2007-02-22, 17:54
Medlem
Pqps avatar
Tänkte nu lite kortfattat runda av min debut på lsd som skedde i helgen, kanske inte är så speciell men ni som är intresserade kan ju läsa.

20:45 Hade pratat med en barndomskompis om att jag skulle komma till honom och vara med han, jacqueline och förmodligen skulle någon till komma. Vi hade planerat att bara lira lite tvspel och kanske knäppa någon bira och softa lite. Vad mina vänner inte visste var att jag tänkte ta med mig en sockerbit dit.

20:55 Stod nu nere vid bussterminalen och skulle möta upp killen som skulle sälja syran till mig, jag mötte han och även en annan kompis till mig som han var med. Vi stod och snackade lite och jag förklarade att jag behövde få syran omgående om jag ville slippa vänta en timme till på nästa buss. Då kommer killen med lsd på den ljusa idén att "Näe fan, jag droppar dig på plats!!!". Dum som jag var så tänkte jag inte så mycket på det eftersom att färden till min kompis skulle ta max 20 minuter. En fin liten mintsmakande droppe stor som ett tändsticks huvud lades på min hand och jag slickade upp det.

21:00 Missade bussen som jag skulle med, då fick jag erbjudandet att följa med min vän och han som sålde mig syran på en fest, det fick bära eller brista tänkte jag och vi började vandra. När vi väl kom till festen blev jag besviken, enbart massa skumt goth folk i princip. Men vad skulle jag göra åt saken? Följde med in och tänkte att lsd debut på en fest med esteter och svartrockare kanske skulle vara coolt.

21:30 Nu hade jag varit inne på festen ett tag, jag märkte att syran var på gång och jag började bli lite orolig över miljön. Gick in på toaletten för att undersöka ifall det hade börjat slå lite. Gick fram och kollade mig i spegeln, precis som på svamp så vart allting runtom mitt ansikte ganska suddigt, detaljer så som leverfläckar och andra märken i ansiktet utmärkte sig och flöt omkring på mitt ansikte, munnen min gjorde också egna miner så som flinade etc.

21:50 Bestämde mig för att gå ut en stund och hade planer på att traska hemmåt men det ville inte min vän, gick ut och ställde mig och tog lite luft tillsammans med några vänner som stod och rökte. Då tyckte min vän att jag borde dra lite poppers så kanske det skulle kicka igång det visuella lite. Drog tre långa inandningar från poppersflaskan och blev sådär skönt poppad, bara stod där och kände värmen skölja över mig. Plötsligt så såg jag på marmorgolvet i trapphuset ett porträtt av en smaragdgrön mexikan i hatt och full mundering. Han flinade och gjorde roliga miner åt mig.

22:00 Jag bestämde mig nu för att gå hem, började traska. Allt omkring mig såg väldigt suddigt ut och när jag gick över en parkering så kändes det som att gå på ett hav, hela marken gungade och kändes mjuk. Jag kollade mig omkring och alla byggnader gungade likt kaktusarna i första akten i super mario bro's 3. När jag gick förbi människor så kändes det verkligen som om alla kollade på mig och de visste att jag var syrad, ganska paranoid men lustig känsla. När jag kom hem så gick jag ganska omedelbart in på mitt rum för att undvika samtal med föräldrarna.

22:15 Satt nu framför datorn och lyssnade på musik och lekte lös i photoshop, hade riktigt kul för allt jag ritade kändes så jävla levande. Satt ett bra tag och pillade i photoshop, sedan gick trippen över i ett mer lugnt stadie. Gick och la mig på sängen och testade hur olika musik lät och jag insåg då att hippiesarna verkligen inte hade fel, Jimi hendrix spelade sin gitarr så vackert så tårarna nästan föll. Beatles hade också några riktigt trippiga låtar, jag kom fram till att knarkare gör bäst musik.

23:00 Märkte nu att jag var riktigt hungrig så jag gick ut i köket för att slänga ihop nån macka och ta något att dricka. Mackan bestod av fralla med mjukost och salami, då jag skulle klämma ur mjukosten ur tuben så uppstod dock en bizarr känsla, det kändes som om mina fingrar kletades fast i mjukost tuben och själva tuben var lika kletig som mjukosten, fick fippla ett bra tag för att få ut osten på mackan. Satt mig och åt den och lyssnade på musik och åt mackan och satan så god den var. När jag skulle dricka cola så hade jag dock glömt hur man dricker, satt och höll på med det ett tag och efter ett tag så släppte det och jag kunde dricka!

Resten av natten så försvann begreppet tid och jag försökte komma på ett svar på vad logiken med en människas liv är, varför finns man och vad är syftet? Man jobbar, skaffar barn, lever livet, men man kommer ingen vart. Tillslut så lyckades jag somna och vaknade ganska sent dagen efter. Tyckte det var synd att trippen inte var mer visuell men förväntade mig inte att jag skulle komma så långt på mängden jag tog.
Citera
2007-02-22, 18:50
Medlem
nobbe82s avatar
Bra att du inte stannade på festen med svartrockarna, det är kanske inte den bästa settingen man kan ha på sin första syra tripp

Fan va det låter soft att pilla med photoshop trippad.

Bra rapport 4/5
Citera
2007-02-22, 19:04
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Bra att du inte stannade på festen med svartrockarna, det är kanske inte den bästa settingen man kan ha på sin första syra tripp

Fan va det låter soft att pilla med photoshop trippad.

Bra rapport 4/5

Tack! Jo jag håller med, svartrockarna kunde ju ha blivit lite för mycket. Photoshop är verkligen roligt, just för att allt du ritar känns väldigt snyggt och trippigt! ;D
Citera
2007-02-22, 23:16
Medlem
Hashpuppys avatar
Posta photoshop bilden nästa gång :P
Citera
2007-02-22, 23:17
Medlem
Fan va sugen jag blev på att testa LSD nu. Har aldrig gjort det, men det verkar helt sjukt grymt.

OT: Vad är riskerna med LSD?

OnT: Bra rapport !
Citera
2007-02-22, 23:57
Medlem
Pqps avatar
Bilden från photoshop on demand, gjorde massa andra men de bestod mest av massa streck.

http://img141.imageshack.us/img141/2631/svemppx2.png
Citera
2007-02-23, 10:16
Medlem
nobbe82s avatar
Coolt!
Citera
2007-02-24, 22:53
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Coolt!

Tack! Kan varmt tipsa om att rita då man trippar.
Citera
2007-02-25, 00:45
Medlem
Grievers avatar
Låter härligt
Citera
2007-02-25, 23:52
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtalman
OT: Vad är riskerna med LSD?

Att du snear.
Läs på allt du kommer över innan du testar, och håll till på en trygg plats där ni inte inte kan bli störda av något. Bra musik, och vissa rekommenderar en sitter, men jag tycker det känns overkill, kan vara stressande att ha en "övervakare", som man ibland kan känna att man måste underhålla också.
Har aldrig haft en sitter, börja hellre med en låg dos.
Och som sagt läs på allt du kan.
Citera
2007-03-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Att du snear.
Läs på allt du kommer över innan du testar, och håll till på en trygg plats där ni inte inte kan bli störda av något. Bra musik, och vissa rekommenderar en sitter, men jag tycker det känns overkill, kan vara stressande att ha en "övervakare", som man ibland kan känna att man måste underhålla också.
Har aldrig haft en sitter, börja hellre med en låg dos.
Och som sagt läs på allt du kan.

Okej, tack för tipsen ! Ska nóg softa med det ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in