets fortsatta existens. Dessutom är antropologiforat ett av Flashbacks absolut viktigaste fora ur ett rent principiellt perspektiv, då diskussionerna är av det starkt tabubelagda slaget, och verkligen borde värnas av dem som håller tanken på yttrandefrihet högt.

Om det är så att Antropologiforat blivit ett "problem" för Flashback så är det väl bättre att säga det i så fall? Ärlighet uppskattas alltid.

Om det är så att det faktiskt bara saknas en lämplig moderator så är det ju bara en tidsfråga innan Antropologiforat öppnas igen.

Min starka förhoppning är att det är det senare förhållandet som är fallet, allting annat vore en stor förlust för inte bara Flashback, utan för alla redan så hårt nedtryckta vänner av VERKLIG yttrande- och åsiktsfrihet i vår "välsignade" skendemokrati även kallad Sverige.

säg, ajajaj, brukar Sverigedemokrater vara insatta i rasbiologi? Är det nåt ni pratar om på era möten, om IQ mellan raser och genetiska skillnader i hjärnan? Varför står det isåfall inte i Erat partiprogram? Ni kan väl isåfall likagärna ta med rasvetenskapen i era valbroschyrer som ni postar hos folk?
Citera
2007-03-13, 20:25
Medlem
Ajajajs avatar
cnash

Du frågar fel person, jag är inte medlem i Sverigedemokraterna.

I övrigt finns det genetiska skillnader mellan olika folkslag det är ett sedan länge bevisat faktum. Dock ett förbjudet faktum, tyvärr klarar inte vissa "demokratiska" regimer av att människor fritt diskuterar vissa vetenskapliga frågor. Vet du varför?

För att vissa vetenskapliga faktum inte ligger i linje med vad som anses "politiskt korrekt".

Det är därför politiker och medier måste ljuga om verkligheten! Skriva om historian, förvanska bilden av verkligheten, samt förbjuda vissa vetenskapliga slutsatser, så att det inte råkar komma fram något som anses "politiskt inkorrekt".

För det måste väl vara det hemskaste som finns? Att det framkommer vetenskapliga rön som inte ligger i linje med den av politiker "förutbestämda" och ENDA "sanningen"?

Citera
2007-03-13, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
cnash

Du frågar fel person, jag är inte medlem i Sverigedemokraterna.

I övrigt finns det genetiska skillnader mellan olika folkslag det är ett sedan länge bevisat faktum. Dock ett förbjudet faktum, tyvärr klarar inte vissa "demokratiska" regimer av att människor fritt diskuterar vissa vetenskapliga frågor. Vet du varför?

För att vissa vetenskapliga faktum inte ligger i linje med vad som anses "politiskt korrekt".

Det är därför politiker och medier måste ljuga om verkligheten! Skriva om historian, förvanska bilden av verkligheten, samt förbjuda vissa vetenskapliga slutsatser, så att det inte råkar komma fram något som anses "politiskt inkorrekt".

För det måste väl vara det hemskaste som finns? Att det framkommer vetenskapliga rön som inte ligger i linje med den av politiker "förutbestämda" och ENDA "sanningen"?

jag håller med, men jag trodde du var medlem i SD.

när jag var i Marocko så sa den arabiske guiden i bussen att "Marockos befolkning består av två huvudraser, dels araber och sen berber." Det var inget konstigt för han att nämna ordet ras.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in