2026-04-25, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Här har du tråden pucko.
(FB) 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.
Jag har aldrig sagt det är just det fallet det är det du som har gjort min vän.

När jag tänker tillbaka så bodde nog bara en av medhjälparna i grästorp mordet kanske skedde i trollhättan eller liknande det är ett tag sedan nu förstår du.

Men jag lovar lägga ner tid på det om du står fast vid det aldrig är mera ä´n en GM som gör sig av med en kropp, och i det fallet så kallade han in sina närmaste vänner för göra sig av med kroppen varav en av dem jag känner till väl sedan innan.

Låt mig titta lite närmare på din källa med GW nu
Citera
2026-04-26, 00:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Samma GW som helt säkert pekade ut en helt oskyldig för mordet på Helena.
https://www.expressen.se/gt/krim/leif-gws-harda-kritik-mot-polisens-nya-spar/

här har du min källa när GW däremot avfärdar de nya bevisen och säger han är säker på det är fler än en GM, han är ändå expert lite bättre än dig eller vågar man säga mycket bättre än dig mrtrög.

Låt mig se din källa nu om ditt efterblivna påhittade påstående .
Citera
2026-04-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Det är högst t5roligt de var mer än en GM och då är de rimligtvis mera än en som gör sig av med kroppen eller?

Som jag sa tidigare har du några exempel på mo0rd med flera GM då bara en av dem dumpat kroppen på egenhhand? Jag tänker det går fortare och smidigare om man är mer än en då en kropp är ganska tung förstår du och inget man bara trollar bort

Du verkar helt oförmögen att inse skillnaden mellan enstaka exempel och generell statistik. Men tack för att du är så tydlig med det. Ska vi säga så för ikväll?
Citera
2026-04-26, 00:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Du verkar helt oförmögen att inse skillnaden mellan enstaka exempel och generell statistik. Men tack för att du är så tydlig med det. Ska vi säga så för ikväll?
Du har fått lite enstaka exempel nu duger inte det? men ska jag visa källor på allt jag tycker och skriver är det väl rättvist om han den tröge gör likadant eller?
Citera
2026-04-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Vad är troligt att en gärningsman gör för att bli av med en kropp som befinner sig några hundra meter från Vänern mitt i natten?

a) Förser sig med en båt på ett eller annat sätt, tar sig ut på vattnet och kastar kroppen i sjön innan det blir morgon och folk är ute och rör på sig.

b) Lastar kroppen i en bil, samlar ihop ett gäng kompisar, väntar tills det blir morgon och folk är ute och rör på sig, kör ut i ett bebott område någon mil utanför stan, irrar runt i tre kvart och eventuellt lyckas hitta någonstans att göra av kroppen.

Ser fram emot väl underbyggda svar med källhänvisningar.
Exempel a) såklart, och det är väl en hel hoper här inne som tror att det var precis det som BW gjorde.
Citera
2026-04-29, 09:41
Medlem
Anders Hansens nya bok ”Hjärnans akilesshäl” kan vara värd att läsa. Tänker mest på alla vittnesuppgifter. Falsa vittnesuppgifter är ganska vanligt.
Citera
2026-04-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och du tycker inte att det är märkligt att just den minnesluckan råkade inträffa mellan just 02:00 och 03:30 just den natten som Helena försvann - men att Kl*s kommer ihåg många saker både före och efter? Kl*s minns ju att gick och ringde sin sambo på torget efter det att Stadt hade stängt. Men hux flux efter det får Kl*s en "minneslucka" ... Och inte kan den där "minnesluckan" ha varit alltför svår eftersom Kl*s ju "vet" att han inte var på bron. Ja, han "vet" till och med att han inte var på bron med just Helena. Och lika märkligt är det att också PU har en "minneslucka" för i stort sett samma tidsfönster, plus att PU inte kan förklara vad han gjorde mellan cirka 03:40 och bortåt 06:00.
Egentligen inte så konstigt. Drack KM mycket på slutet av innan stats stängning så är det inte orimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in